Jump to content

star wars topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Het is volbracht: na ruim een kwart eeuw zijn de twee Star Wars -trilogieën aaneengesmeed door een deel drie, dat het gat dicht met de eerste Star Wars (1977), die eigenlijk deel 4 was. En dientengevolge heeft The Revenge of the Sith veel weg van een invuloefening: Anakin Skywalker (Hayden Christensen) zal overlopen naar de Dark Side, en zijn zwarte hijghelm krijgen; Padmé Amidala (Natalie Portman) bevalt van zijn kinderen Luke en Leia, en sterft in het kraambed; en Obi-Wan Kenobi (Ewan McGregor) overleeft elk lichtzwaardgevecht, want hij zit immers in deel 4.

Houterig

Fijn om eens een keer zoveel van een film te mogen verklappen aangezien thuiskomst toch bekend is. Belangrijker is de weg erheen. Anakins onvermijdelijke overstap naar de Duistere Zijde zou iets tragisch moeten hebben, maar de houterige Hayden maakt van het omslagmoment een portie schooltoneel dat niet ontroert. En wanneer hij eindelijk de zwarte helm van Darth Vader opzet en herrijst na een vreselijk ongeluk moet dat weliswaar een kippenvelmoment zijn, maar alleen fans zullen door deze scriptmechanismen ontroerd zijn. Slaapwandelaar Christensen werkt niet mee: hij oogt de hele film als de stonede zanger van een Achterhoekse hardrockband die solliciteert naar de hoofdrol in amateurtoneelopvoering van The Crow.

Waarschijnlijk kan de arme Christensen er weinig aan doen, want ook Natalie Portman en Ewan McGregor ogen weer houterig, terwijl zij wel degelijk hebben bewezen te kunnen acteren. Maar van soapy zinnen als "Anakin, mijn hart breekt" valt ook weinig te maken. Veel van de dialogen klinken alsof er een gebruiksaanwijzing van een dvd-speler wordt voorgelezen ("voer bevel 66 uit"). Alleen Samuel L. Jackson weet met zijn basstem op te vallen. Maar George Lucas bekommerde zich nooit zo om het regisseren van acteurs.

Wookie's

Wel om de techniek en de digitale effecten, en daar krijgen we dan ook een fikse overdosis van. Alleen al het lange openingsshot, waarin een ruimteschip wordt belegerd, barst van de duizelingwekkende effecten, en gas terug nemen is er verder niet meer bij. Actie is er genoeg: de lichtzwaardgevechten zijn nauwelijks te tellen. Maar ook hier schaadt overdaad, want alleen de nieuwe effecten vallen echt op, zoals de schurk General Grievous die er vier tegelijk hanteert. En weer erg leuk is een aanval met een kudde Wookie's, die doet denken aan Apocalypse Now, Saving Private Ryan, Planet of the Apes en Tarzan tegelijk. Origineel, ondanks dat het naar andere films verwijst, maar de scène frist het Star Wars-universum wel meteen op. Helaas zitten dergelijke originele momenten er te weinig in.

Maar goed, voor de fans die in Hollywood al maanden in de rij staan (jammer dat het voor de verkeerde bioscoop was) zal het allemaal niets uitmaken. Die zijn al verkocht wanneer het bekende deuntje klinkt en de al even vertrouwde gele letters door het beeld rollen. Dat plezier is hun goed recht: hier wordt tenslotte een belofte ingelost waar ze sinds hun jeugd op wachten. Zij laten hun plezier niet door kritiek vergallen, net als bij de twee vorige delen, The Phantom Menace en Attack of the Clones. Maar zelfs de grootste fan moest na een jaartje toegeven dat deze delen tegenvielen. En ook met deze invuloefening lost Lucas helaas zijn belofte niet in.

Het Parool: "opnieuw ontbreken de bezieling en het plezier dat de oude trilogie kenmerkt. (..)Miljoenen Star wars-fans verdienen beter."

