Jump to content

Video's op de iPod Nano 8GB

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste forumleden,

Sinds kort heb ik een iPod Nano met 8GB schijfruimte. Ik vind het een prachtig ding en er komt dan ook een fantastisch geluid uit, maar er is één ding waar ik bij blijf steken.

Het is namelijk mogelijk om video's op de iPod Nano te zetten (Zoals de handleiding ook vermeld) , hetgeen ik dus ook even wilde proberen. Ik heb deze converter gebruikt om de bestanden te converteren naar MP4 formaat. Dat ging allemaal vlekkeloos, en de video's komen ook in m'n iTunes bibliotheek terecht. Maar wanneer ik de bestanden vervolgens synchroniseer (Om ze dus op je iPod te zetten), vind ik ze niet terug op het apparaat zelf. Ik heb de bestanden daarna nog twee keer gesynchroniseerd, maar ook dit verhelpt het probleem niet.

Weet er iemand misschien raad?

Edit: Ook heb ik deze methode geprobeerd die proDJuser aanraad, maar ook na het aanmaken van een iPod-geschikte versie gebeurt er niets.

Bewerkt: door Silverbyte
Geplaatst: (bewerkt)

Om video's op een Ipod/Mp3 of ander toestel te zetten, moeten de video's inderdaad van MP4 formaat zijn. Dan moet je ze converteren. Maar ik vind het raar dat ze worden opgeslagen in je Itunes. Als ik namelijk een video op mijn Ipod Touch wil zetten. Dan converteer ik hem eerst ook naar MP4 formaat maar bij mij slaan ze gewoon op bij Mijn Documenten. Oftewel ik heb dan gewoon de video met het goede formaat in een van mij mappen staan. En ik kan hem zo sturen naar mijn Ipod. Dan kijk ik later terug op mijn Ipod bij Mijn Video en daar staat de video. Dus ik zou eerlijk niet weten wat je fout doet. Volgens mij moet je de geconverteerde video gewoon anders opslaan. Ik denk dat het daar aan ligt...

Bewerkt: door The Hulk
Geplaatst:
Om video's op een Ipod/Mp3 of ander toestel te zetten, moeten de video's inderdaad van MP4 formaat zijn. Dan moet je ze converteren. Maar ik vind het raar dat ze worden opgeslagen in je Itunes. Als ik namelijk een video op mijn Ipod Touch wil zetten. Dan converteer ik hem eerst ook naar MP4 formaat maar bij mij slaan ze gewoon op bij Mijn Documenten. Oftewel ik heb dan gewoon de video met het goede formaat in een van mij mappen staan. En ik kan hem zo sturen naar mijn Ipod. Dan kijk ik later terug op mijn Ipod bij Mijn Video en daar staat de video. Dus ik zou eerlijk niet weten wat je fout doet. Volgens mij moet je de geconverteerde video gewoon anders opslaan. Ik denk dat het daar aan ligt...

Ik vrees dat daar het probleem niet ligt. Wanneer de video namelijk klaar is met converteren, wordt deze automatisch door het programma opgeslagen, en door iTunes ingeladen. Op dat vlak kan er dus eigenlijk niets fout gaan.

Iemand anders met een suggestie?

Geplaatst:

Kan je ze wel met itunes afspelen?

Als itunes het kan afspelen, kan het op je ipod, kan itunes het niet afspelen, dan niet.

En probeer anders Bestand => bestand aan bibliotheek toevoegen, en zoek daarop de film (in mp4 formaat) want soms kan Itunes hem niet vinden :D

succes!

Geplaatst:
Kan je ze wel met itunes afspelen?

Als itunes het kan afspelen, kan het op je ipod, kan itunes het niet afspelen, dan niet.

En probeer anders Bestand => bestand aan bibliotheek toevoegen, en zoek daarop de film (in mp4 formaat) want soms kan Itunes hem niet vinden :D

succes!

Beide oplossingen heb ik reeds geprobeerd, en iTunes zelf levert totaal geen problemen op, aangezien

deze het filmpje moeiteloos afspeelt.

Geplaatst:
staat er ook geen melding aan het eind van de synchronisatie dat er iets fout is gegaan?

Nee, na het synchroniseren krijg ik enkel de melding dat het synchroniseren voltooid is. Een (fout)melding is in

geen velden of wegen te bespeuren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...