Galiorix Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Je kan dit sowieso aan en uit zetten en standaard staat Hyperthreading en Turbo mode gewoon uit. Als het goed is kan je beide modussen aan zetten in de BIOS. Bewerkt: 9 juni 2009 door Galiorix Reageren
F1Master007 Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Dat van die turbo boost wist ik al maar daar merk ik niet echt veel van. Is er misschien een soort van meter die ingame werkt zodat ik ik ook de temperatuur kan zien? maar ik denk dat ik het met jullie eens ben geworden ( ook al had ik het nog zo graag gedaan) de intel i7 is al krachtig genoeg. Edit hier boven: hoe zet je dat dan aan? Bewerkt: 9 juni 2009 door F1Master007 Reageren
Galiorix Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Dat van die turbo boost wist ik al maar daar merk ik niet echt veel van. Is er misschien een soort van meter die ingame werkt zodat ik ik ook de temperatuur kan zien? maar ik denk dat ik het met jullie eens ben geworden ( ook al had ik het nog zo graag gedaan) de intel i7 is al krachtig genoeg. Je zou coretemp kunnen gebruiken, maar die werkt niet ingame. Om te checken of Turbo mode aan staat, moet je even CPU-Z downloaden en kijken of je bij normaal gebruik een verschil in de kloksnelheid ziet (lees: die gaat naar 2800Mhz en de Multiplier gaat van 20 naar 21.). Is dat zo? Dan staat Turbo Boost aan. Is dat niet zo? Dan staat het dus niet aan en merk je er dus niks van. Sowieso staat nu Hyperthreading bij jou aan, omdat Xfire maar 4 cores herkend. @Hierboven: ik zou gewoon even kijken in de BIOS, staat misschien bij het scherm van de CPU? Ik weet bij god niet hoe de BIOS van Acer in elkaar steekt. Bewerkt: 9 juni 2009 door Galiorix Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 CoreTemp registreert de temperaturen, dan kan je na het spelen zien wat je maximale temperatuur was geweest. Reageren
Galiorix Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Nog even een opmerking bij CoreTemp: de getoonde temperaturen zijn anders dan de 20 graden die jij eerder zei. Mijn i7 is volgens de BIOS nu bijvoorbeeld 39 graden, maar de coretemps zijn via Coretemp 52 54 53 en 48. Schrik dus niet door het hoge getal opeens, de BIOS leest de temperaturen anders dan Coretemp. Reageren
F1Master007 Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Nog even een opmerking bij CoreTemp: de getoonde temperaturen zijn anders dan de 20 graden die jij eerder zei. Mijn i7 is volgens de BIOS nu bijvoorbeeld 39 graden, maar de coretemps zijn via Coretemp 52 54 53 en 48. Schrik dus niet door het hoge getal opeens, de BIOS leest de temperaturen anders dan Coretemp. ja je hebt gelijk bij mij is ie nu 40 graden dus wel omhoog. verder is bij cpu-z de multipier gewoon 20 dus de turbo staat uit. Edit: hoe doe je dan dat je je temperatuur ziet na het gamen met core temp? Edit2: ik heb al gevonden hoe ik die turbomodus aan kan zetten in BIOS Intel EIST ergens aanzetten. Bewerkt: 9 juni 2009 door F1Master007 Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Je kunt ook SIW gebruiken, kijk bij deze tool in hardware, en dan sensors, daar staan alle sensoren, ook fanspeeds. Je kunt hem aan altren staan tijdens het gamen en kun je dna zien wat de hoogste temperatuur was Reageren
F1Master007 Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2009 Sorry dat ik dit topic weer uit z'n graf haal, maar kan ik niet op de een of andere manier de clocks unlocken? net zoals je bij oude amd's (weet niet precies welke) door iets de multiplier en de clocks kon unlocken? anders ga ik maar sparen voor een niewe moederboardje, want dan wordt dit niks( en ik moet ook al sparen voor een beter graka ) Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 25 juni 2009 Rapport Geplaatst: 25 juni 2009 Hmm, zowel je processor als je grafische kaart zijn nog steeds super hoor :o Je Core i7 heeft in principe geen overklok nodig, aangezien het nog steeds een van de beste CPU's is, en de HD4850 gaat ook nog wel een tijd mee. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.