Galiorix Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 (bewerkt) Anders dan de titel waarschijnlijk doet vermoeden, ga ik niet de case van een Xbox360 aanpassen. Ik ga een computer in de Xbox bouwen! De Xbox case is inmiddels al aangeschaft en de hardware die er in gaat komen heb ik ook al. In dit topic ga ik jullie op de hoogte houden. De hardware Moederbord: Gigabyte GA-K8NF-9 (S939) Processor:AMD Athlon 64 X2 4200+ (~ 2,2Ghz) Geheugen: 2x Samsung 512mb DDR400 en 2x OCZ HyperX 512mb DDR400 Videokaart: ASUS ATi HD2600 Pro 256mb Nee, geen super krachtig systeem, maar je kan er nog prima op werken en hij kan GTA IV draaien, dus wat wil je nog meer? Omdat een Xbox360 niet super groot is, komt het goed uit dat ik een µATX moederbord heb, want een normaal ATX bord past sowieso niet in de Xbox case. Het plan Het plan is simpel: de hardware van mijn ouwe trouwe systeem in de case van een (kapotte) Xbox360 bouwen. Behalve de achterkant, die flink aangepast moet worden vanwege de backplate van het moederbord met alle aansluitingen, wil ik alles zo origineel mogelijk houden. Ik vind de Xbox360 zoals 'ie is al helemaal niet lelijk, dus ik probeer het gewoon zo clean te houden. De koeling van binnen wordt pas een echte uitdaging, omdat de Xbox360 van zichzelf al geen wonder is qua airflow en dergelijke. Ik weet nog niet precies hoe ik dit allemaal ga doen, er komen in ieder geval een aantal fans in waar normaal geen fans zitten. Foto's De hardware in kwestie die erin gebouwd wordt. Bewerkt: 2 juni 2009 door Galiorix
Danoontje_nl Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 (bewerkt) Lijkt me erg vet! Blijft de xbox36 case standaard of word er ook aan gemod? Verder veel succes met je mod! Bewerkt: 2 juni 2009 door danoontje_nl
Sprunk Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 (bewerkt) Lijkt me best wel lastig om te maken. Het "moederbord" van een xbox 360 zal denk ik een ander formaat zijn dan uATX. En de backplate enzo is denk ik ook anders. En dan zit je nog met koeling. Dit is een échte uitdaging. Veel succes en veel plezier ermee. Bewerkt: 2 juni 2009 door Sprunk
Galiorix Geplaatst: 2 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Lijkt me erg vet! Blijft de xbox36 case standaard of word er ook aan gemod? Verder veel succes met je mod! De hoofdpost is aangepast. Lijkt me best wel lastig om te maken. Het "moederbord" van een xbox 360 zal denk ik een ander formaat zijn dan uATX. En de backplate enzo is denk ik ook anders. En dan zit je nog met koeling. Dit is een échte uitdaging. Veel succes en veel plezier ermee. Ik ben niet de eerste die dit doet en het gaat ook vooral om de uitdaging. Ik heb er in ieder geval veel zin in en ik hoop dat alles lukt.
Djmaddox Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Dit word zo vet denk ik. Post je nog foto's?
Dvt Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 @koeling: Kun je niet gewoon water/vloeistof koeling gevruiken, of neemt dat teveel ruimte in?
Sprunk Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 @koeling: Kun je niet gewoon water/vloeistof koeling gevruiken, of neemt dat teveel ruimte in? Dat water moet ook nog gekoeld worden. En in die Xbox case is geen ruimte voor radiatoren denk ik. Ik denk dat hij zelf een zo klein mogelijk CPU koelertje maakt, en dan met diverse case fans een leuke air flow maakt. Want ik denk dat een AMD stock koeler te groot is voor in de case.
Dvt Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 (bewerkt) En hoe ga je het met de DVD drive doen? Want die had een mooie chroomkleur en de juiste vorm. Bewerkt: 2 juni 2009 door Dvt
Flashingdemon666 Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 (bewerkt) Ik heb er veel vertrouwen in dat dit gaat lukken. Het is een beetje krap, maar het moet te doen zijn. Het enigste wat ik me afvraag is waar je de hard drive wilt laten. Er is waarschijnlijk geen aansluiting waar je de HD kan laten rusten. En je kan em natuurlijk niet zomaar op je moederboord donderen. Bovendien zou je dan ook cooling tussen het moederboard en de HD moeten plaatsen. Maar daar verzin je waarschijnlijk wel wat op. @ Hierboven: Waarschijnlijk kan je die hd-dvd drive gewoon overzetten. Bewerkt: 2 juni 2009 door Flashingdemon666
Galiorix Geplaatst: 2 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 (bewerkt) Ik heb er veel vertrouwen in dat dit gaat lukken. Het is een beetje krap, maar het moet te doen zijn. Het enigste wat ik me afvraag is waar je de hard drive wilt laten. Er is waarschijnlijk geen aansluiting waar je de HD kan laten rusten. En je kan em natuurlijk niet zomaar op je moederboord donderen. Bovendien zou je dan ook cooling tussen het moederboard en de HD moeten plaatsen. Maar daar verzin je waarschijnlijk wel wat op.@ Hierboven: Waarschijnlijk kan je die hd-dvd drive gewoon overzetten. De Xbox in kwestie is een model geweest met HDD, dus de HDD komt gewoon bovenop de Xbox, zoals origineel. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen met de DVD drive, waarschijnlijk moet er een laptop exemplaar in vanwege de ruimte (of beter gezegd, het gebrek aan). Daarnaast kan je gewoon het frontje van een DVD drive af halen en dan die van de Xbox er op klikken, dat is geen punt. Wat ik ook kan doen is het overzetten van de hardware in een van mijn DVD drives naar de oude DVD drive. Dan weet ik zeker dat hij past en zou het voor de rest geen probleem moeten zijn om het in te bouwen. Foto's toegevoegd van de hardware die er in gebouwd wordt. Bewerkt: 2 juni 2009 door Galiorix
Galiorix Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juni 2009 Wegens financiële problemen (de financiële crisis is mij niet bespaard gebleven )loopt dit project voorlopig even vast. Als er weer nieuwe vooruitgang is, gaat dit topic weer gezellig open.
Recommended Posts