joshoon Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Hey, Ik heb hier Windows 7, en ik kan geen drivers vinden voor mijn ATI Radeon X550. Ik heb al veel gezocht, en als antwoord kwam daar uit dat ik Catalyst Drivers 9.1 of 92 nodig had. Maar als ik daarvan de installatie start, en ik zeg dat hij gewone installatie moet doen enz, dan begint ihj niet met installeren, maar dan crashed hij onmiddelijk. Ik heb eerder eens op deze PC Radeon drivers voor mijn videokaart geinstalleerd, en zover ik weet was dat ook Catalyst 9.2, en dat werkte gewoon, maar nu dus niet. Weet iemand hoe ik dit oplos? Hartelijk bedankt!!! Greetz, Joshoon Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 10 juni 2009 Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 Windows Se7en heeft toch standaard de drivers om die grafische keert te kunnen hendelen? Want het is sowieso erg moeilijk om aan drivers te komen voor een bèta. Reageren
joshoon Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 Windows Se7en heeft toch standaard de drivers om die grafische keert te kunnen hendelen? Want het is sowieso erg moeilijk om aan drivers te komen voor een bèta. Klopt, is ook zo bij Vista. Maar mijn PC is niet de allerbeste, en ik draai soms games op een wat lagere resolutie. Nu kan ik bepaalde resoluties niet, en als ik de juiste driver zal installeren, dan zouden die resoluties wel beschikbaar zijn. Reageren
David22 Geplaatst: 10 juni 2009 Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 Heeft Windows 7 niet iets van een modus waarmee alle software die voor XP werkt, ook op Windows 7 werkt? Zo ja, probeer dan de XP driver eens... Reageren
joshoon Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 Heeft Windows 7 niet iets van een modus waarmee alle software die voor XP werkt, ook op Windows 7 werkt? Zo ja, probeer dan de XP driver eens... Al geprobeerd, maar dan krijg ik iets dat ik eerst iets met VGA meot installeren (ofsoiets). Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 14 juni 2009 Rapport Geplaatst: 14 juni 2009 Windows Se7en heeft toch standaard de drivers om die grafische keert te kunnen hendelen? Want het is sowieso erg moeilijk om aan drivers te komen voor een bèta. Klopt, is ook zo bij Vista. Maar mijn PC is niet de allerbeste, en ik draai soms games op een wat lagere resolutie. Nu kan ik bepaalde resoluties niet, en als ik de juiste driver zal installeren, dan zouden die resoluties wel beschikbaar zijn. Maar die driver bestaat dus hoogstwaarschijnlijk niet omdat Windows 7 alleen nog maar een bèta is. Heb je de Vista drivers al geprobeerd? Als deze niet werken neem ik aan dat je met mindere resoluties genoegen moet gaan nemen. Reageren
joshoon Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2009 Windows Se7en heeft toch standaard de drivers om die grafische keert te kunnen hendelen? Want het is sowieso erg moeilijk om aan drivers te komen voor een bèta. Klopt, is ook zo bij Vista. Maar mijn PC is niet de allerbeste, en ik draai soms games op een wat lagere resolutie. Nu kan ik bepaalde resoluties niet, en als ik de juiste driver zal installeren, dan zouden die resoluties wel beschikbaar zijn. Maar die driver bestaat dus hoogstwaarschijnlijk niet omdat Windows 7 alleen nog maar een bèta is. Heb je de Vista drivers al geprobeerd? Als deze niet werken neem ik aan dat je met mindere resoluties genoegen moet gaan nemen. Werkt niet idd. Windows 7 is al wel over de beta heen, heb RC, naja RC is build 7100, ik heb Build 7229. Maar het raarste is, bijv Nvidia heeft ook Drivers voor Windows 7, en op me andere PC heb ik ook Windows 7, en een NVIDIA kaart, dus daar komt het allemaal goed uit. ATI heeft ook wel Windows 7 Drivers, en ook voor Radeon, alleen weer net niet voor de Radeon X550. Misschien komen ze ooit later? zal wel beetje vaag zijn van ATI als ze op den duur geen drivers releeasen ook voor de X550 Reageren
Sprunk Geplaatst: 14 juni 2009 Rapport Geplaatst: 14 juni 2009 Op ten duur zullen de drivers er wel komen. Maar een X550 is een sterk verouderde kaart dus heeft het bij AMD niet de hoogste prioriteit om drivers te maken voor zo'n oude kaart. Ze maken natuurlijk eerst drivers voor de nieuwste kaarten. Reageren
joshoon Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2009 Op ten duur zullen de drivers er wel komen. Maar een X550 is een sterk verouderde kaart dus heeft het bij AMD niet de hoogste prioriteit om drivers te maken voor zo'n oude kaart. Ze maken natuurlijk eerst drivers voor de nieuwste kaarten. Klopt, maja, het draait tenminste tot nu toe wel. Ik kan ook wel games draaien, alleen mis ik een bepaalde resolutie. Ik kan er tenminste wel een poos mee leven, dus dan wacht ik wel tot de X550 drivers er zijn Reageren
Limbolander Geplaatst: 14 juni 2009 Rapport Geplaatst: 14 juni 2009 kijk eens bij legacy drivers, ze updaten wellicht de drivers van je kaart niet meer, dus maken ze daarvoor een algemene driver die voor al die verouderde kaarten is, dat noemen ze dan Legacy drivers. Reageren
joshoon Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2009 kijk eens bij legacy drivers, ze updaten wellicht de drivers van je kaart niet meer, dus maken ze daarvoor een algemene driver die voor al die verouderde kaarten is, dat noemen ze dan Legacy drivers. (Gelijk weer wat geleerd ) Legacy staat er wel bij, maar die zijn alleen voor Windows ME en Windows 98. En onder Windows 7 drivers zie ik verder ook geen Legacy staan. Reageren
joshoon Geplaatst: 29 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 Ok ik besef net dat dit wel een groot probleem is. IK kan vele games niet spelen, of geven een fout aan dat er geen 3d Hardware Acceleration gevonden is enz. En of drivers kan gevonden zijn. En games die wel draaien, draaien heel laggy enz. Reageren
Crypteq Geplaatst: 29 juni 2009 Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 (bewerkt) Drivers van vista moet er ook op werken, gewoon als windows vista modus installeren en het zou perfect moeten werken. Heb ik ook gehad met windows 7 en een ati kaart. Bewerkt: 29 juni 2009 door BC7 Reageren
joshoon Geplaatst: 29 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 Drivers van vista moet en ook werken, gewoon als windows vista modus installeren en het zou perfect moeten werken.Heb ik ook gehad met windows 7 en een ati kaart. Nee werkt ook niet. Zodra ik zeg maar de configuratie voor het echte installeren heb gedaan (Zoals dat je kunt kiezen wat je wilt installeren enz enz) en hij wil echt gaan installeren... crashed the installatie... *Naam van setup* has stopped working. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.