Jump to content

FIFA 10


AXIO

Recommended Posts

  • Reacties 411
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • End Of The Riot

    92

  • Visser23

    64

  • Kai-ShockWave

    41

  • MrIndependent

    20

Zoals een paar al weten ben ik overgestapt van PES naar FIFA en dan merk je meteen. Zeker bij de corners en de voorzetten vanaf de vleugels heb ik gemerkt dat dit toch best lastig is. Paar momenten wel gehad dat ik een kopkans kreeg maar dan toch of te vroeg/laat gedrukt of de richting verkeerd (controller), maar die ballen koppen ze zo zacht dat de keeper hem makkelijk heeft. Bij PES was het zeer gemakkelijk om te scoren, maar schijnbaar werkt het bij FIFA toch even iets anders. Ik creëer nooit kansen met koppen in die situaties en ik heb het gevoel dat ik de knop van koppen te vroeg of te laat indruk. Ik weet niet hoe dat zit bij FIFA. :puh:

Iemand tips hoe je het best dat kan aanpakken met koppen/vrijetrappen/corners?

Misschien wel een noob-vraag, maar wil voor de zekerheid weten. :puh:

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt er een beetje vanaf wie de corner neemt. Maar als je de corner neemt, draai hem dan NIET in! Dan kan de keeper hem makkelijk pakken. Als je hem naar buiten draait komt hij ook verkeerd. Als je klaar staat, rik dan met de linkerjoystick 1 of 2 keer naar de buitenkant toe (richting middenlijn). Let op, korte tikjes geven. Zet hem voor met de daarvoor bestemde toets. Laat de kracht-meter ongeveer tot het midden lopen. Nu ben je er nog niet. Je moet de andere speler wegduwen, wat je met de linker joystick moet doen. Het gaat hier om de kracht van de speler. Als de bal er bijna is, stop je met duwen en druk je gewoon op de schietknop. Denk er wel op dat je een hoekje kiest en niet te zacht kopt. Als het goed is kopt de speler in Fifa '10 naar de grond toe, dus de kans is klein dat de keeper hem pakt. Wees alert dus.

Voorzetten werkt hetzelfde maar de kracht moet je gewoon inschatten. Het is ook niet aan te raden om voor te zetten tijdens een sprint. De bal kan dan een rare curve hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke bedankt! Ik wist namelijk niet dat je spelers kon wegduwen, daarom mislukt het denk ik vaak. Ik ga het even uitproberen. :)

Je kan ze niet wegduwen eigenlijk, maar als je tegen ze aanloopt, en je speler heeft meer kracht zal de tegenstander toch een stukje weggaan zodat jij de bal kan inkoppen. Gewoon een kwestie van er tegen aanlopen dus :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft iemand nog tips voor schottechnieken? Net zoals weer bij PES moest je best lang de bal indrukken en dan kreeg je een harde pegel die regelrecht het net in geschoten werd. Doe ik dit bij FIFA dat trap ik hem haast het stadium uit. Ik weet dat je met L1 (alternatieve besturing) een draai in de bal kan maken, maar wat is de beste manier bij afstandsschoten of bij schoten dicht bij doel?

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft iemand nog tips voor schottechnieken? Net zoals weer bij PES moest je best lang de bal indrukken en dan kreeg je een harde pegel die regelrecht het net in geschoten werd. Doe ik dit bij FIFA dat trap ik hem haast het stadium uit. Ik weet dat je met L1 (alternatieve besturing) een draai in de bal kan maken, maar wat is de beste manier bij afstandsschoten of bij schoten dicht bij doel?

Ik druk gewoon de schiet toets kort in. :7

Bewerkt: door End Of The Riot
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet ook niet het hele balkje vol laten gaan. Gewoon tot de helft, dan schiet ie hard genoeg hoor. Met de standaard besturing kan je de bal goed plaatsen met R1. Zo kan je de bal mooi in een hoekje tikken. Ook met afstandsschoten kan je de bal zo plaatsen. Zo gaat hij mooi richting de kruising. Je moet gewoon weten hoe lang je de schiet-toets ingedrukt moet houden. Hier wen je wel aan. Oefen anders een paar in de arena op afstandsschoten. Daarna toepassen in wedstrijd, zet hem eens op amateur ofzo. Je went er steeds meer aan ;)

Oja, afstandsschoten met alleen schiet-toets werkt meestal niet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet ook niet het hele balkje vol laten gaan. Gewoon tot de helft, dan schiet ie hard genoeg hoor. Met de standaard besturing kan je de bal goed plaatsen met R1. Zo kan je de bal mooi in een hoekje tikken. Ook met afstandsschoten kan je de bal zo plaatsen. Zo gaat hij mooi richting de kruising. Je moet gewoon weten hoe lang je de schiet-toets ingedrukt moet houden. Hier wen je wel aan. Oefen anders een paar in de arena op afstandsschoten. Daarna toepassen in wedstrijd, zet hem eens op amateur ofzo. Je went er steeds meer aan ;)

Oja, afstandsschoten met alleen schiet-toets werkt meestal niet ;)

R1 geeft dat een bepaald effect aan je voetbal?

Want ik dacht dat L1 een lob was, L2 trukjes en R2 sprinten.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet ook niet het hele balkje vol laten gaan. Gewoon tot de helft, dan schiet ie hard genoeg hoor. Met de standaard besturing kan je de bal goed plaatsen met R1. Zo kan je de bal mooi in een hoekje tikken. Ook met afstandsschoten kan je de bal zo plaatsen. Zo gaat hij mooi richting de kruising. Je moet gewoon weten hoe lang je de schiet-toets ingedrukt moet houden. Hier wen je wel aan. Oefen anders een paar in de arena op afstandsschoten. Daarna toepassen in wedstrijd, zet hem eens op amateur ofzo. Je went er steeds meer aan ;)

Oja, afstandsschoten met alleen schiet-toets werkt meestal niet ;)

R1 geeft dat een bepaald effect aan je voetbal?

Want ik dacht dat L1 een lob was, L2 trukjes en R2 sprinten.

Jazeker, dat van jou klopt, maar met R1 kan je de bal geplaatst schieten. Zo komt hij meer in het hoekje, in de kruising of mooi langs de keeper. Met een normaal schot schiet hij meestal in een rechte lijn ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet ook niet het hele balkje vol laten gaan. Gewoon tot de helft, dan schiet ie hard genoeg hoor. Met de standaard besturing kan je de bal goed plaatsen met R1. Zo kan je de bal mooi in een hoekje tikken. Ook met afstandsschoten kan je de bal zo plaatsen. Zo gaat hij mooi richting de kruising. Je moet gewoon weten hoe lang je de schiet-toets ingedrukt moet houden. Hier wen je wel aan. Oefen anders een paar in de arena op afstandsschoten. Daarna toepassen in wedstrijd, zet hem eens op amateur ofzo. Je went er steeds meer aan ;)

Oja, afstandsschoten met alleen schiet-toets werkt meestal niet ;)

R1 geeft dat een bepaald effect aan je voetbal?

Want ik dacht dat L1 een lob was, L2 trukjes en R2 sprinten.

Jazeker, dat van jou klopt, maar met R1 kan je de bal geplaatst schieten. Zo komt hij meer in het hoekje, in de kruising of mooi langs de keeper. Met een normaal schot schiet hij meestal in een rechte lijn ;)

Schiet die met R1 rechtstreeks naar een hoek of moet je nog een beetje mikken?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...