De Volkskrant: "special effect redden Lucas niet (..) Lucas wisselt gedurende 145 minuten ellenlange actiescènes af met brokjes bakvissenromantiek."

In 115 zalen

bron:nu.nl

starwars3_1.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga hem volgende week zien in de bios

ik laat me niet afschrikken door de kritiek

Bewerkt: door Tha Real G.
Geplaatst:

Ik ben wel geen star wars fan maar ik denk dat het wel een goede film is en ga hem waarschijnlijk ook kijken.

Geplaatst:

ben geen starwars fan, maar ik kijk er wel graag naar, de delen zijn altijd om van te smullen B) Dit laatste deel ga ik zeker kijken wat Annakin gaat overlopen naar de duistere zijnde, en was geen persoon die de Force weer in evenwicht kon brengen, volgens de goeden dan, want als je overloopt kan je het niet in evenwicht brengen :lol: ;)

Geplaatst:
ben geen starwars fan, maar ik kijk er wel graag naar, de delen zijn altijd om van te smullen B) Dit laatste deel ga ik zeker kijken wat Annakin gaat overlopen naar de duistere zijnde, en was geen persoon die de Force weer in evenwicht kon brengen, volgens de goeden dan, want als je overloopt kan je het niet in evenwicht brengen :lol: ;)

Stupid Science Fiction

Geplaatst:
GoodMan,May 21 2005, 11:24 PM] Stupid Science Fiction

laat die zo van die nutteloze posts A.U.B.

Geplaatst:
Ik ga hem zeker kijken heb ook alle delen gezien dus waarom zou ik deze missen

dit is ook de rede dat de meeste mensen deze film gaan kijken

omdat ze die andere ook hebben gezien gaan ze deze ook kijken

zonder de oudere 3 films hadden deze nu geen sucses

Geplaatst:
Ik hou niet van Science Fiction..

fijn maar terug ontopic plz.

dit heeft niets te maken met Star Wars

Geplaatst:
fijn maar terug ontopic plz.

dit heeft niets te maken met Star Wars

Ehm.. Dit topic gaat over Star Wars, ik geef een reactie dat ik het niet zo leuk vind, en vervolgens wordt er gezegd dat ik ontopic moet blijven. Dan vraag ik me af wie de fout maakt. :huh:

Geplaatst: (bewerkt)

Tot 6 gaat de star wars serie...denk ik

Episode I :The Phatom Menace

Episode II:Attack Of The Clons

Episode III:Revence Of The Sith

Episode IV:A New Hope

Episode V:The Empires Strikes Back

Episode VI:Return Of The Jedi

Bewerkt: door GoKu
Geplaatst:

Ik hou wel van Star Wars, maar waarom word alles door elkaar gemaakt, eerst werden 3 t/m 6 gemaakt en daarna 1 t/m 3 :wacko:

Geplaatst:
Naah Star Wars is wel aardig maar soms ook ERG saai.

Ja maar saai maar ze hebben wel alle records al gebroke

Geplaatst:
Ik hou niet van Science Fiction..

[zeikmodus]Officieel is Star Wars geen Science Fiction, maar Fantasy ^_^ Alleen is er ongeveer niemand die dit erkent... Vandaar dat het overal Science Fiction genoemd wordt[/zeikmodus]

Ontopic: De drie eerste films kon ik altijd wel waarderen. Ik vind ze niet waanzinnig, maar toch wel leuk om een avondje zoet mee te zijn. The Phantom Menace vond ik ook nog wel geslaagd, maar de tweede, die ik laatst voor het eerst op TV zag, vond ik uitgesproken waardeloos. Wat is diegene die Anakin speelt een waardeloos acteur. Tel daarbij de overdreven dramatische, soap-achtige dialogen en de powerpoint overgangen tussen de scènes bij op en ik houd het voor gezien.

De derde heb ik nog niet gezien, en ik denk ook niet dat ik ervoor naar de bioscoop ga.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...