Jump to content

[Virus] Graag snel hulp


Exoit

Recommended Posts

Beste mede forumummers,

Mijn vriend die kwam laatst bij mij en zei dat zijn hele pc onder de virussen zat. Het waren er in het totaal ongeveer 50 tot 60. Ik heb ze een virus scanner aangeraden en ze zijn allemaal verwijderd. Behalve 1 van de virussen, naamloos-15.jpg

Het enige probleem is dat we dit virus niet kunnen vinden en omdat het in system 32 zit is het dan wel veilig om te verwijderen? graag hulp!

Mvg,

CH!

Link to comment
Delen op andere websites

Hij kan hem niet verwijderen omdat dat bestand wordt gebruikt door Windows. Aller eerst zal ik altijd op internet de bestandsnaam zoeken om te kijken of het een belangrijk programma is.

Nu heb ik even in jou screenshot gekeken en het blijkt dus dat het virus in userinit.exe zit. Even google..

En zo te zien is het een belangrijk programma voor het opstarten van Windows. Meteen voor de 1e optie staat een tutorial om deze te repareren. Misschien is dat niet helemaal de juiste richting, maar zo te zien staan er nog wat tutorials in de lijst van Google.

Dr.Delete is ook wel een handig programma, die verwijderd het programma wat jij zelf aangeeft. Alleen moet je er dan zeker van zijn dat het niet schadelijk is (dus niet geschikt voor userinit.exe). Veel succes :)

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Start de pc opnieuw op, druk na het 1e scherm(het bios scherm) een paar keer op F8, dan zal een scherm verschijnen waar je een keuze kunt maken wat je wilt starten, kies hier voor veilige modus, Run dan de scan nog eens, dna kan ihj hem waarsxchijnlijk wel verwijderen omdat dat proces dan waarschijnlijk niet in werking is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...