Djmaddox Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Hallo, Ik heb nu 2x een hardware upgrade gedaan en elke keer hetzelfde OS behouden. Nu lijkt het wel alsof mn pc steeds slomer wordt na elke upgrade. Dus ik denk dat ik XP maar ga herinstalleren. Alleen ik heb nu 24 Geinstalleerde games. Is er een manier om XP er opnieuw op te zetten en die games te kunnen bewaren? Greets! Reageren
FerryN Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Hallo,Ik heb nu 2x een hardware upgrade gedaan en elke keer hetzelfde OS behouden. Nu lijkt het wel alsof mn pc steeds slomer wordt na elke upgrade. Dus ik denk dat ik XP maar ga herinstalleren. Alleen ik heb nu 24 Geinstalleerde games. Is er een manier om XP er opnieuw op te zetten en die games te kunnen bewaren? Greets! Soms werken ze nog als je ze op een andere partitie hebt staan, dat kun je proberen om te doen of dan gewoon opnieuw installeren. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Op mn C schijf staat XP en daarbij staan ook xfire,msn,skype en dat soort programma's. Op mn D schijf staan AL mijn games. Reageren
FerryN Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Op mn C schijf staat XP en daarbij staan ook xfire,msn,skype en dat soort programma's. Op mn D schijf staan AL mijn games. Dan smijt je de C: schijf leeg en installeer je XP weer, dan heb je ze nog, maar sommige zijn afhankelijk van de register. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Op mn C schijf staat XP en daarbij staan ook xfire,msn,skype en dat soort programma's. Op mn D schijf staan AL mijn games. Dan smijt je de C: schijf leeg en installeer je XP weer, dan heb je ze nog, maar sommige zijn afhankelijk van de register. Van welk register? Reageren
Limbolander Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 games die je niet hoeft te installeren, wat alleen nog sterk verouderde games zijn kun je alleen nog spelen, oftewel delete maar meteen alles, dit gaat niet werken, en zo verneuk je meteen je "clean install", bewaar wel je savegames iig. Reageren
FerryN Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Op mn C schijf staat XP en daarbij staan ook xfire,msn,skype en dat soort programma's. Op mn D schijf staan AL mijn games. Dan smijt je de C: schijf leeg en installeer je XP weer, dan heb je ze nog, maar sommige zijn afhankelijk van de register. Van welk register? Van XP. games die je niet hoeft te installeren, wat alleen nog sterk verouderde games zijn kun je alleen nog spelen, oftewel delete maar meteen alles, dit gaat niet werken, en zo verneuk je meteen je "clean install", bewaar wel je savegames iig. Dit hoeft niet altijd, er zijn zat games die zo ook nog gewoon werken, sommige portable games werken ook gewoon terwijl je er niet altijd een .reg bestand bijzit, en deze methode heb ik zelf vaak gebruikt. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Geplaatst: 7 juni 2009 Ik heb dit al een paar keer gedaan. Alle games blijven te spelen, je moet alleen wel naar de map toe waar ze geïnstalleerd staan en daar op het .exe bestandje drukken om ze te starten. Het is soms wel irritant dat ze niet in het register staan, maar ach.. Maar aan alleen de games bewaren heb je feitelijk niets, aangezien standaard de meeste savegames in "mijn documenten" worden opgeslagen en die standaard op de C schijf staat. Wat je dus beter kan doen is heel je mijn documenten back-uppen, zodat je al je savegames nog hebt, en dan echt alles formateren. De games kan je opnieuw installeren, maar de savegames ben je kwijt na een formatatie.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.