Jump to content

Algemeen Casemodding Discussie topic


Limbolander

Recommended Posts

Aangezien het nog veel te vaak voorkomt dat mensen in andermans topics off-topic gaan vragen en met eventuele ideeën voor hun eigen casemod project komen, lijkt het me handig een algemeen discussietopic te maken.

Dit topic dient dus voor je vragen en eventuele plannen voor je casemod project(en). Zodat je andermans meningen kunt vragen en aanhoren, voorbeelden kunt laten zien en in het algemeen over casemodding kunt discussieren.

Om hier maar meteen gebruik van te maken, ben wss van plan de stoflapjes aan de voorkant eruit te halen en dan de 5.25" drivebay plaatjes weer erin te schroeven ( wou ik vandaag dus al proberen, had alleen geen kleine passende schroefjes meer liggen :( ) zodat ik hetzelfde effect krijg als bij mijn onderste fan, waar je het licht van de LED's dus als het ware alleen maar door die gaten ziet ( zie foto onderaan ). Aangezien die drivebay plaatjes ook gaten hebben geeft dat dus hetzelfde effect, want hoe het nu is zie je dat de bovenste fan bijna helemaal zichtbaar is, en de onderste eigenlijk alleen het licht dat schijnt door die gaten van de plaat die ervoorzit.

foto: p2005092114.jpg

Dus wat denken jullie ervan :o? doen of niet?

PS: Thundercover, zou je zo vriendelijk willen zijn de topicnaam te veranderen naar "[Casemodding] Algemeen discussietopic", dan is de titel wat duidelijker.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

heb er even werk van gemaakt:

p0806091939.jpg

Vind het persoonlijk mooier zo, als ik eerst die stoflapjes weg haalde had je meteen zo'n groot gat in de 5.25" drivebay, vind ik dit een mooiere oplossing, tevens geeft het dan hetzelfde effect net zoals de onderste fan, je ziet alleen het blauwe licht door die kleine gaatjes.

Verder vallen die fan's nu ook een stuk meer op omdat ze door die stoflapjes aardig gedimd werden.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

heb er even werk van gemaakt:

p0806091939.jpg

Vind het persoonlijk mooier zo, als ik eerst die stoflapjes weg haalde had je meteen zo'n groot gat in de 5.25" drivebay, vind ik dit een mooiere oplossing, tevens geeft het dan hetzelfde effect net zoals de onderste fan, je ziet alleen het blauwe licht door die kleine gaatjes.

Verder vallen die fan's nu ook een stuk meer op omdat ze door die stoflapjes aardig gedimd werden.

Foto doet het niet bij mij.

Gefixt.

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ga ik ook wel casemodden jongens. :puh:

Heb al gebrainstormd: Ik haal mijn 250mm fan uit de zijkant van de case, zet ik er plexiglas tegenaan. Plak ik er een AMD logo op. (gewoon uitgezaagd ijzer) En het midden van het AMD logo is vierkant. Dus maak ik het logo precies groot genoeg dat er een 80mm fan in kan. Dus plexiglas weg snijden en een fan erin zetten. En dan aan de binnenkant nog groene lichtjes dat de binnenkant mooi oplicht. De fan van de koeler veranderen met een LED fan. Dus dan krijg je een AMD stoch koeler met andere fan. En dan nog wat extra fans erin, ofzo

Lijkt me een mooi idee. Weet alleen nog niet zeker of ik het ook daadwerkelijk uit ga voeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ga ik ook wel casemodden jongens. :puh:

Heb al gebrainstormd: Ik haal mijn 250mm fan uit de zijkant van de case, zet ik er plexiglas tegenaan. Plak ik er een AMD logo op. (gewoon uitgezaagd ijzer) En het midden van het AMD logo is vierkant. Dus maak ik het logo precies groot genoeg dat er een 80mm fan in kan. Dus plexiglas weg snijden en een fan erin zetten. En dan aan de binnenkant nog groene lichtjes dat de binnenkant mooi oplicht. De fan van de koeler veranderen met een LED fan. Dus dan krijg je een AMD stoch koeler met andere fan. En dan nog wat extra fans erin, ofzo

Lijkt me een mooi idee. Weet alleen nog niet zeker of ik het ook daadwerkelijk uit ga voeren.

gewoon een scythe mugen 2 nemen joh, dan heb je nog wat te overclocken, verder wel aardig idee ja, groene CCFL's halen aangezien AMD logo ook groen is, kan je een leuk kastje opleveren, altijd leuk als je een beetje een thema verzint.

Link to comment
Delen op andere websites

Een Scythe Mugen 2 past toch helemaal niet op Socket AM3? :?

Kan ook nog voor nVidia gaan als thema. Word alleen dan lastig met het logo in het zijpaneel. Maar ik heb altijd al wat met AMD gehad, dus daarom lijkt het me wel leuk. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een Scythe Mugen 2 past toch helemaal niet op Socket AM3? :?

Kan ook nog voor nVidia gaan als thema. Word alleen dan lastig met het logo in het zijpaneel. Maar ik heb altijd al wat met AMD gehad, dus daarom lijkt het me wel leuk. ;)

als je een passende bracket kan vinden lukt dat vast wel

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...