Jump to content

Nat 3 router veranderen

Recommended Posts

Geplaatst:

Nou ik zit de laatste tijd veel multiplayer te spelen op mijn ps3, maar ik krijg vaak een foutmelding van your router is too strict enz, na een tijdje ben ik erachter gekomen dat ik een nat 3 router heb en dat ik normaal een nat 2 moet hebben, dus ik heb informatie erover gezocht, maar mensen zeggen allemaal dingen van: je moet je ports forwarden ofz, Maar ik ben echt een absolute noob in dit soort dingen. Kan iemand mij duidelijk stapje voor stapje uitleggen wat ik moet doen ?

Zou het echt heel erg waarderen als iemand met de oplossing komt.

Alvast bedankt _O_

PowerPats

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zit met precies hetzelfde probleem...

P.S. Je avatar is irritant.

Bewerkt: door stanboy96
Geplaatst:

Je moet bij portforward gewoon de juiste router uitkiezen, en daar kijken hoe 't zit.

Gewoon je ip invoeren in de adresbalk in internet explorer (op de pc), bijvoorbeeld:

http://192.168.1.2

Dan krijg je normaal de instellingen van je modem. Daar moet je dan ergens naar ports gaan, en 'set new port' of iets in die aard kiezen. Ik weet niet welke ports je moet openzetten voor een PS3 ofzo, maar ik denk dat 't zo gaat.

Zo heb ik ook ports voor PC-games opengezet, en bij mijn weten is dat ook de enige manier om ports te openen. Dus dan denk ik dat 't bij de PS ook zo is. ^_^

Geplaatst:

Thanks, ik heb ook ergens iets van UPnn gezien en het was uitgeschakeld bij mij, als je het inschakelt schijnt dat je een betere verbinding hebt voor spellen toch ?

Geplaatst:
Thanks, ik heb ook ergens iets van UPnn gezien en het was uitgeschakeld bij mij, als je het inschakelt schijnt dat je een betere verbinding hebt voor spellen toch ?

Jep :Y

Lees dit maar. Ik heb het zelf ook geprobeerd, en het lukte.

http://www.lawrencegoetz.com/programs/ipinfo/

Hier kun je heel makkelijk je IP-adres vinden. Ik zat ook met dat probleem. Ik wou ook naar NAT-2. En dat is mij 3 minuten geleden gelukt ^_^ .

Hoe je het moet doen is heel makkelijk. Eerst moet je je IP vinden (simpel, gewoon op de link klikken). Daarna moet je jouw IP in een adresbalk stoppen (waar je de sites intikt ;) ). Zo kom je automatisch op de goede site. Het volgende klopt alleen als je een SpeedTouch hebt (dat zijn toch alle KPN Experia Boxen? Weet niet zeker)! Je gaat naar Toolbox, en dan naar Delen van spellen en toepassingen. Daaronder bij Kies een taak... klik je op Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen. Als je daar bent, kies dan UPnP gebruiken (aanvinken), daarna Toepassen en het werk op je computer heb je klaar. Nu verder op je PS3. Ga naar Netwerkinstellingen, en dan internetvoorkeuren wijzigen ofzoiets (het is de 3e). Dan moet je kiezen hoe, kies aangepast. Dan krijg je allemaal dingen waar ik geen hol van snap, en die moet je gewoon allemaal doen zoals ze daarzijn. Op het allerlaatste moment, waar je moet kiezen of je je UPnP wilt inschakelen of niet, kies inschakelen. Verbinding testen en als het goed is, dan het je NAT type 2.

Hier kun je heel makkelijk je IP-adres vinden. Ik zat ook met dat probleem. Ik wou ook naar NAT-2. En dat is mij 3 minuten geleden gelukt ^_^ .

Hoe je het moet doen is heel makkelijk. Eerst moet je je IP vinden (simpel, gewoon op de link klikken). Daarna moet je jouw IP in een adresbalk stoppen (waar je de sites intikt ;) ). Zo kom je automatisch op de goede site. Het volgende klopt alleen als je een SpeedTouch hebt (dat zijn toch alle KPN Experia Boxen? Weet niet zeker)! Je gaat naar Toolbox, en dan naar Delen van spellen en toepassingen. Daaronder bij Kies een taak... klik je op Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen. Als je daar bent, kies dan UPnP gebruiken (aanvinken), daarna Toepassen en het werk op je computer heb je klaar. Nu verder op je PS3. Ga naar Netwerkinstellingen, en dan internetvoorkeuren wijzigen ofzoiets (het is de 3e). Dan moet je kiezen hoe, kies aangepast. Dan krijg je allemaal dingen waar ik geen hol van snap, en die moet je gewoon allemaal doen zoals ze daarzijn. Op het allerlaatste moment, waar je moet kiezen of je je UPnP wilt inschakelen of niet, kies inschakelen. Verbinding testen en als het goed is, dan het je NAT type 2.

Dat heb je een keer tegen mij gepost hea..?? Maar, ik had dat dus zo gedaan, toen deed ons internet het niet meer -.-, is er geen andere oplossing...

Stanboy96 :cya:

EDIT: als ik dat doe, bovenin de adresbalk, dan kom ik in GOOGLE uit...

Bewerkt: door stanboy96
Geplaatst:

Dat heb je een keer tegen mij gepost hea..?? Maar, ik had dat dus zo gedaan, toen deed ons internet het niet meer -.-, is er geen andere oplossing...

Stanboy96 :cya:

EDIT: als ik dat doe, bovenin de adresbalk, dan kom ik in GOOGLE uit...

Jep, als je op dat pijltje daarboven had geklikt, dan was je in jouw topic gekomen.

En met dat Google probleem. Ik weet niet welke browser jij gebruikt, maar bij mij werkt het op FF en IE8.

Ik zou graag sneller willen SA-MPen, moet ik dan 'SA-MP'-server' kiezen? En eerst moet ik kiezen welk IP ik wil maken, maakt dat wat uit wat ik er invoer?

Alvast bedankt.

Groetjes,

MP.

Edit: En ik zou ook wel graag sneller internet hebben op m'n PSP, kan dit door bepaalde poorten open te zetten?

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Hee het is gelukt, heb alleen die uPnP ingeschakeld, en nu heb ik Nat 2 :dans: heb daarna voor de gein even gta iv multiplayer geprobeerd, en ik heb helemaal niet meer die your nat/router is too strict waarschuwing meer gehad. Ik kan nu eindelijk langer dan 5 min in een game zitten. ^_^

Geplaatst:
Edit: En ik zou ook wel graag sneller internet hebben op m'n PSP, kan dit door bepaalde poorten open te zetten?

Dat is naar mijn idee iets heel anders. Ik denk niet dat dat te maken heeft met je NAT te veranderen, maar meer aan het bereik van je router.

@PP: Het is echt een hele verbetering.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...