wesley123 Geplaatst: 10 juni 2009 Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 Hallo allemaal Eergister kom ik thuis van school dus ik kijk op mijn pc, daar zie ik staan dat avira succesvol was geupdate en dat instellingen zijn veranderd(wie heeft mij ooit gevraagt dat dat mocht). Dat is neit zo'n probleem, nou werd er vertelt dat ik mijn pc opnieuw op moest starten, nou okee vind ik goed, maar nu dus het probleem, bij het opstarten word sindsdien een error gegeven dat boot.ini niet kan owrden gelezen, het bestand bestaat ook helemaal niet meer, hij is onvindbaar geworden. Ik heb zelf nooit het bestand verwijdert waardoor het zou kunnen gebeuren, ook is het bestand niet meer opnieuw geschreven, wat volgens mij had meoten gebeuren. In msconfig staat het tabblad van boot.ini er ook neit meer. Kan iemand vertellen wat hier nou is gebeurt en/of vertellen hoe ik dit probleem kan herstellen want ik heb zo 123 geen boot.ini Reageren
Sprunk Geplaatst: 10 juni 2009 Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 (bewerkt) Microsoft heeft ook een heel mooie site. klik hier om naar de site te gaan. Bewerkt: 10 juni 2009 door Sprunk Reageren
.Senne Geplaatst: 10 juni 2009 Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 (bewerkt) Dit kan verscheidene redenen hebben, van een fout in Windows tot een nasty virusje. Maar je kan je boot.ini makkelijk restoren door het volgende te doen: Steek je windows schijf in je pc en start vanaf die schijf op Druk op R in het windows scherm om recovery console te openen als je een paswoord hebt ingesteld zal je dit moeten invoeren Als je in command prompt zit, typ dan bootcfg /rebuild en druk enter Dan zou windows je boot.ini moeten proberen te herstellen, wat makkelijker gaat als je slechts één besturingssysteem hebt. Ik hoop dat het werkt. EDIT: damn, Sprunk was me voor. Op zijn site staat het wat mooier uitgelegd dan ik uit mijn hoofd kan. Ik heb het namelijk ook eens moeten doen door een virus, maar bij mij is het toen niet gelukt. Bewerkt: 10 juni 2009 door senneken Reageren
wesley123 Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 Dat is dus een probleem, ik heb namelijk geen disc van windows xp en ken ook niet iemand die dat heeft(mijn windows is verder gewoon legaal). Ik ga sowieso eerst straks mijn pc ff scannen met avira en mbam. Reageren
.Senne Geplaatst: 10 juni 2009 Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 Ik denk niet dat er een andere manier is om een boot.ini aan te maken/te kopiëren van ergens anders. Het is op elke pc verschillend dacht ik, en niet zomaar aan te maken. Ik hoop dat een gewone scan de boel verhelpt, en anders is de enige oplossing misschien toch een format. Reageren
wesley123 Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 pffft, een format zou echt waardeloos zijn, ik heb echt achterlijk veel programmas/files die ik neit zomaar weer even isntalleer, vandaar is dit echt het laatste wat ik wil doen. Het probleem is verder ook neit zo groot ofzo, mijn pc start verder wel gewoon op, het is alleen raar dat boot.ini ineens is verdwenen. Reageren
Gast Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 pffft, een format zou echt waardeloos zijn, ik heb echt achterlijk veel programmas/files die ik neit zomaar weer even isntalleer, vandaar is dit echt het laatste wat ik wil doen.Het probleem is verder ook neit zo groot ofzo, mijn pc start verder wel gewoon op, het is alleen raar dat boot.ini ineens is verdwenen. Wat je kunt doen: een bootable OS (een Linux-distro naar keuze bijvoorbeeld) branden op cd en daarvan booten. Vervolgens de Windows-schijf mounten, een standaard boot.ini van het internet plukken en die zo nodig aanpassen naar jouw wensen. Reageren
ikt Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 Als je Windows legaal is kun je dacht ik een xp-iso downloaden en je Windows fixen. Maar installeer niet die versie! OEM serials werken niet op retail serials. Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2009 helemaal dit topic vergeten, het probleem is al gefixt, heb systeemherstel gebruikt en meteen een backup van het bestandje gemaakt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.