Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

PC is vandaag niet uitgevallen, wat dus betekent dat het probleem aan de stekker zat. Hiermee is in één keer ook mijn internet-probleem opgelost, dat durfde ook wel eens uitvallen. :D

Geplaatst:

Dat die dingen exploderen is een lulkoek verhaal :'). ik heb hier 2 kastjes staan waarvan 1 de ander stroom levert.. en geloof me mn Stereotoren(Eigenlijk quadro :>) Vreet heel wat stroom zo 2 ~ 3 KW en er gebeurd helemaal niks!

Geplaatst:
Dat die dingen exploderen is een lulkoek verhaal :'). ik heb hier 2 kastjes staan waarvan 1 de ander stroom levert.. en geloof me mn Stereotoren(Eigenlijk quadro :>) Vreet heel wat stroom zo 2 ~ 3 KW en er gebeurd helemaal niks!

Ik kan de geur van verbrand plastic in mijn kamer nog goed herinneren.

Geplaatst:

Ja jongen, dus je wilt mijn ervaring (en heel wat meer mensen) met die dingen zo van de tafel afvegen omdat het bij jou toevallig (nog) niet is gebeurd?

Netzoals dit: Klik.

Ook lulkoek zeker?

En geloof me, ze kunnen dus wel daadwerkelijk knallen, heb ervaring.

Geplaatst: (bewerkt)

Ja jongen, dus je wilt mijn ervaring (en heel wat meer mensen) met die dingen zo van de tafel afvegen omdat het bij jou toevallig (nog) niet is gebeurd?

Ook lulkoek zeker?

Goh, als je computers aan laat staan en ze niet goed afstoft kunnen ze oververhit raken en in brand vliegen.

Als je je TV in standby laat staan is dat gevaarlijk: ze kunnen in brand vliegen.

Als je gaat frituren is er kans dat er brand ontstaat.

Open haarden kunnen brand veroorzaken.

Zo kun je nog wel even doorgaan.. Maar het is wel zo dat als je van die goedkopen stekkerdozen allemaal achter elkaar aansluit (zodat je begon met één contactje en eindigt met 20 die ook allemaal in gebruik zijn) dan wordt het gevaarlijk en is er een grote kans op brand.

Vooral winkels en kantoren zijn hier goed in: Stopcontactje te weinig? Plug maar door, en weer een hele PC+monitor+bureulamp erachter, ja dat gaat nou eenmaal niet goed. Als je een gewoon goed stekkerdoosje hebt (en niet zo eentje die met tape bij elkaar hangt), en niet gaat doorlussen is er niets aan de hand. Alle wandcontactdozen zijn immers precies hetzelfde, alleen zitten deze in de muur en zijn er meestal maar 2 contacten.

Beetje onzin dus vind ik. Dan kun je net zogoed helemaal geen elektrische apparatuur gebruiken, heb je ook geen kans op brand :duh: .

RoL0

@hieronder, als je ze gewoon goed gebruikt zijn ze betrouwbaar, dat probeer ik dan weer te zeggen, en ik reageer gewoon met 'hetzelfde voorbeeld'..

Bewerkt: door RoL0
Geplaatst:

Ook lulkoek zeker?

Goh, als je computers aan laat staan en ze niet goed afstoft kunnen ze oververhit raken en in brand vliegen.

Als je je TV in standby laat staan is dat gevaarlijk: ze kunnen in brand vliegen.

Als je gaat frituren is er kans dat er brand ontstaat.

Open haarden kunnen brand veroorzaken.

Zo kun je nog wel even doorgaan.. Maar het is wel zo dat als je van die goedkopen stekkerdozen allemaal achter elkaar aansluit (zodat je begon met één contactje en eindigt met 20 die ook allemaal in gebruik zijn) dan wordt het gevaarlijk en is er een grote kans op brand.

Vooral winkels en kantoren zijn hier goed in: Stopcontactje te weinig? Plug maar door, en weer een hele PC+monitor+bureulamp erachter, ja dat gaat nou eenmaal niet goed. Als je een gewoon goed stekkerdoosje hebt (en niet zo eentje die met tape bij elkaar hangt), en niet gaat doorlussen is er niets aan de hand. Alle wandcontactdozen zijn immers precies hetzelfde, alleen zitten deze in de muur en zijn er meestal maar 2 contacten.

Beetje onzin dus vind ik. Dan kun je net zogoed helemaal geen elektrische apparatuur gebruiken, heb je ook geen kans op brand :duh: .

RoL0

Jongen, het gaat nu niet over brand of dat standy by laten staan gevaarlijk is, want dan kun je beter nu zelf van kant maken als je bang voor dergelijke dingen word, maar waar we het over hadden is dat die dingen niet altijd even betrouwbaar zijn.

Dat ik dat artikel pakte was alleen om naar Wrieh of hoe die gast ook heet te laten zijn dat die dingen daadwerkelijk gevaarlijk kunnen zijn.

Geplaatst:

senneken heeft geen nieuwe problemen gepost, dus waarschijnlijk zijn de problemen opgelost. Een verdere welles-nietes-discussie heeft weinig zin meer. :slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...