tiesmeijer Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Is er iemand die mij kan uitleggen waarom gta 4 simpelweg niet opstart op mijn pc? Ik heb het spel in de winkel gekocht dus legaal. Mijn pc kan het zeker aan, xp sp3, 3ghz, 3gbram, 512mb video... Telkens als ik m opstart via social club of gewoon dan krijg ik ff zo'n popup schermje met daarin gta4 launch en dan lijkt ie op te gaan starten, krijg ook 2 zwarte schermen met witte tekst (copyright en legal shit) HELP! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Is er iemand die mij kan uitleggen waarom gta 4 simpelweg niet opstart op mijn pc? Ik heb het spel in de winkel gekocht dus legaal. Mijn pc kan het zeker aan, xp sp3, 3ghz, 3gbram, 512mb video... Telkens als ik m opstart via social club of gewoon dan krijg ik ff zo'n popup schermje met daarin gta4 launch en dan lijkt ie op te gaan starten, krijg ook 2 zwarte schermen met witte tekst (copyright en legal shit) HELP! 3ghz wat? 512MB 8400GT? Geef ff wat duidelijke info. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Deluxo Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Kun je je specs posten met meer info? Start, Zoeken, dxdiag in Zoeken intypen. Open dat bestand en Post je specs eens. Processor, Videokaart, Geheugen (RAM). Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
tiesmeijer Geplaatst: 7 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.090206-1234) Language: Dutch (Regional Setting: Dutch) System Manufacturer: System manufacturer System Model: System Product Name BIOS: Phoenix - Award BIOS v6.00PG Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz Memory: 2048MB RAM Page File: 481MB used, 3458MB available Windows Dir: C:\WINDOWS DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) DX Setup Parameters: Not found DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode Card name: NVIDIA GeForce 6600 GT Manufacturer: Chip type: GeForce 6600 GT DAC type: Integrated RAMDAC Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0140&SUBSYS_0000196D&REV_A2 Display Memory: 128.0 MB Current Mode: 1920 x 1200 (32 bit) (60Hz) Monitor: Plug en Play-monitor Monitor Max Res: 1600,1200 Driver Name: nv4_disp.dll Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Hanneswasco Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Daar zit het probleem dus. Je processor is te traag (je moet minstens een Dual Core hebben, en dan nog kan het spel soms traag lopen). Daarnaast heb je nog eens een videokaart van de jaren stilletjes, en die moet dus ook dringend veranderd worden. Koop dus een nieuwe videokaart (9600+) en een nieuwe processor (best een quad core). Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
tiesmeijer Geplaatst: 7 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Daar zit het probleem dus. Je processor is te traag (je moet minstens een Dual Core hebben, en dan nog kan het spel soms traag lopen). Daarnaast heb je nog eens een videokaart van de jaren stilletjes, en die moet dus ook dringend veranderd worden.Koop dus een nieuwe videokaart (9600+) en een nieuwe processor (best een quad core). hahaha, maar ik lees hier en daar ook verhalen van lui die met mindere systemen het spel draaiend krijgen.. Hoe kan dat dan? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sprunk Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Het is nog erger dan je dacht. Geen 3 Ghz maar slechts 2.2 Ghz. Zelfs een Athlon Dual Core van 2.2 Ghz kan het spel niet draaien. Wil je de boel een beetje normaal kunnen spelen moet je een nieuw moederbord, processor, voeding en grafische kaart gaan kopen. En als je pech hebt ook nog geheugen. Ben je al gauw 400 tot 500 euro aan kwijt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
tiesmeijer Geplaatst: 7 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Het is nog erger dan je dacht. Geen 3 Ghz maar slechts 2.2 Ghz. Zelfs een Athlon Dual Core van 2.2 Ghz kan het spel niet draaien.Wil je de boel een beetje normaal kunnen spelen moet je een nieuw moederbord, processor, voeding en grafische kaart gaan kopen. En als je pech hebt ook nog geheugen. Ben je al gauw 400 tot 500 euro aan kwijt. Allright, een nieuwe pc dus... Nog adviezen? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sprunk Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 (bewerkt) Een heel nieuwe PC is niet nodig. Tenzij je zelf geen zin en/of kennis genoeg hebt om zelf een PC in elkaar te zetten. Dus wat wil je: - Zelf assembleren (relatief goedkoop) / laten assembleren (duur) / merk PC (overpriced) - Wat is je budget? - Wat kun je eventueel nog uit je oude PC halen en gebruiken in de nieuwe. Bewerkt: 7 juni 2009 door Sprunk Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
