Jump to content

MP's Nieuwe iPod Touch

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey Guys! :)

Een vriend van me heeft me overtuigd en m'n pa heeft met mij een weddenschap gedaan. Als ik goede punten haal, is de iPod binnen. Nu, ik wil wel eens wat meer info weten over de iPods. Ten eerste, een Nano wordt het niet, ik heb geen geld om me een microscoop te kopen om naar dat verdomde schermpje te kijken..:7 Wat blijft er over? Classic en Touch. Eerlijk gezegd, dat Classic gedoe is nogal zwaar en ik krijg 120 GB nooit vol. Ik zou me dus waarschijnlijk een touch kopen, dat touchsysteem van de Classic en Nano vind ik erg moeilijk werken, hoevaak ik het probeer, ik blijf het moeilijk vinden(geprobeerd op een Nano van 2 GB en een Classic, weet niet hoeveel GB). Maareuh, effe wat vraagjes;

- Zijn er goede converters om mijn films te converteren om lekker te kijken op de Touch? Zoja, linkjes zijn goud waard! ^^

- Krijg je bij de Touch pennetjes om te klikken op het scherm? Ik ben daar noal een voorstander van. [shame]Heb een tijdje heel vaak op een Nintendo DS gespeeld..:$[/shame]

- Wat voor formaten ondersteund de Touch? (Audio EN Videoformaten.)

- Zijn er veel gratis applicaties voor de Touch?

- Als ik de Touch heb gekocht, zit daar een oplaadkabel bij of moet ik steeds batterijtjes kopen?

- Zit er een kabel bij zodat ik hem kan linken aan m'n PC en er bestanden kan opzetten?

- Enne, van die zakjes om je Touch in te steken en te beschermen, die bestaan zeker wel? ^^

Alvast bedankt.

Groetjes,

MP.

Geplaatst:

Een kabel zal er altijd wel bijzitten, anders kan je er geen bestanden op zetten :puh:

Als je je iPod verbindt met de PC zal die ook automatisch opladen :Y

Voor de rest kan ik je niet helpen :N

Geplaatst:

1. kan ik niet mee helpen.

2. Je krijgt geen touch pennetje, ik vindt het zelf nogal k*t om mee te werken maar je krijgt wel een doekje om je scherm af te kuisen. :puh:

3. weet ik niet helemaal van buiten

4. Ja er zijn veel gratissen maar de meste zijn lite versies (demo's) van betaalde.

Maar er zijn ook gewoon hele versies die heel leuk zijn. ^^

5. Je kraagt een USB oplader dus je moet hem aan de PC koppelen maar er bestaan ook thuisladers voor stopcontacten deze kan je in apple stores krijgen.

6. Ja met diezelfde kabel om op te laden kan je ook bestanden erop zetten. :Y

7. Ja die bestaan heb zakjes of hoesjes. ;)

Hier zijn je antwoorden.

Geplaatst:

Lol? Moet je je iPod dan 3 uur aan je PC vastkoppelen om hem op te laden? Omfg! :puh: IK koop zekersteweten een gewone thuislader..:puh: Bestaan er pennetjes voor de iPod Touch?

Geplaatst:
Lol? Moet je je iPod dan 3 uur aan je PC vastkoppelen om hem op te laden? Omfg! :puh: IK koop zekersteweten een gewone thuislader..:puh: Bestaan er pennetjes voor de iPod Touch?

Ja das best wel een irritant systeem. :puh:

En ik denk niet dat er penntjes voor bestaan. :N

Geplaatst:

Ten eerste, welk touch systeem van de Nano en Classic bedoel je, dat draaischijfje? Als je dat slecht vind werken, dan moet je iets van Tom-Tec ofzo kopen :7

Maar, natuurlijk zijn er pennetjes voor een Touch. Als je alles aan kan tippen met je vinger, kan je net zo goed een pennetje van een HTC ofzo gebruiken, het zal werken.

Geplaatst:

Ik heb vaker met een Iphone gewerkt, en als dat hetzelfde soort touchscreen is dan heb je niet eens een pennetje nodig, want je hoeft totaal niet hard te drukken en is toch zeer precies.

Bij een DS moet je wel hard drukken, maar die is niet te vergelijken met de Iphone qua touchscreen(die twee kun je sowieso niet vergelijken)

Geplaatst:

Ik heb vaker met een Iphone gewerkt, en als dat hetzelfde soort touchscreen is dan heb je niet eens een pennetje nodig, want je hoeft totaal niet hard te drukken en is toch zeer precies.

Bij een DS moet je wel hard drukken, maar die is niet te vergelijken met de Iphone qua touchscreen(die twee kun je sowieso niet vergelijken)

Bij een DS moet je ook niet zo hard drukken.

Ik zou het zeker niet vergelijken met de touch screen van een GPS daar moet je hard op drukken.

Geplaatst: (bewerkt)

Dit is pas falen, zo'n lange tijd zitten zeuren hoe hard een iPod overpriced is en dat je 'm nooit zou kopen en dat je voor dezelfde prijs een PSP hebt die zoveel beter is en dat de apps waardeloos zijn en dit en dat. En nu er ineens zelf een gaan kopen. Shame. :7

Ik heb al vaak iPods van vrienden gebruikt(Touch en Nano), en het is niet iets voor mij.
- Zijn er goede converters om mijn films te converteren om lekker te kijken op de Touch? Zoja, linkjes zijn goud waard! ^^

- Krijg je bij de Touch pennetjes om te klikken op het scherm? Ik ben daar noal een voorstander van. [shame]Heb een tijdje heel vaak op een Nintendo DS gespeeld..:$[/shame]

- Wat voor formaten ondersteund de Touch? (Audio EN Videoformaten.)

