Jump to content

wat is de beste scripttaal om te leren?


.Senne

Recommended Posts

Nu nog CSS voor de opmaak :tu:

Alles op zijn tijd. :$

Maar kan je CSS en HTML in één document combineren, dat je gewoon als html opslaat?

Je kan je CSS in je .html file zelf zetten, maar het is handiger om een aparte file te maken voor je CSS.

Dan geld de CSS voor alle bestanden waar je de link naar plaatst.

CSS filename.css

Link van html file naar css file:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="CSS/screen.css" title="normal" media="screen" />

Het vette gedeelte is het pad+de naam ( hier noemt de css file "screen.css")

Deze link moet je in het <head> gedeelte zetten van elke html file.

Bewerkt: door Think
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou direct beginnen met PHP, want als je PHP kent, is (x)HTML appeltje eitje, geloof me.

php is wel ff iets anders dan html, html gebruik je dan wel weer vaak binnen php.

Als het reclame is, dan moet deze link maar weg, maar deze link is alleen omdat ik vind dat hier html/css erg goed wordt uitgelegd, en dat je nog eens netjes leert scripten ook nog: http://www.sceneone.nl

RoL0

@hieronder [kpn], tuurlijk wel!

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

@Thundercover: Ik deed het alleen omdat sommige ook betaalde pakketen aanboden.

@senneken: Je kan ook je computer gebruiken als een server, daar kan je dan je website op publiceren.

ik heb wel een oude pc die dat kan maar mijn vraag is wat voor os moet ik erop installeren? windows server of gewoon windows met apache server??

btw, mag dit wel van kpn?

Link to comment
Delen op andere websites

Windows XP + XAMPP = PHP, MySQL, Apache, Perl, CGI, phpMyAdmin, Squirrelmail, sterk, volledige controle, gratis (opensource), legaal.

+langzame internet verbinding + slechte internetverbinding (geloof me, zo'n datacenter is veel betrouwbaarder) + computertje die ook rust nodig heeft :bonk: ..

Ik zou gewoon een host nemen, desnoods een gratis host. Ik vind dat persoonlijk een stuk fijner dan een zelf gehoste site.

rolo

Link to comment
Delen op andere websites

Gratis hosts?!?!?!? Ik pak mijn pieze en vertrek naar een betaalde host, zoals de 'Ik mag de naam van de webhost niet zeggen'-host.

Tja, dan heb je het natuurlijk helemaal voor elkaar!

@hieronder, ik vind Nederlands juist een nadeel, alles is gewoon slecht vertaald (Nederlandse web-woorden zijn gewoon raar) en bijna alle tuts zijn engels..

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

HTML(alle versie lijken allemaal op elkaar) en CSS als eerste daarna kan je beginnen aan php en sql an tenslotte javascript en flash ( is heel erg moeilijk ).

Ook kan je met vbs ook van die errors of info's creeren wat ikzelf ook vaak doe omdat het leuk is.

De programma's die je kan gebruiken zijn grotendeels al genoemd maar het is niet alleen zo dat je puur van dat programma uit moet gaan omdat je zelf ook dingen invoegt .

Ik zelf ben nu samen met een vriend bezig met een website waar alles in voorkomt van de coderingstalen die ik heb genoemd. ik moet zeggen het programma kan het wel doen voor je maar je leert er niet echt van , want hij doet het anders dan jij het wilt.

mijn gebruikte programma's zijn Dreamweaver 8 , Dev-C++ , Notepad++ , C++ en VB6, kheb ook nog de complete set Visual Basic 2008 die ik nog opnieuw moet installen. Maar alles bij elkaar kan je mooie sites maken en programm's uiteraard. C++ is moeilijk om te leren ook al lijken al die pwn bestanden er veel op. Ikzelf heb met C++ een keylogger kunnen maken alleen moet ik nog iets verzinnen om de cpu te verlagen :S. Ook heb ik al vele VBScripts(lijkt veel op VB6 maar is toch anders ) & Batch bestanden gemaakt .

mochten er nog vragen zijn pm mij ik kom er bijna altijd wel aan uit .

Bewerkt: door gamekingz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...