Mazzeltje Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Hallo allemaal. Hoe is het hier. De meeste van jullie zullen mij waarschijnlijk niet meer kennen. Maar ik heb een vraag over een digitale camera. Ik wil er namelijk over twee weken 1 aanschaven alleen heb ik niet zoveel verstand van camera´s. Zijn er hier mensen die er wel iets van weten en mij kunnen helpen. Ik had zelf een Sony W55, die is helaas niet meer goed. Lens is vuil of beschadigt. Ik had géén problemen met deze camera alleen was hij al meer dan een jaar oud. En in die tijd zijn er al aardig wat nieuwe camera´s uitgekomen. Ik zit nu te twijfelen tussen een Sony DSC S950 of de S980. Of een Casio Z 250. En andere mensen zeggen weer dat een Canon ook goed is. Ik weet het echt niet meer. Kunnen jullie mij helpen. Ik gebruik de camera voornamelijk voor dagjes weg bijvoorbeeld een dierentuin, het strand, pretpark enzovoort. Voornamelijk buiten dus. Alvast bedankt. PS, mijn budget is 150 euro. Bewerkt: 9 juni 2009 door Mazzeltje Reageren
Gta Ripper Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Ik kan me jou nog wel herinneren hoor! Maar even back to the point. Canon is inderdaad een goed merk voor camera's, hij is iets duurder maar je krijgt er ook resultaat voor terug! Maar ik zie dat je gewoon foto's maakt voor uitjes, dan hoef je niet een super goede camera te hebben omdat je niet te veel details wil hebben op zulk soort foto's. (?) Maarja, ik raad je met dat budget een Sony aan! Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Ik kan me jou nog wel herinneren hoor! Maar even back to the point.Canon is inderdaad een goed merk voor camera's, hij is iets duurder maar je krijgt er ook resultaat voor terug! Maar ik zie dat je gewoon foto's maakt voor uitjes, dan hoef je niet een super goede camera te hebben omdat je niet te veel details wil hebben op zulk soort foto's. (?) Maarja, ik raad je met dat budget een Sony aan! Ik ken jou ook nog wel van naam. Maar het is wel de bedoeling dat ik er zo goed als mogelijke foto´s mee kan maken. Daar ben ik nogal erg precies in. In de toekomst wil ik ook een spiegelreflexcamera kopen. Maar Sony is ook mijn eerste keuze. Aangezien ik ook gewend ben aan het menu, knopjes enz. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Ik heb de voorkeur voor 2 merken,namelijk Canon en Nikon. Dat zijn merken die van origine lenzen en camera apparatuur bouwen. Maar moet het een kleine zijn? Maak van €150,- €200,- en je hebt een Nikon L100. En je had het over het strand,je weet dat dit zeer slecht voor een camera is? Het zand kan tussen de knopjes komen,en in het objectief. Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Ik heb de voorkeur voor 2 merken,namelijk Canon en Nikon. Dat zijn merken die van origine lenzen en camera apparatuur bouwen. Maar moet het een kleine zijn? Maak van €150,- €200,- en je hebt een Nikon L100. En je had het over het strand,je weet dat dit zeer slecht voor een camera is? Het zand kan tussen de knopjes komen,en in het objectief. Die Nikon L100 ziet er inderdaad erg mooi uit. En lijkt mij ook erg goed. Heb je die zelf ook. Als die inderdaad 200 kost ga ik misschien wel deze kopen. Maar dan ga ik eerst nog even wat nieuwe informatie opzoeken. Ja klopt, Dat zand is inderdaad niet goed voor de camera. Maar je kunt op het strand zulke mooie foto´s maken. Ik pas ook altijd erg goed op. Bedankt. Edit. Ik zie ze alleen voor 260 euro te koop. Weet jij misschien een winkel waar ze 200 kosten wat jij zegt. Bewerkt: 9 juni 2009 door Mazzeltje Reageren
