.Senne Geplaatst: 30 mei 2009 Rapport Geplaatst: 30 mei 2009 Hee forummers, Ik zit weer eens te denken om een lekker handig, klein laptopje te kopen. Vorig jaar wou ik dat al doen, maar toen was de harde schijfgrootte nog maar 2 gigabyte. Nu zie ik de laatste tijd erg veel exemplaren van verschillende merken in de reclamefolders staan, en ik vraag me af of er nog een aantal zijn, en welke dan uiteindelijk de beste is voor die prijs. Dit zijn de exemplaren uit foldertjes: Asus EEE PC 1000 HD 1 GIG geheugen 900mhz processor (Atom N270) HDD 160 GIG 10" scherm Webcam 1.3 megapixels cardreader + 3x usb XP Home 329 euro Samsung NC10 1 GIG geheugen 1600mhz processor (Atom N270) HDD 160 GIG 10.2" scherm Webcam 1.3 megapixels cardreader + 3x usb XP Home 399 euro Packard bell Dot.BE/002 1 GIG geheugen 1600mhz processor (Atom N270) HDD 120 GIG 8.9" scherm Webcam 1.3 megapixels cardreader + 3x usb XP Home Adobe Photoshop elements 6 Full + MS Works 9 (!) 299 euro Packard bell Dot.BE/010 1 GIG geheugen 1600mhz processor (Atom N270) HDD 160 GIG 8.9" scherm Webcam 1.3 megapixels cardreader + 3x usb XP Home Adobe Photoshop Elements 6 Full + MS works 9 349 euro Acer Aspire One D250-BT10 1 GIG geheugen 1600mhz processor (Atom N270) HDD 160 GIG 10.1" scherm Webcam 1.3 megapixels cardreader + 3x usb XP Home 349 euro Totnogtoe zou ik voor de Packard Bell gaan, die heeft een paar mooie softwarebundels voorgeïnstalleerd en kost maar 300 euro. Maar 't scherm is wel vrij klein, en de HDD is 40 Gig kleiner dan de meesten. Mijn vraag is dus: weet iemand nog een paar mooie Netbooks die onder de 400 euro kosten? Dan kan ik eens lekker vergelijken en uiteindelijk de beste prijs/kwaliteit/kwantiteit kiezen. Alvast bedankt, Senne Reageren
Sprunk Geplaatst: 30 mei 2009 Rapport Geplaatst: 30 mei 2009 Inweze zijn ze allemaal even goed, of even slecht. Atom is nou niet bepaald een snelheidsmonster. Ik zou gaan voor de Samsung. 10.2 Inch, 1600Mhz en 160GB HDD. Dat lijkt me de beste keuze. Reageren
.Senne Geplaatst: 30 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2009 Ik weet 't, maar ik wil er nou ook niet 3DSMAX op draaien fzo. Maar die Photoshop elements 6, wat is dat precies? Is dat een versie van Photoshop voor netbooks, of zitten er meerdere dingen bij fzo? En wat houdt die Microsoft Works in? Is dat een soort van Word, excel enzo? Die EEE HD 1000 zou ik denk ik sowieso niet nemen, als 't klopt dat die processor slechts 900 mhz is. Da's veel te sloom. Maar die Samsung heeft dezelfde functies als de Acer, die 50 euro minder kost. Reageren
RoL0 Geplaatst: 30 mei 2009 Rapport Geplaatst: 30 mei 2009 Ik weet 't, maar ik wil er nou ook niet 3DSMAX op draaien fzo. Maar die Photoshop elements 6, wat is dat precies? Is dat een versie van Photoshop voor netbooks, of zitten er meerdere dingen bij fzo? En wat houdt die Microsoft Works in? Is dat een soort van Word, excel enzo? Die EEE HD 1000 zou ik denk ik sowieso niet nemen, als 't klopt dat die processor slechts 900 mhz is. Da's veel te sloom. Maar die Samsung heeft dezelfde functies als de Acer, die 50 euro minder kost. Photoshop elements: http://nl.wikipedia.org/wiki/Photoshop_Elements Microsoft Works is een soort uitgeklede office: geen word maar een andere goedkope tekstverwerker, geen excel maar een vervanger, en een soort acces. Al die programma's worden gestart uit een soort SmartStart als nero, en daarbij zit ook een takenlijst+agenda ingebouwd. (Dat was de versie die ik had iig) Ik vind het zelf waardeloze troep (die software dan hè..) ik bedoel, typ photoshop op het juiste adresje en.. naja je weet vast wat ik bedoel. Ik zou gewoon voor de betere hardware kiezen en die software die erbij zit vergeten. RoL0 Reageren
.Senne Geplaatst: 30 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2009 Ow, die elements is gewoon 'een consumentenversie'. Ik heb hier de Pro versie gejeweetweld op m'n pc staan, dus dan laat ik dat maar al vallen. Same voor Microsoft Office, ik heb zowel de 2003 als de 2007 gedownload. Dan schrap ik denk ik ook al die Packard bell, het scherm en de HDD zijn me te klein. Reageren
Galiorix Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 De beste netbooks op de markt zijn de 1000H van ASUS en de NC10 van Samsung. De NC10 haalt met normaal gebruik een batterij tijd van 8 uur(!) en de 1000His qua ergonomie net iets beter, maar dan lever je weer in op batterij duur. Het touchpad van de NC10 schijnt niet echt handig te zijn. Reageren
.Senne Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 Wow, die 1000H lijkt me perfect. 340 euro, 1.6 ghz processor, 10" scherm en 1 gig ram. Wel een kleine HDD lijkt me, 80 gig. Reageren
Sprunk Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 Ja, maar als je toch geen zware programma's erop gaat zetten geraakt de HDD ook niet snel vol. Windows XP + MSN, Office e.d. is bij elkaar minder dan 10 GB. Dan blijft er nog 70 over. Zet je er nog wat leuke kleine spelletjes op. Zit je aan de 30 GB. Blijft er nog 50 over voor bestanden. Lijkt me wel genoeg toch. Ik denk niet dat je ruimte te kort komt. En anders kun je altijd nog een externe HDD kopen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.