Jump to content

windows xp x64 waar moet ik op letten?

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi mensen!

ik ga morgen windows xp x64 op mijn pc zetten en haal windows xp x32 weg maar een paar vragen!

ik heb 3 hardenschijfen in mijn pc zitten daarvan wil ik C formatteren maar als ik daar x64 op zet werken mijn

andere hardenschijfen dan nog wel mee? aangezien die op x32 werken.

Als ik x64 er op heb en ik installeer een spel op schijf D werkt die dan wel op x64 vermogen?

Moet ik mijn bios veranderen of moederbord drivers veranderen en video kaart?

zo ja hoe moet dat van moederbord?

Waar moet ik op letten bij formateren?

heb wel is eerder geformateert maar niet met andere besturing systeem op zetten

Alvast bedankt!!!

Geplaatst:

Waarom ga je XP 64Bits installeren? Die is echt gruwelijk slecht, wordt geteisterd door bugs en problemen met compatibiliteit. Wat bezielt je om zo'n misbaksel te instaleren, in plaats van het fijne 32Bits XP OS?

Geplaatst:
3dmax heb dual channel dus van 2gb ga ik naar 4gb en windows vista haat ik

Voor die 750mb hoef je het echt niet te doen. Windows XP 64Bits is echt een kut systeem. Ik kan het anders niet uitdrukken. Problemen met videokaart drivers zijn gegarandeerd en problemen met andere dingen ook.

Geplaatst:

Ik ben het helemaal met met Galiorix eens. De 64bit versie van XP zit vol bugs en is dus veel minder fijn dan de 32 bit versie.

Als je het toch persee wilt, raadt ik je aan om te dual booten, wat inhoud dat je een tweede OS op je systeem hebt (Ik heb zelf een triple boot (3 OSen op 1 systeem) van XP (32 bit), windows 7 (opvolger Vista) en Linux Ubuntu en het bevalt me prima). Als je wil weten hoe je het moet doen moet je even googlen. Het is niet veel meer moeite maar het wel zeker waard!

Als de 64 bit versie je niet bevalt, ga je gewoon weer op de 32 bit versie. Toch weer eens zin in de 64 bit? Start je PC opnieuw op en ga op de 64 bit versie.

Geplaatst:

kijk van die bugs wist ik niet.

maar ik wil graag al mijn werkgeheugen kunnen gebruiken

dus dan kom ik op windows vista x64 of windows 7 x64

windows 7 is beta en ik wacht nog liever met windows 7 en vista schijnt ook benden te wezen.

Geplaatst:

hoeveel geheugen heb je dan? de 3.25gb is meer dan genoeg momenteel.

er zijn nog te weinig programmas die 64 bits ondersteunen dus het zal echt geen voordeel op gaan leveren

Geplaatst:
kijk van die bugs wist ik niet.

maar ik wil graag al mijn werkgeheugen kunnen gebruiken

dus dan kom ik op windows vista x64 of windows 7 x64

windows 7 is beta en ik wacht nog liever met windows 7 en vista schijnt ook benden te wezen.

Windows 7 is allang uit de Beta fase. Je kan nu een RC downloaden en daar zla niet veel meer aan verandert worden.

Geplaatst:

Op 22 oktober 2009 komt Windows 7 officieel uit. Overigens ben ik het met eerdere posts eens: Windows XP 64-bit zou ik niet nemen. Op het moment dat die versie uitkwam, was de wereld eigenlijk nog niet aan 64-bit toe en de versie is nooit een succes geworden. Als je per se 64-bit wilt (wat ik me nu nog weinig kan voorstellen), dan kan je het beste de versie van Vista nemen, of eventueel de RC1 van Windows 7.

Geplaatst:
RC1 van windows 7 zou ik gewoon pakken.

Die zou ik dan ook pakken, maar dan wel met een dualboot, zodat je altijd terug naar XP 32 kan :Y .

Geplaatst:

ik heb vannacht rc1 windows 7 x64 binnen gehaald gelukkig heb ik 3 schijfen in mijn pc en 4 partities dus ik doe een dual boot

We zullen zien vermidag ga ik hem installeren

Geplaatst:

sorry voor dubbel post maarja

Windows 7 mooi geinstaleerd blablabla

Komt hij met winload.exe is missing of corrupt ik ff gegoogeld moet ik mijn windows xp disk er in doen en dan windows xp herstellen oke dat doe ik

bij het herstellen vraagt hij om een administrator wachtwoord.

ik ben de enigste gebriuker van de pc en enigste account en ik heb geen wachtwoord

dus ik ga vanuit dat ze het over die administrator resqeu dinges hebben maar daar heb ik nooit een wachtwoord voor ingesteld

je kan op die adminstrator door op het welkoms scherm 2x ctrl+alt+delete te drukken op dat account

dus ik wat wachtwoorden in voeren geen toegang kunnen krijgen

Dus hoe kom ik achter mijn administrator wachtwoord?

Ik heb het al met zo een ^^^^^^^ programma geprobeerd maar die pakt alleen dit account en niet die administrator

Geplaatst:

Windows Vista en Windows 7 maken gebruik van een andere bootloader dan Windows XP. Gebruik daarom bij een dual boot het programma Easy BCD. Installeer dat met Windows 7 en stel in dat je ook XP wilt kunnen laten opstarten (bij Add/Remove Entries volgens mij). Als het goed is, zou het dan moeten werken (bij mijn Vista-XP deed het dat wel).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...