Jump to content

Blauw scherm


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Windows heeft weer eens wat problemen. Nog even en ik flikker hem het raam uit...

Dit keer toen ik ging afsluiten gaf hij een blauw scherm met de volgende melding: PFN_LIST_CORRUPT.

Daarna heb ik hem weer opnieuw opgestart en verder geen problemen alleen deed hij er ontzettend lang over voordat hij klaar was. Maar aan de titel te zien wordt ik er nou al niet blij van.

Weet iemand een oorzaak of oplossing voor dit probleem of weet iemand wat het is? Heb al wat zitten googlen, maar daar kom ik vaak uit op verschillende oorzaken, zoals geheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je Windows 2000?

Gevonden op Microsoft website Klik Hier

U kunt dit probleem als volgt oplossen:

1. Voer de hulpprogramma's voor diagnose van hardware uit die door de computerfabrikant zijn geleverd.

2. Schakel alle filterstuurprogramma's voor bestandssystemen uit, zoals back-upprogramma's, virusscanners of firewallsoftware.

3. Raadpleeg de volgende Microsoft-website om te controleren of de hardware en de stuurprogramma's voor de hardware compatibel zijn met Windows 2000:

http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx (http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx)

Neem contact op met de fabrikant voor informatie over de hardware op uw computer.

4. Als dit foutbericht onverwacht of bij het starten van een programma wordt weergegeven, moet u extra geheugen verwijderen of het RAM-geheugen (Random Access Memory) op uw computer laten testen. Dit probleem kan optreden als het RAM is beschadigd.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik dat zo hoor heb je wel vaker problemen, welke dan precies? want als hij zulke blue screens bijft geven raadt ik toch echt een formatje aan, dan si hij echt neit meer te helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Naja dit is de 1e blauwe scherm. De laatste was denk ik wel iets van 1 á 2 jaar geleden, in de tijd dat de pc nog in mijn bezit was. Nu ben ik overgestapt naar Mac.

Paar maanden geleden moest de internet security geupdate worden van een 2004 naar 2009 versie. Sindsdien loopt hij soms wel te kutten, maar daarmee bedoel ik niet dat hij vastloopt of blauwe schermen geeft. Maar meer dat hij traag is of dat het internet het soms niet doet. De problemen komen vaak wanneer de Internet Security een update moet downloaden. Ook als ik de laptop dichtklap en na een tijdje weer open heeft hij soms last met afsluiten (gebeurd soms, niet heel vaak), dus waarschijnlijk kan hij er niet meer tegen als hij op stand-by staat, maar ik weet niet of dat het probleem is.

Lijken symptonen van virus denk ik. Dus morgenavond zonder internetverbinding even scannen, ook al heb ik dat 2 weken eerder ook al gedaan (andere scanner proberen).

Ik heb op sites gelezen dat het niet perse hardware hoeft te zijn, maar dat het ook software van een programma kan zijn dat tegenwerkt.

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

het kan maarzo dat die upgrade fout is gegaan, je hebt neem ik aan neit eerst de oude verwijderd?

Het is een automatische Internet Update van Norton :7 Dus LiveUpdate...

Maar daar gaat het ff niet om, gaat om deze melding: PFN_LIST_CORRUPT

Link to comment
Delen op andere websites

het kan maarzo dat die upgrade fout is gegaan, je hebt neem ik aan neit eerst de oude verwijderd?

Het is een automatische Internet Update van Norton :7 Dus LiveUpdate...

Maar daar gaat het ff niet om, gaat om deze melding: PFN_LIST_CORRUPT

Zo te zien gaat het om een RAM probleem. Dus een eerste vraag: kan je het probleem simuleren? Dus dat je een bepaalde handeling verricht, dat dan dat scherm opduikt?

En verder: Hoeveel RAM-plaatjes heb je?

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals je al eerder zei, het hoeft niet aan hardware te liggen, kan ook software zijn.

Zo had ik ook een poos terug met Kaspersky elke keer om de 20 min een blauw scherm, Kaspersky verwijderd, en het was weer fixed.

Heb je trouwens al systeemherstel geprobeerd? :$

Link to comment
Delen op andere websites

@ KillerZero86: Het kwam alleen ná het afsluiten. En als ik me goed herinner heb ik 2 of 3 RAM-plaatjes, maar dat moet ik even nachecken als hij aan staat. :)

Maar net wat joshoon zegt is dat het eventueel ook aan software kan liggen. Ik heb net vernomen dat de computer ná dat scherm nog 2x is aan geweest en er geen problemen waren en hij ook niet meer haperde, dus hopelijk is het een eenmalig probleem. Alleen ik heb niet echt iets geïnstalleerd. Maak hem in de vakantie denk ik ook maar weer eens open, denk dat hij binnen in ook wel eens gereinigd mag worden :puh:

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

@ KillerZero86: Het kwam alleen ná het afsluiten. En als ik me goed herinner heb ik 2 of 3 RAM-plaatjes, maar dat moet ik even nachecken als hij aan staat. :)

Maar net wat joshoon zegt is dat het eventueel ook aan software kan liggen. Ik heb net vernomen dat de computer ná dat scherm nog 2x is aan geweest en er geen problemen waren en hij ook niet meer haperde, dus hopelijk is het een eenmalig probleem. Alleen ik heb niet echt iets geïnstalleerd. Maak hem in de vakantie denk ik ook maar weer eens open, denk dat hij binnen in ook wel eens gereinigd mag worden :puh:

Meerdere virusscanners tegelijk kunnen soms ook rare problemen geven, zoals een blauw scherm.

Maar ik denk niet dat je zo snel een blauw scherm krijgt als er stof in je PC zit, maar ff regelmatig schoonmaken kan ook geen kwaad :puh:

Weet je trouwens ook niet wat de laatste software was dat je geinstalleerd hebt?

Al eerder geinstalleerde software kunnen ook wel eens problemen opleveren.

Link to comment
Delen op andere websites

Meerdere virusscanners tegelijk kunnen soms ook rare problemen geven, zoals een blauw scherm.

Maar ik denk niet dat je zo snel een blauw scherm krijgt als er stof in je PC zit, maar ff regelmatig schoonmaken kan ook geen kwaad :puh:

Weet je trouwens ook niet wat de laatste software was dat je geinstalleerd hebt?

Al eerder geinstalleerde software kunnen ook wel eens problemen opleveren.

Heb 1 Virusscanner geïnstalleerd. Maar ik denk dat het probleem lag bij die update. Vandaag weer probleem met alleen de virusscanner. Was een bepaalde foutmelding waardoor ik een bestand van Norton moest downloaden, maar uiteindelijk bleek dat LiveUpdate moest worden uitgevoerd. En Norton was ook meteen de laatst geïnstalleerde software.

Ik denk dat een conflict was met Norton. Op dit moment is hij alweer paar keer aan geweest en gene problemen.

Bedankt ieder geval voor je hulp :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...