tiesmeijer Geplaatst: 7 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Een heel nieuwe PC is niet nodig. Tenzij je zelf geen zin en/of kennis genoeg hebt om zelf een PC in elkaar te zetten. Dus wat wil je:- Zelf assembleren (relatief goedkoop) / laten assembleren (duur) / merk PC (overpriced) - Wat is je budget? - Wat kun je eventueel nog uit je oude PC halen en gebruiken in de nieuwe. Ik kan het denk ik zelf wel maar nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuwe videokaart is een paar honderd euro, nog wat erbij en ik kan net zo goed een nieuwe kopen.. Dan is ie misschien ietsje duurder maargoed... Bedankt voor de tips.. Oh hij starte trouwens net wel op maar in het spel zelf kon ik niet hoger dan 800x600 en had ik bij het starten van de game zelf hangend geluid en zwart beeld met mooie groene vlekken.. haha.. Vice City draait als een zonnetje trouwens maar dat is zeker niet zo raar of? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sprunk Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Share Geplaatst: 7 juni 2009 Vice City doet het ook nog op mijn oude Semrpon Laptop met 256MB geheugen, dus da's geen wonder. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
tiesmeijer Geplaatst: 8 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 8 juni 2009 Vice City doet het ook nog op mijn oude Semrpon Laptop met 256MB geheugen, dus da's geen wonder. Gister GTA IV even geinstalleerd op de asus laptop van mijn vriendin, 1 jaar oud, 128mb video kaart, dual 1,6... Met moeite, maar hij deed het! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Share Geplaatst: 9 juni 2009 Vice City doet het ook nog op mijn oude Semrpon Laptop met 256MB geheugen, dus da's geen wonder. Gister GTA IV even geinstalleerd op de asus laptop van mijn vriendin, 1 jaar oud, 128mb video kaart, dual 1,6... Met moeite, maar hij deed het! Ja, alleen het opstart scherm zeker. En dat nog met 3FPS. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sprunk Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Share Geplaatst: 9 juni 2009 Vice City doet het ook nog op mijn oude Semrpon Laptop met 256MB geheugen, dus da's geen wonder. Gister GTA IV even geinstalleerd op de asus laptop van mijn vriendin, 1 jaar oud, 128mb video kaart, dual 1,6... Met moeite, maar hij deed het! Onmogelijk. Je hebt minimaal een 256Mb videokaart nodig, en een flinke kaart met 256mb vram. Dus geen Geforce 7200 o.i.d. En je hebt minimaal een 1.8 Ghz Core 2 Duo processor nodig. Het is onmogelijk dat je op die laptop fatsoenlijk GTA IV kan spelen. Dat je teleurgesteld bent omdat je geen GTA IV kan spelen kan ik begrijpen, maar je hoeft geen dingen te gaan verzinnen zodat het lijkt dat ik onzin praat. Ik heb echt wel voldoende kennis over computers om te bepalen dat je op die laptop, en jouw PC géén IV kan spelen. Ik vind het heel jammer voor je, maar er is niks aan te doen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
tiesmeijer Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 9 juni 2009 Vice City doet het ook nog op mijn oude Semrpon Laptop met 256MB geheugen, dus da's geen wonder. Gister GTA IV even geinstalleerd op de asus laptop van mijn vriendin, 1 jaar oud, 128mb video kaart, dual 1,6... Met moeite, maar hij deed het! Onmogelijk. Je hebt minimaal een 256Mb videokaart nodig, en een flinke kaart met 256mb vram. Dus geen Geforce 7200 o.i.d. En je hebt minimaal een 1.8 Ghz Core 2 Duo processor nodig. Het is onmogelijk dat je op die laptop fatsoenlijk GTA IV kan spelen. Dat je teleurgesteld bent omdat je geen GTA IV kan spelen kan ik begrijpen, maar je hoeft geen dingen te gaan verzinnen zodat het lijkt dat ik onzin praat. Ik heb echt wel voldoende kennis over computers om te bepalen dat je op die laptop, en jouw PC géén IV kan spelen. Ik vind het heel jammer voor je, maar er is niks aan te doen. Hahaha, nee ik sta keihard uit mijn duim te zuigen.. Wat zou ik er mee opschieten? Misschien kun je je kennis 'n btje aanvullen met het feit dat het gewoon echt werkte! Maar met moeite, zoals gezegd... Dus erg langzaam maar niet eens schokkerig.. Geloof je het nog steeds niet? Kom dan maar even naar Nijmegen... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.