Jump to content

2 videokaarten 2 beeldschermen.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb vandaag van mijn zus haar beeldscherm gekregen omdat zij haar computer niet gebruikt.

Dat beeldscherm heeft een VGA aansluiting en mijn videokaart heeft alleen maar DVI.

Mijn eigen beeldscherm heeft ook VGA en bij de videokaart zat een converter van VGA naar DVI.

Alleen haar beeldscherm is dus ook VGA en ik heb geen 2 converters.

Kan ik haar videokaart (heeft een vga aansluiting) in mijn computer zetten en zo dus 2 beeldschermen gebruiken of moet ik echt een converter kopen?

Vriendelijk bedankt,

Jeroen.

Bewerkt: door Ophion
Geplaatst:
Dacht ik al, bedankt voor je hulp :)

Waarschijnlijk moest je dat sowieso doen, kans is er dat de jouwe PCI-E is en de hare AGP, want AGP heeft nog de VGA aansluiten en de PCI-E niet meer dacht ik.

En die converters kosten vrij weinig, dus om al die moeite te gaan doen wat waarschijnlijk niet ging werken. ^_^

Geplaatst:

Waarschijnlijk moest je dat sowieso doen, kans is er dat de jouwe PCI-E is en de hare AGP, want AGP heeft nog de VGA aansluiten en de PCI-E niet meer dacht ik.

En die converters kosten vrij weinig, dus om al die moeite te gaan doen wat waarschijnlijk niet ging werken. ^_^

Ik heb hier een nVidia PCI-E kaart in mijn handen met een VGA aansluiting. 0_0

Geplaatst:

Ik heb hier een nVidia PCI-E kaart in mijn handen met een VGA aansluiting. 0_0

Goed dat ik er schreef 'dacht ik', wist het niet zeker namelijk. ^_^

Geplaatst:

Toch moet ik wel even erbij zeggen dat het niet de modernste kaart is, maar een kaart die uit gekomen is in de overgang van AGP naar PCI-E. :engel:

Geplaatst:

Toch moet ik wel even erbij zeggen dat het niet de modernste kaart is, maar een kaart die uit gekomen is in de overgang van AGP naar PCI-E. :engel:

Haha, want ik dacht al, mijn andere PCI kaarten hadden alleen DVI en zag meestal ook alleen maar DVI, alleen mijn AGPjes hadden VGA en DVI dusja :puh:

Geplaatst:

of je vraagt gewoon een vriend ofzo, zijn zat mensen die nog zeker een zo'n ding over hebben zoals ik ^^

Verder hebben verouderde kaarten nog VGA aansluitingen idd, maar de nieuwere alleen nog maar dvi.

Om even terug te komen op DVI - VGA.

Op een PCI-E kaart kan zowel DVI als VGA zitten. En op een APG is het precies eender. Het is niet zo dat op AGP alleen maar VGA zit, en op PCI-e alleen maar DVI.

@ TS: Je moet zo'n ding als dit aanschaffen. Lijkt me voor 9 euro geen diepte investering. ^_^

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:
Om even terug te komen op DVI - VGA.

Op een PCI-E kaart kan zowel DVI als VGA zitten. En op een APG is het precies eender. Het is niet zo dat op AGP alleen maar VGA zit, en op PCI-e alleen maar DVI.

@ TS: Je moet zo'n ding als dit aanschaffen. Lijkt me voor 9 euro geen diepte investering. ^_^

Zeker niet. Daarom ga ik ook zo'n converter kopen bij de dichtstbijzijnde winkel :)

Ik dacht dat het misschien wel kon en scheelde het me weer wat :)

Iedereen bedankt voor de reacties :)

Groetjes,

Jeroen.

Geplaatst:

Nu we het toch over VGA en DVI hebben, wat is nu het verschil? Je hebt toch eigenlijk dezelfde beeldkwaliteit? :puh:

DVI is nieuwer, geeft een scherper beeld.

Maar eigenlijk is het grootste verschil dat VGA een blauwe aansluiting heeft en DVI een witte. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

uitgebreider:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

http://nl.wikipedia.org/wiki/VGA

PS: voordat je vragen stelt, mag je best wel zelf wat initiatief nemen en gebruik maken van bijv google/wikipedia..

Mag best weleens een regel komen hier dat mensen verplicht wordt zelf ook eens wat op te zoeken, aangezien de gemiddelde poster gewoon kapot lui een vraag neerzet en er maar vanuit gaat dat anderen het hun allemaal maar elke keer uitleggen. Tweakers heeft daar bijv gewoon mooi systeem voor, krijgt de moderator daar de indruk dat je zelf niks hebt uitgezocht, wordt je topic gewoon dichtgegooid, heerlijk.

Geplaatst:
krijgt de moderator daar de indruk dat je zelf niks hebt uitgezocht, wordt je topic gewoon dichtgegooid, heerlijk.

Goed idee, misschien moeten we dat hier ook eens uitproberen. ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...