Jump to content

Geluidsset 5.1

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey allemaal,

Ik heb al een tijdje een 5.1 geluidssetje van Hercules. Maar wat ik opmerk is dat ik het meeste geluid uit de 3 boxen vooran krijg. Dus links, center en rechts. Links en rechtsachter hoor ik amper. Ook wanneer ik het geluid goed opendraai hoor ik ze amper.

Wat kan ik hieraan doen zodat ik toch meer het surround achtige gevoel krijg en van achteren ook muziek hoor?

Alvast bedankt ^_^

Geplaatst:
Hey allemaal,

Ik heb al een tijdje een 5.1 geluidssetje van Hercules. Maar wat ik opmerk is dat ik het meeste geluid uit de 3 boxen vooran krijg. Dus links, center en rechts. Links en rechtsachter hoor ik amper. Ook wanneer ik het geluid goed opendraai hoor ik ze amper.

Wat kan ik hieraan doen zodat ik toch meer het surround achtige gevoel krijg en van achteren ook muziek hoor?

Alvast bedankt ^_^

Het kan zijn dat ze een beetje naar de klote zijn. Ik heb dat ook met een surroundset. Zelfs 1 box doet het niet meer. Zal wel de oudheid zijn ofzo, anders kun je een box openmaken als je er een beetje verstand van hebt?

Geplaatst:

dan zul je emt de drivers vna je geluids kaart of de software die je erbij hebt gekregen het geluid meoten verplaatsewn naar achter

Geplaatst:
Hey allemaal,

Alvast bedankt ^_^

Het kan zijn dat ze een beetje naar de klote zijn. Ik heb dat ook met een surroundset. Zelfs 1 box doet het niet meer. Zal wel de oudheid zijn ofzo, anders kun je een box openmaken als je er een beetje verstand van hebt?

Ze zijn nieuw xD.

dan zul je emt de drivers vna je geluids kaart of de software die je erbij hebt gekregen het geluid meoten verplaatsewn naar achter

Zat geen software bij.

Geplaatst:

Wij hebben een 5.1 set aan de TV hangen (Met een balachelijk grote bass :) ). daarbij hoorde je eerst ook nauwlijks de achterspeakers. Ik moest een beetje kloten met de instelingen van het regelingsapparaat en het was weer prima. Kijk even hoe de instellingen zijn, je kan de achterspeakers vast wel apart harder zetten.

Daarnaast moet je natuurlijk ook bedenken dat niet al het geluid 5.1 (bijv. Dolby digital) ondersteund, maar dan zou hijn inderdaad alsnog die speaker moeten gebruiken.

en ten slotte: hoe heb je hem aangesloten?? dat ik ook belangrijk :)

veel succes! :tu:

Geplaatst:

zet in windows zelf eerst ff de geluidsinstellingen goed, dus bij setup 5.1 surround etc. ook zul je nog een beetje moeten equalizen om echt gord geluid te krijgen

Geplaatst: (bewerkt)
Hey allemaal,

Alvast bedankt ^_^

Ze zijn nieuw xD.()

Oh, Ik dacht dat ze ouder waren omdat er stond dat je ze al een tijdje had :puh:

Bewerkt: door nick_kerkwijk
Geplaatst: (bewerkt)
Wij hebben een 5.1 set aan de TV hangen (Met een balachelijk grote bass :) ). daarbij hoorde je eerst ook nauwlijks de achterspeakers. Ik moest een beetje kloten met de instelingen van het regelingsapparaat en het was weer prima. Kijk even hoe de instellingen zijn, je kan de achterspeakers vast wel apart harder zetten.

Daarnaast moet je natuurlijk ook bedenken dat niet al het geluid 5.1 (bijv. Dolby digital) ondersteund, maar dan zou hijn inderdaad alsnog die speaker moeten gebruiken.

en ten slotte: hoe heb je hem aangesloten?? dat ik ook belangrijk :)

veel succes! :tu:

Goed aangesloten. En ik als ik er met men oor naar toe ga hoor ik wel geluid maar die 3voorste overstemmen de achterste en ik zou het wat gelijk willen hebben.

zet in windows zelf eerst ff de geluidsinstellingen goed, dus bij setup 5.1 surround etc. ook zul je nog een beetje moeten equalizen om echt gord geluid te krijgen

ok ik zal eens kijken.

Bewerkt: door moechy
Geplaatst:

o ja, als het goed is staat in je taakbalk, rechtsonderin een blauw pictogram met ''Sound effect''. als je die opent krijg je een geluidsregelprogrammatje van realtek. daarmee moet je al heel wat kunnen ;) .

Geplaatst:

In realtek krijg ik geen geluid als ik op die achterste boxen klik dus ik snap het niet goed.

Geplaatst:
zittne die wel goed aangesloten?

Jazeker. Ik hoor er wel gwn geluid uit maar dan moet ik al nar de box zelf gaan.

Geplaatst:
zet de windows geluidsinstellingen op 5.1, en realtek ook.

Realtek kan ik alleen 6 kiezen. Dat heb ik dus gedaan. Windowsinstellingen heb ik ook op 5.1 gezet. Merk geen verschil. :??:

Geplaatst:
zet de windows geluidsinstellingen op 5.1, en realtek ook.

Realtek kan ik alleen 6 kiezen. Dat heb ik dus gedaan. Windowsinstellingen heb ik ook op 5.1 gezet. Merk geen verschil. :??:

geen 5 kanaals uitgang mogelijk? mm vreend, maak anders eens een screenshot van de mogelijke opties.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...