Jump to content

Administrator status kwijt?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik herstartte net mijn PC.

En ik kom in Windows, en ik zie ineens dat me achtergrond is veranderd, en paar andere dingen waren veranderd.

Dus ik kijk in C:\Users en kom erachter dat er ineens een mapje bij is gekomen.

En ik kan niet in de normale komen omdat ik er geen permissies voor heb zegt Windows.

dus ik ga naar User accounts, en zie ineens dat mijn huidige account plots een Guest account is?

Ik heb geprobeerd het account type te veranderen, en ook dat werkt niet, het heeft geen werking.

Weet iemand hoe ik me huidige account weer terug kan krijgen MET administrator status?

Besturingssysteem: Windows Vista SP2

Geplaatst:

Opstarten via veilige modus, dan zie je als het goed is het acc Administrator, via dat account kun je dan alles weer instellen.

opstarten via veilige modus kan door na de bios POSTS ( waar je hardware etc gedetecteerd wordt ) krijg je even een zwart scherm, druk dan meerdere malen op F8 en je krijgt een lijst van opstartopties, kies dan dus voor veilige modus.

Geplaatst:
Opstarten via veilige modus, dan zie je als het goed is het acc Administrator, via dat account kun je dan alles weer instellen.

opstarten via veilige modus kan door na de bios POSTS ( waar je hardware etc gedetecteerd wordt ) krijg je even een zwart scherm, druk dan meerdere malen op F8 en je krijgt een lijst van opstartopties, kies dan dus voor veilige modus.

Er is geen account genaamt Administrator, die is verborgen in Windows Vista ;)

er zijn CMD commants om dat account wel zichbaar te krijgen, maar dat werkt niet bij mij, dan krijg ik te zien: System error 5 has occurred.

Acces is denied.

Geplaatst:

ik weet misschien de oorzaak al wel, ik had onnodig mijn SID veranderd.

hoe fix ik dit nu?

Geplaatst:
Laat maar, ik reinstall me PC wel voor de 12 keer deze week.

BEdankt voor jullie hulp :duh:

Nounou, niet zo boos. :duh: Dat wij het antwoord niet weten kunnen wij toch niks aan doen? En wat doe jij dan voor rare dingen als je je computer al voor de 12de keer deze week op nieuw moet installeren? :?

Geplaatst:

serieus, je word echt neit in een uurtje geholpen hoor, je mag nu zelfs nog blij zijn dat je uberhaupt geholpen word, als je de hulp die gegeven word niet waardeert stel de vraag dan verdomme[/font] niet.

En zoals taart zei, je meot je pc in safe mode opstarten, dan komt het administrator account erbij te staan en kun je daar inloggen.

Verder wil ik wel eens weten wat jij allemaal met je pc deot dat zoiets telkens gebeurt, je meot echt met je pc stoppen te klooien als je enit weet wat je doet.

En ik snap je sowieso niet, je zegt dat je morgen iets belangrijks hebt, wat ik dan niet snap is waarom je dan je pc opnieuw gaat installeren aangezien dat wat je nodig hebt dan weg gaat, met een gastaccoutn kan je ook gewoon nog bij je eigen data hoor, tenzij je het op ene onlogische plek hebt opgeslagen, wat ik best wel van jou verwacht.

Geplaatst:
Laat maar, ik reinstall me PC wel voor de 12 keer deze week.

BEdankt voor jullie hulp :duh:

Nounou, niet zo boos. :duh: Dat wij het antwoord niet weten kunnen wij toch niks aan doen? En wat doe jij dan voor rare dingen als je je computer al voor de 12de keer deze week op nieuw moet installeren? :?

Ik krijg aldoor verkeerd advies op forums, waardoor dan iets fout gaat.

serieus, je word echt neit in een uurtje geholpen hoor, je mag nu zelfs nog blij zijn dat je uberhaupt geholpen word, als je de hulp die gegeven word niet waardeert stel de vraag dan verdomme[/font] niet.

En zoals taart zei, je meot je pc in safe mode opstarten, dan komt het administrator account erbij te staan en kun je daar inloggen.

Verder wil ik wel eens weten wat jij allemaal met je pc deot dat zoiets telkens gebeurt, je meot echt met je pc stoppen te klooien als je enit weet wat je doet.

En ik snap je sowieso niet, je zegt dat je morgen iets belangrijks hebt, wat ik dan niet snap is waarom je dan je pc opnieuw gaat installeren aangezien dat wat je nodig hebt dan weg gaat, met een gastaccoutn kan je ook gewoon nog bij je eigen data hoor, tenzij je het op ene onlogische plek hebt opgeslagen, wat ik best wel van jou verwacht.

Ik heb de boel op externe schijf, en het is veel werk om alles zo snel te installeren.

Maar ik had het net gered, dus het is wel gelukt.

En dat safe mode, zei ik al eerder hierboven.

Dat wou niet, want in Vista is dat Administrator account verborgen, omdat te weergeven moetg je wat doen in dos, en dat kon ik dus niet met mijn beperkte rechten.

Maja, ik heb nu Windows terug, en ik ga ook neit meer af op andermans advies, alleen als ik zeker weet dat het goed is :)

>>> Door Thundercover: Gratis en zeker goed advies: gebruik voortaan de Bewerk- of Editknop. :) Berichten samengevoegd.<<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...