- Zijn er veel gratis applicaties voor de Touch?

- Als ik de Touch heb gekocht, zit daar een oplaadkabel bij of moet ik steeds batterijtjes kopen?

- Zit er een kabel bij zodat ik hem kan linken aan m'n PC en er bestanden kan opzetten?

- Enne, van die zakjes om je Touch in te steken en te beschermen, die bestaan zeker wel? ^^

1) Youtube downloader heeft een mooie en simpele converter, en ik heb Amadis DVD ripper, die ook erg goed werkt maar wel betalend (lees: illegaal) is.

2) Nee, en die pennetjes werken ook niet op dat touchscreen. Daarentegen heb je helemaal geen pennetje nodig, de touchscreen werkt perfect met vingers. Het weet perfect waar je net op wil drukken.

3)MP3: Ondersteunde geluidsstructuren: AAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, AIFF en WAV

Video: H.264-video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden

4) Duizenden, al zijn er daar wel een boel bucht van, en zijn er ook veel lite versies van betalende spellen. Maar via een prachtige, doch niet op dit forum gewilde manier wordt elk spel gratis.

5)Oplaadkabel via USB. De batterij van de touch is oplaadbaar, en zit er vast in. Het is dus geen batterij die je zomaar in een winkel kan kopen. Wil je je touch kunnen opladen via andere manieren dan via USB naar PC, dan koop je iets als >>dit<< of >>dit<<.

6)zie vorige vraag, ja je krijgt er een USB-kabel bij. Deze kan ook in de media markt en andere gekocht worden indien je 'm kwijt bent, voor 20 euro.

7)Zo bestaan er ook weer duizenden. Ga naar de media markt, en kies er het mooiste hoesje uit. Ik heb zelf een crystal case gehad, maar die zoog zwaar. Niet kopen dus. Nu heb ik een Switcheasy rebel case, een erg mooie en stevige case waar je iPod nooit uit geraakt, en geweldig goed beschermd zit. Wil je echt gewoon een opbergzakje waaruit je 'm kan halen, koop dan gewoon zo'n gsm sok. Ook met rubberen hoesjes zou ik oppassen, deze beginnen na een tijdje uit te rekken, waardoor je iPod eruit kan vallen/de rubber kan ook beginnen scheuren.

Edit @ Thabit: dat werkt dus NIET. Ik heb een LG met zo'n stylus zoals dat heet, en daarmee kan je niet op de iPod touch werken. Het voelt 't gewoon niet en reageert niet. Enkel met je vingers, en dat werkt geweldig goed.

EDIT II: Een erg handige site waar je op zo goed als elke vraag een antwoord had gevonden, is hierzo:

http://www.apple.com/nl/ipodtouch/specs.html

Logisch he? :7

Bewerkt: door senneken
Geplaatst: (bewerkt)

Er zijn geen pennetjes voor de ipod touch zo ver ik het weet!

Mijn ds pennetje (ja ik heb er ook een :$) werkt niet op het touchscreen, evenals andere voorwerpen!

Het touchscreen lijkt alleen te reageren op je vinger, meer niet :D

En als je ook betaalde apps gratis wilt, is daar altijd nog een methode voor (jailbreak) maar das illegaal, dus kan ik niet meer info over vertellen!

Ik heb wel gejailbreakt, als je er info over hebt PB je me maar :)

veel plezier met je ipod :koffie:

Bewerkt: door flippie13
Geplaatst:

Zelf heb ik een ipod touch, en ik kan je zeggen, het is de beste aankoop die ik van mn leven heb gedaan:D

iPod nano? weg ermee, zelf gehad.

iPod Classic? ook gehad, weg dermee

iPod touch is gewoon de beste :D

Geplaatst:

Je hebt je antwoord op alle vragen al zowat, maar ik wil nog even het gebruik van een stylus toelichten.

Een iPhone en iPod Touch hebben namelijk een capacitief touchscreen, in plaats van een resistief touchscreen. De resistieve variant reageert op druk, maar capacitieve schermen registreren de geleiding van je vinger. Ze zijn dus niet met een normale stylus te bedienen. Er bestaan wel speciale stylussen voor deze schermen, maar deze zijn duur en overbodig. De interface is namelijk geheel ontworpen om met vingers bediend te worden en ik kan je uit ervaring zeggen dat dit perfect werkt.

Geplaatst:

Zelf wil ik je ook nog de Videoora iPod Converter aanraden. Super tool. Converteert alle video's naar het goede formaat voor elke iPod. Ik gebruik 'm zelf voor mijn Classic (super ding, btw), en het is een heerlijk simpel, maar goed werkend programma :Y

Geplaatst:

Dankje, want Youtube Downloader is niet goed om m'n filmcollectie te converteren...:D Trouwens blijf ik bij m'n besluit, ik ga de Touch kopen, de Classic heeft veel ruimte waar ik niks mee aanvang en heeft een nogal klein scherm om je ondertiteling te lezen. Ik blijf bij mijn besluit. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...