Jump to content

PC valt uit


.Senne

Recommended Posts

Ik had hiernet ineens problemen met de computer...

Was ik nog eens COD4 aan 't spelen (twee matches fzo, 20 minuutjes), sluit ik de game af en springt de pc ineens uit. Ik dacht 'hopelijk is dit maar eenmalig', maar hiernet na een 20 minuten lange ranket match op GTA IV gebeurde 't weer.. :N

Ik hoor een lichte 'poef' en de pc valt uit en start opnieuw op, zonder iets anders. Het rare is dat hij dit nooit eerder heeft gedaan sinds m'n hardware update van een maand of twee terug.

Weet iemand waaraan dit kan liggen? Voor zover ik weet springt een pc af als de voeding te weinig is, maar dat kan haast niet. Ik heb

Q8200 stock,

GTX260 stock

650 watt antec (A-merk)

...

Iemand die me kan helpen aub? :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Temperaturen van de Q8200? Mijne wou ook nog wel 's spontaan uitvallen wanneer hij de 100c bereikte toen de heatsink er half af lag xD

50 Graden wanneer ik 'm direct weer opstartte.

Maar ik denk dat ik ondertussen al gevonden heb waaraan t ligt. :Y

Ben niet zeker, maar ik heb er zo'n oude stopcontact splitser opzitten, waarin op dat moment de voeding-stekker zat. Die is nogal oud, en geeft volgens mij op bepaalde momenten slecht contact denk ik. Ik laat de pc aanstaan en hoop dat 't daarmee opgelost is. :D

If not, heb ik wel een probleem. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou nooit een dergelijke stopcontact splitter gebruiken, dat soort dingen kunnen in de fik vliegen en dan is het dag dag computer. Vooral als 'ie niet goed contact maakt, kan dat nooit goed zijn voor de computer en de voeding in het speciaal. Er tussenuit halen, dus...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou nooit een dergelijke stopcontact splitter gebruiken, dat soort dingen kunnen in de fik vliegen en dan is het dag dag computer. Vooral als 'ie niet goed contact maakt, kan dat nooit goed zijn voor de computer en de voeding in het speciaal. Er tussenuit halen, dus...

Je weet toch wel wat ik bedoel he?

Ik heb 't over >>zoiets<<, en als dat in de fik zou vliegen, zou 't al lang van de markt zijn. :bonk:

Ik heb de stopcontacten anders geregeld, en ik zie wel of hij vandaag nog uitvalt. I hope not. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou nooit een dergelijke stopcontact splitter gebruiken, dat soort dingen kunnen in de fik vliegen en dan is het dag dag computer. Vooral als 'ie niet goed contact maakt, kan dat nooit goed zijn voor de computer en de voeding in het speciaal. Er tussenuit halen, dus...

Je weet toch wel wat ik bedoel he?

Ik heb 't over >>zoiets<<, en als dat in de fik zou vliegen, zou 't al lang van de markt zijn. :bonk:

Ik heb de stopcontacten anders geregeld, en ik zie wel of hij vandaag nog uitvalt. I hope not. :puh:

Geloof me, die dingen kunnen in de fik vliegen.

Ik had het eens, wou ik dat knopje omzetten, kablam, ontplofde me dat knopje(knopje was eraf gevlogen) en knalde de stop door :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Geloof me, die dingen kunnen in de fik vliegen.

Ik had het eens, wou ik dat knopje omzetten, kablam, ontplofde me dat knopje(knopje was eraf gevlogen) en knalde de stop door :7 .

Klopt, ik had ook zo'n ding, en dat knopje zat al een tijdje los. KLABAM, het vloog eraf, veel rook en stoppen erdoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb ik anders nog nooit meegemaakt, en we hebben er zo VEEL thuis. :puh: Deze pc gebruikt 't, de pc beneden gebruikt 't, ik gebruik er een in m'n kamer enzovoort. Het exemplaar hier heeft alleen geen knop, en splitst gewoon één stekker in drie stekkers. Nou goed, de computer houdt stand, me dunkt. Ik heb de lamp nu in dat ander stopcontact gestoken, als die afspringt weet ik genoeg. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een Dynamo zit aan je fiets. Zo'n ding heet een stekker doos. Die steek je in het stopcontact en dan kunnen er nog een x aantal apparaten op.

Dus senneken: bedoel zo zo'n ding? Daar kan het namelijk niet aan liggen. Mijn PC, Scherm, speakers en fantilator zijn allemaal aangesloten op zo'n ding. En hij valt nooit uit.

stekkerdoos6.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een Dynamo zit aan je fiets. Zo'n ding heet een stekker doos. Die steek je in het stopcontact en dan kunnen er nog een x aantal apparaten op.

Dus senneken: bedoel zo zo'n ding? Daar kan het namelijk niet aan liggen. Mijn PC, Scherm, speakers en fantilator zijn allemaal aangesloten op zo'n ding. En hij valt nooit uit.

stekkerdoos6.jpg

Kan zijn dat zijn contacten zijn gaan roesten of gewoon gaar was waardoor hij soms uitviel, kan ook zijn dat je pc te veel stroom vraagt en die stekkerdoos dat niet kon leveren.

Btw, wij thuis gebruiken die dingen ook massaal hoor, ik heb om me kamer al 3 van die dingen liggen.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een keer een soort van voeding gezien die je aansluit op de contactdoos.

In die soort van voeding sluit je ook je pc stekker in.

En als de elektriciteit uitvalt doet de computer het gewoon op de soort van voeding (of accu)

Alleen weet ik niet meer hoe het heette :7

Link to comment
Delen op andere websites

ik gebruik al sinds 2003 z'n doos achter me PC, paar jaar geleden een andere gekocht, met stroombesparing (checkt of op stekker 1 een apparaat aan staat, zo niet zet ie de rest van eht stroom af) en met een onweer stroombreeker ding er op :puh: geen last van explosie's ofzo ^^ we hebben hier een stuk of 6 a 7 van dat soort dozen in gebruik, en ik zelf al 4 ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...