Jump to content

wat is de beste scripttaal om te leren?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hee forummers,

Ik zou graag in de komende zomervakantie leren sites maken, en nu vroeg ik me af wat de beste taal is om te leren scripten. Ik weet nog geen bal af van websites maken, maar wil het wel graag leren.

Dus wat is de beste taal om te leren scripten volgens jullie? Moeilijkheid maakt niet echt uit, maar ik wil er wel mooie resultaten mee kunnen bekomen. :)

Geplaatst:

Je moet als eerste beginnen met html of xhtml. (het is bijna het zelfde)

Daarna zou ik voor Css gaan en dan heb je al bijna een hele website :D (ligt er aan wat je er mee gaat doen)

Of je kan ook meteen beginnen met flash en dan actionscript leren.

Maar html is het makkelijkst.

Geplaatst:

Ik zou HTML leren en vervolgens doorgaan met PHP. Dan kan je echt de mooiste sites bouwen.

Geplaatst:

Voor de normale websites zou ik inderdaad html en CSS gebruiken.

Wil je echt grafische mooie websites maken met veel animaties en al die dingen zou ik voor Flash gaan.

Groetjes,

Jeroen.

Geplaatst:

Zoals gezegd, HTML om te beginnen.

Dan moet je verschillende dingen combineren om mooie resultaten te krijgen. PHP voor de dingen als formulieren en gastenboeken enzo, en CSS zodat het geheel er mooi uitziet :*D Dan kun je nog Java of SQL doen (da's wel wat lastiger om te leren) maar dan kun je met Java leuke extraatjes toevoegen aan je site, en met SQL kun je databases verwerken in je site. En eventueel flash, maar dat is weer heel wat anders.

Geplaatst: (bewerkt)

Uhu, xHTML en CSS

Of je kan zo'n Programma als MS FrontPage/DreamWeaver gebruiken, maarja dan leer je wel "niets".

Bewerkt: door Think
Geplaatst:

Dus gewoon lekker met html beginnen, en dan misschien verder gaan met de andere soorten? :D

En kan ik met html dus gewoon een simpele site over mijzelf bijvoorbeeld maken, die er qua design toch mooi uitziet? Dus met een zelfgemaakte header en achtergrond en buttons en al die boel. :)

Uhu, xHTML en CSS

Of je kan zo'n Programma als MS FrontPage/DreamWeaver gebruiken, maarja dan leer je wel "niets".

Ik heb iets dat openoffice writer heet ook, maar ik maak liever gewoon met notepad. :Y Lijkt me veel leuker om te doen dan met zo'n programma.

Geplaatst:

Ik zou direct beginnen met PHP, want als je PHP kent, is (x)HTML appeltje eitje, geloof me.

Geplaatst:

Beiden lijkt me het beste: simpel beginnen met html en dan verder gaan met php. Ik denk dat ik het zo ga doen. :D

Misschien nog een domme vraag, maar is er een webhost waarbij je gratis jouw html site kan hosten zodat hij mooi online staat? :$

Geplaatst:

Dat is reclame en dat mag daarom niet op het forum behandeld worden, volgensmij omdat de derde partij flinke winst kan maken met dit forumbericht/forumtopic, ik stuur je daarom maar even PB met een host die gratis is.

Geplaatst:

Gratis hosts mogen gewoon besproken worden, maar volgens mij kan je daar al genoeg over vinden in dit forum en/of Google. Maar als iets niet besproken mag worden op het forum, dan mag het ook niet via PB.

Als je gewoon aan het oefenen bent, senneken, dan kan je HTML-bestanden gewoon op je pc in je browser openen. Je pc ondersteunt standaard gewoon HTML en CSS. Als je je website wilt publiceren, dan is een host wel handig, ja. ;)

Geplaatst:

Whehe, dit is echt geweldig. :$

http://senne-vdb.110mb.com/

Heel erg bedankt hiervoor, GTA Monster. Deze host is erg simpel te gebruiken, een van de eerste die ik snap. xD

@ Thundercover: dat weet ik, maar ik vind 't leuker om het al eens op het net zelf te bekijken. :puh:

Geplaatst:

@Thundercover: Ik deed het alleen omdat sommige ook betaalde pakketen aanboden.

@senneken: Je kan ook je computer gebruiken als een server, daar kan je dan je website op publiceren.

Geplaatst:
@senneken: Je kan ook je computer gebruiken als een server, daar kan je dan je website op publiceren.

Maar moet mijn pc dan niet dag en nacht aanstaan als de site bereikbaar wil zijn? Het is namelijk de pc van mijn ouders, en die staat zeker niet altijd aan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...