gta master 1 Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Toevallig moest ik net een camera voor mn zus uitzoeken, met het zelfde budget. Ik kwam uit op de Sony Cybershot DSC-W210. Het lijkt mij simpelweg de camera met de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Het enigste nadeel van deze camera is dat er memorystick duo kaartjes ingaan (zitten ook in PSP's, dus die zou je er ook in kunnen drukken) en die zij best duur. Maar bij Bol.com is een aktie dat je bij aankoop van deze camera autimatisch 50% korting op een 4 GB of 8 GB kaartje krijgt . Daarnaast heb ik even opgezocht, en hij is ook nergens goedkoper dan bij Bol.com (!!!!!!) , Ja ja, het is mogelijk! Bol.com is de goedkoopste!! KLIK Te verkrijgen in zwart, roze ( ), zilver en groen. O ja, hij heeft 12.1 megapixels, maar dat maakt hem niks scherper dan bijv. 6 megapixels. (was toevallig laatst een test bij Radar of Kassa of whatever, maar dat wist ik natuurlijk al ) EDIT: Hij is vandaag aangekomen (gister besteld). Ziet er nog beter uit dan ik had verwacht. Erg compact, maar toch ook weer een lekker groot scherm. ook erg licht en de foto's zien er prima uit! een echte aanrader. beter krijg je niet voor die prijs! Bewerkt: 11 juni 2009 door gta master 1 Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Edit. Ik zie ze alleen voor 260 euro te koop. Weet jij misschien een winkel waar ze 200 kosten wat jij zegt. Kieskeurig.nl. Edit: Nee,die heb ik zelf niet. Zelf heb ik een Canon 50D,waar ik heel erg blij mee ben. En ik heb een Nikon P1. Edit 2:Hier wat test foto's. Bewerkt: 9 juni 2009 door De Stofzuiger Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 15 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juni 2009 (bewerkt) Hallo mensen, Ik heb eindelijk een mooie camera gekocht. Het is de Sony DSC H50 geworden. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik heb hier een testfoto, deze heb ik zelf gemaakt in de tuin. Alleen heb ik nog een vraag, ik snap de flitserfunctie niet. Bij alles wat ik doe staat er , Kan de flitserfunctie niet veranderen. Dus met andere woorden, ik kan niet flitsen. En dat doet hij bij elk menu die ik selecteer. Heeft iemand hier misschien een verklaring voor en weer iemand misschien de oplossing. Alvast bedankt. Edit, test foto komt nog. Bewerkt: 15 juni 2009 door Mazzeltje Reageren
Froop Geplaatst: 15 juni 2009 Rapport Geplaatst: 15 juni 2009 Ik heb een H9, en die is bijna identiek. Het is de rechterknop naast het LCD-scherm. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 15 juni 2009 Rapport Geplaatst: 15 juni 2009 Alleen heb ik nog een vraag, ik snap de flitserfunctie niet. Bij alles wat ik doe staat er , Kan de flitserfunctie niet veranderen. Dus met andere woorden, ik kan niet flitsen. En dat doet hij bij elk menu die ik selecteer. Hoe hoog/laag staat je sluitertijd? Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 16 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juni 2009 (bewerkt) Ik weet wel waar de flitsknop zit alleen reageert hij er niet op. Als ik erop druk zegt hij, Kan de flitserfunctie niet veranderen. En waar ik de sluitertijd op heb staan weet ik niet. Ik heb hem op automatisch staan dus volgens mij heeft dat er niks mee temaken. Ik weet nog niet zoveel over camera´s en als die benamingen. Maar ik ga binnenkort een fotografie boek kopen om mezelf er iets meer in te verdiepen. Wat vinden jullie trouwens van mijn foto hierboven. Edit, Kun je bij een H9 wel de flitser instellen wanneer jij het wilt. Het lijkt me sterk dat dat bij de H50 niet kan. Bewerkt: 16 juni 2009 door Mazzeltje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.