Jump to content

Windows herinstalleren na hardware-change?


Sprunk

Recommended Posts

Hallo kerels.

Ik hen zojuist wat nieuwe hardware bestelt. o.a. een nieuw moederbord en nieuwe CPU. Maar is het nu verstandig Windows opnieuw te installeren. Ik heb natuurlijk wel even een nieuw mobo, processor en RAM aan de HDD hangen. Of is het gewoon een kwestie van de nieuwe mobo drivers er overheen gooien en klaar is Sprunk?

Ik had begrepen dat het met een processor niet noodzakelijk was, dus vandaar mijn vraag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al de hele tijd windows niet geupdate en in die tijd 3x geupgrade en na elke upgrade was mijn 3Dmarkscore lager. :7 Dus ik denk dat je beter een nieuwe windows erop kan zetten want mijn computer lijkt na elke upgrade wat slomer. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon een verse Windows instaleren want anders onstaan er geheid problemen, bijvoorbeeld met de chipset of de USB. Ik heb ooit geprobeert een oude XP installatie te draaien na een compleet nieuw systeem, maar ik kon de muis en het toestenbord niet gebruiken en er waren nog wel wat meer problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het hoeft niet altijd, maar het is beter van wel ;)

Me moeder had eerst een Celeron, en toen kwam er nieuwe hardware in hun pc, een Athlon 3200+, en dat heeft vele BSOD's gegeven, maar na een paar registerchanges liep die pc met dezelfde windows(die er al met celeron erop geinstalleerd was) als een zonnetje(er was meer dan alleen cpu vervangen, maar ook de mobo, videokaart, voeding, kast, geheugen, vrijwel alles behalve de hdd)

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik heb 1 750GB HDD bestaand uit een 40GB Partitie voor XP en xfire,msn,skype enz©. En nog een backup van 5GB ofzo(E) en de rest is voor games.(D)

steek je installatie cd erin en als het goed is kan je gewoon kiezen op welke partitie je wil herinstalleren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...