F1Master007 Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Hallo beste gtagamers, Ik heb sinds maart een nieuwe pc gekregen een acer m7720. Hij heeft een intel i7 en een hd4850. Nou zou ik graag die intel i7 overclocken om er nog meer power uit te krijgen want nu draait hij op idle op 20 graden en heb nog niet echt gestressed maar dat zal niet echt hoog zijn. Ik heb wel eens eerder een p4 overgeclockt en dat ging goed, maar nu kan ik in deze bios helemaal niks vinden. Weet iemand hoe het moet? Edit: onder me xfire banner staat me systeem. Bewerkt: 9 juni 2009 door F1Master007 Reageren
Limbolander Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Hallo beste gtagamers,Ik heb sinds maart een nieuwe pc gekregen een acer m7720. Hij heeft een intel i7 en een hd4850. Nou zou ik graag die intel i7 overclocken om er nog meer power uit te krijgen want nu draait hij op idle op 20 graden en heb nog niet echt gestressed maar dat zal niet echt hoog zijn. Ik heb wel eens eerder een p4 overgeclockt en dat ging goed, maar nu kan ik in deze bios helemaal niks vinden. Weet iemand hoe het moet? Begin eens eerst met het zoeken van tutorials, en ervaringen van andere mede i7 gebruikers. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Hallo beste gtagamers,Ik heb sinds maart een nieuwe pc gekregen een acer m7720. Hij heeft een intel i7 en een hd4850. Nou zou ik graag die intel i7 overclocken om er nog meer power uit te krijgen want nu draait hij op idle op 20 graden en heb nog niet echt gestressed maar dat zal niet echt hoog zijn. Ik heb wel eens eerder een p4 overgeclockt en dat ging goed, maar nu kan ik in deze bios helemaal niks vinden. Weet iemand hoe het moet? Edit: onder me xfire banner staat me systeem. Acer zeg je.. merk PC dus. Waarschijnlijk is het uitgeschakelt in de BIOS. Reageren
Galiorix Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Ik denk, net als TaartJJ zegt, dat het uitgeschakelt is in de BIOS. De makers van computer houden er niet van dat er met de hardware gerommeld wordt, dus wordt het vaak uitgeschakeld. Je zou het ook via een programma op de computer zelf kunnen doen, maar aangezien ik daar zelf geen ervaring mee heb, raad ik je aan wat tutorials op te zoeken op internet. Reageren
Limbolander Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Vaak verdwijnt je garantie bij het overclocken, vooral omdat jij een merkpc hebt zijn ze daar nog wat strenger in. Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Je zou idd ff wat tutorials en ervaringen over de i7 moetne zoeken. Als het ene merk pc is weet ik vrijwel zeker dat het een standaar dkoeler is dus zou ik als ik jou was een nieuwe ervoor aanschaffen, dat zal je bij de standaard temperaturen niet gaan merken maar op hogere clocks wel, lager dan 20 graden zal hij ook nooit komen aangezien je kamer zelf 20 graden is. Reageren
F1Master007 Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Dank jullie allen voor het zo snel reageren. Ik begrijp dus dat dit waarschijnlijk niet mogelijk wordt *zucht*. Na ja kijk misschien nog wel een tutorail maar denk dat het hier bij ophoud. had me er nog zo erg op verheugd. Edit:IS DIT DE STOCK COOLER? Bewerkt: 9 juni 2009 door F1Master007 Reageren
Limbolander Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 echt veel prestatiewinst ga je toch niet merken met zon lichte overclock Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Niet voor een i7, in merk PC's worden wel vaker door de fabrikant grote custom koelers gezet. Dit is een i7 stock koeler, die overigens bijna dezelfde is voor de Socket 775 CPU's zoals Core 2 Duo/Quad Offtopic: De koeler die jij hebt is nog niet eens zo groot hoor Ik heb er zo'n eentje op zitten: Bewerkt: 9 juni 2009 door TaartJJ~! Reageren
Galiorix Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) De cooler is een speciale van Acer, die veel beter koelt dan de normale van Intel. Dat zag ik ook al meteen in de temperaturen van je i7, aangezien de standaart koeler moeite heeft met de temperaturen idle rond de 25 graden te houden. Standaard Intel koelers zijn waardeloos. Bewerkt: 9 juni 2009 door Galiorix Reageren
Sprunk Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Zou deze workshop eens doorlezen. Reageren
Limbolander Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 standaard koelers zijn er dan ook niet om over te clocken, ze doen hun werk iig voor de fabriekssnelheden, en dat is precies waar ze voor gemaakt zijn, klagen kun je dan ook niet echt. Reageren
Joriz Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Ik weet niet of alle i7's het ook doen. Mar de vergelijkbare Nehalem-based Xeon processoren klokken automatisch afzondelijke core's over als dit kan qua stroomvoorziening en koeling. Hiervoor hoef je zelf niets te doen en zelfs niets te configureren. Dus waarom zou je zelf ook nog eens daar overeen gaan overklokken (instabiliteit!) als je de meest snelle processor hebt die er is en die zelf al alles doet. Mocht een programma traag draaien dan ligt het niet aan je processor, maar aan slechte programmatuur die niet (goed) met meerdere processoren overweg kan. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Ik weet niet of alle i7's het ook doen. Mar de vergelijkbare Nehalem-based Xeon processoren klokken automatisch afzondelijke core's over als dit kan qua stroomvoorziening en koeling. Hiervoor hoef je zelf niets te doen en zelfs niets te configureren.Dus waarom zou je zelf ook nog eens daar overeen gaan overklokken als je de meest snelle processor hebt die er is en die zelf al alles doet. Mocht een programma traag draaien dan ligt het niet aan je processor, maar aan slechte programmatuur die niet (goed) met meerdere processoren overweg kan. Je kan beter zeggen, een van de meest snelle. De 975Oops, ik kan beter 950 zeggen want de 975 is een Extreme Edition.Want de 950 wint het namelijk van de 920. Maar volgens mij kan je gewoon beter niet overklokken, het is al een racebeest dus waarom zou je nog willen overklokken? Bewerkt: 9 juni 2009 door Djmaddox Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Ik weet niet of alle i7's het ook doen. Mar de vergelijkbare Nehalem-based Xeon processoren klokken automatisch afzondelijke core's over als dit kan qua stroomvoorziening en koeling. Hiervoor hoef je zelf niets te doen en zelfs niets te configureren.Dus waarom zou je zelf ook nog eens daar overeen gaan overklokken (instabiliteit!) als je de meest snelle processor hebt die er is en die zelf al alles doet. Mocht een programma traag draaien dan ligt het niet aan je processor, maar aan slechte programmatuur die niet (goed) met meerdere processoren overweg kan. Turbo Boost"-technologie wordt gebruikt om de core automatisch te overklokken, mocht dit binnen de normale parameters vallen http://nl.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_i7 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.