Jump to content

Stotter, geen pauzemenu


Donald F. Duck

Recommended Posts

Een vriend van me heeft vandaag GTA IV gekocht, geïnstalleerd, alles werkte. De installatie kon alleen geen verbinding maken met internet voor de releasecontrole, maar dit was te verhelpen.

Hij start dus het spel op, en het spel stottert heel erg, niet te spelen. Ik ben naar hem toe gegaan, de instellingen staan op het allerlaagst. Ook is het probleem dat het pauzemenu niet goed werkt, als hij Escape drukt krijg je alleen maar het pijltje (hier ben ik) en het doel (Roman's appartement) te zien. Roman's Taxi op de achtergrond. Hiervoor kon ik wel het pauzemenu bereiken, waardoor ik achter de instellingen kwam.

Ook doet de minimap het niet goed, alleen maar dat pijltje in het midden en het doel. Ook geen healthbar enz.

Dus op een rijtje:

  • Spel stottert op laagste instellingen
  • Pauzemenu werkt niet goed
  • Minimap half onzichtbaar

Is hier een oplossing voor?

PS: het is 3GB geheugen. Videokaart weet ik niet, maar op de laagste instellingen moet het spel toch te spelen zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

De Radar en HUD zijn waarschijnlijk uitschakeld. Pauzemenu (als je daar geraakt :7) -> Display -> Radar/HUD ON. ;)

Verder zullen we toch de videokaart en processorgegevens nodig hebben van je vriend. 3 GB is alvast voldoende. Verder kan je ook eens deze oplossing proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een mail gekregen, hij zegt een Nvidia GeForce 7050 (of hoe je dat ook spelt). Aantal MB weet ik niet, er stond wel bij up to 1535MB, maar dat zal wel iets anders betekenen omdat hij maar tot iets meer dan 200MB komt in de instellingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de mail gekregen, en hij zegt volgens dxdiag:

Intel®Pentium® Dual CPU E2220 @ 240GHz(2CPUs),~2,4GHz

Die 240GHz zal wel een foutje zijn, zal wel iets anders betekenen, maar zo stond het in de mail.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...