Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hai

Ik zoek een cleo functie waarmee je de positie van de camera kan zien op het scherm, en waar de camera naar toe kijkt.

Tot nu toe heb ik dit, maar ik weet niet hoe ik dan de tekst tevoorschijn laat komen:

{$CLEO}
0000:

while true
 wait 250
 if
0AB0:   key_pressed 0x73  // F4
 then
068D: get_camera_position_to $1 $2 $3 
068E: get_camera_target_point_to $4 $5 $6  
 end
end

Geplaatst: (bewerkt)

Dus je wil de coords van de camera en de coords van het punt waar de camera naar kijkt?

Dan moet je een FXT aanmaken (als je GXTHook plugin hebt, anders moet deze regel in de GXT) met de regel:

CAMPOIN ~1~, ~1~, ~1~, ~1~, ~1~, ~1~

Het enige wat moet blijven staan is de 6x ~1~, de rest kun je naar wensen aanpassen

Het kan ook dat het ~1~, ~2~, enz. moet zijn, maar in de originele main.scm wordt gebruik gemaakt van alleen maar ~1~

Dan kan je hem inladen in SA met:

0308: show_text_6numbers GXT 'CAMPOIN' numbers $1 $2 $3 $4 $5 $6 time 5000 flag 5  // ~1~, ~1~, ~1~, ~1~, ~1~, ~1~

Ik weet niet zeker of deze met floats kan werken, dat zou je zelf moeten uitproberen.

Ook weet ik niet zeker of dit kan werken, maar een andere oplossing weet ik niet, ik zal dit zelf eens uitproberen.

Edit: Ik ben er achter gekomen dat floats niet werken, maar integers wel.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

Dit is eigenlijk nutteloos, want je er verschijnen lange getallen helemaal over het beeld en het word geen float. Dat is wel zo handig om het in te voeren. Je kan het beste, wat ik van Dutchy3010 heb geleerd, met een jetpack op de positie gaan staan waar je de camera wil, die zet je erin bij SannyBuilder (Rechtsklik -> invoegen -> Player coords) dan ga je weer in GTA en je gaat staan waar de camera naar moet richten, dan doe je de stap nog eens. Is erg effectief.

Geplaatst:

Ik heb het eigenlijk nodig om de camera pos te vinden van het connecting screen bij SA-MP (het zicht op het Vinewood bord). Dus dat met die Jetpack heeft geen nut. Toch bedankt in ieder geval

Geplaatst:

Ik weet wel een manier daarvoor, maar ik weet niet of dit de enige manier is en of er ook makkelijkere manieren zijn.

Je kan doormiddel van een aantal CLEO opcodes variabelen opslaan in een bestand. Als je nou een script maakt die de coördinaten opslaat in dat bestand, en dan later weer uitleest door middel van een andere opcode, zou je zo de coördinaten eruit kunnen halen.

Misschien zou je nog wat dieper in de SA-MP scripts kunnen kijken of er coördinaten staan, of misschien weet een SA-MP scripter het wel :)

Geplaatst:

Ik heb die code van DFD uitgeprobeerd, maar als ik op F4 drukt, crasht-ie :duh:

Ik ben een goede Pawno scripter, maar van SCM ken ik echt niks. :7

Ook al met een hex editor in de exe bestanden van SA-MP gaan kijken, maar daar kan ik niks vinden op cam, pos, lookat, etc. Als je SA-MP opstart, dan laadt hij namelijk eerst de resources van de server terwijl je het zicht op het Vinewood bord hebt. Daarna gaat hij pas verder met OnPlayerConnect.

Bestaat er geen tool die de coördinaten van de camera real-time laat zien?

Geplaatst:
Ik heb die code van DFD uitgeprobeerd, maar als ik op F4 drukt, crasht-ie :duh:

Alt+F4? :puh:

Bestaat er geen tool die de coördinaten van de camera real-time laat zien?

CamHack heeft een functie dat je camera posities kan opslaan, alleen werkte die functie niet bij mij. Waarvoor heb je het eigenlijk zo nodig, want je zou toch ook de camera positie meteen kunnen veranderen? Dan maak je een camerapositie ook op het vinewood bord, maar misschien net iets anders.

Geplaatst:

Ik heb het nu net iets anders, maar ik zou het graag exact hetzelfde hebben. Dan valt het niet zo op dat er ineens een andere callback wordt opgeroepen.

Ik ben al bezig geweest met camhack. Ook gezocht naar een functie om die posities op te slaan, maar die kon ik niet vinden. :N

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...