Jump to content

benodigdheden film


ditmar154

Recommended Posts

ik wil een paar filmpjes maken over de myths in GTA IV en die dan op youtube zetten

maar ik heb alleen daar de spullen niet voor

zouden jullie wat links kunnen posten waar mee ik kan filmen en monteren

het liefst zo makkelijk mogelijk

ik game op een pc

alvast ty voor de moeite die links hier te posten

ditmar

ik heb trouwens niks aan bijvoorbeeld: ik zag ooit op een forum iets

post a.u.b. alleen links die werken en waar geen virusen op zitten enz00w

EDIT: ik vind die socialclub ding egt rotzooi

zouden jullie ook wat links kunnen plaatsten van een werkende hypercame ofz00w

Bewerkt: door ditmar154
Link to comment
Delen op andere websites

Het voordeel aan de PC is dat er al standaard een opname en monteer programma bij GTA IV zit. Op elk moment kan je namelijk de actie die jij doet, opnemen en later bewerken met SocialClub TV.

Waarschijnlijk kan je dat activeren in het menu, maar hoe het precies gaat en werkt weet ik niet, omdat ik niet beschik over een pc-versie. Ieder geval zit er wel zo'n optie op om het op te nemen. Misschien kan iemand met een PC-versie het uitgebreider voor je uitleggen :)

Hier is de officiële site van SocialClub TV.

Link to comment
Delen op andere websites

Om te beginnen heb je de ingame video editor. Hiermee kom je al een eind, aangezien je leuke camera standpunten kan toevoegen, en ook tekst en effecten. Hiervoor moet je bij instellingen 'clip capture' aanzetten. Als je dan iets hebt gezien of gedaan, druk je op f2, en dan wordt je clip gesaved. dan open je je telefoon en kies je video editor. Zo kan je opgenomen filmpjes bewerken en opslaan.

Dan heb je fraps, een programma waarmee je je scherm kan opnemen. Er is een betaalde versie, maar ook gratis trial.

En als laatste heb je windows movie maker, een programma dat standaard op elke windows pc staat. Hiermee kan je je filmpjes nog wat bijbewerken achteraf.

Veel succes! :)

Link to comment
Delen op andere websites

wel ik heb ook de pc versie:

optie 1

Voor op te nemen met de ingame video editor druk je op F2 daarna zal hij de vorige 40 sec opnemen en opslagen.

Eens je de gewenste dingen hebt opgenomen dan ga je naar je telefoon en dan druk je op video-editor.

Dan selecteer je de gewenste filmpjes en bewerk je die dmv camerastandpunten toe te voegen, teks en eventueel audio.

Dan slaag je je filmpje op.

Nu wil je dat op youtube zetten dan dan moet je dit filmpje eerst nog uit de map:

users\mijndocumenten\rockstargames\GTAIV\video's\rendered

Daarin zitten je opgeslagen ingame filmpjes.

Nu kan je deze nog bewerken met windows movie maker als je dat wilt voor verdere effecten.

optie 2

Als je niet zo goed bent in ingame editen of je vind het stom dat je maar een bepaalde tijd kan editen.

Dan kan je ook Fraps downloaden. >>> Door Hanneswasco: Link verwijderd.<<<

Daarmee kan je zolang filmen als je wil maar je kan wel niet de vette camera effecten maken zoals je dat kunt doen met de ingame editor.

Bij fraps kun je zelf instellen voor in welke map je video's moeten komen eens ze zijn opgenomen.

En dan verder kun je nog editen met een WMV of met een ander.

Zo ik hoop dat je hier wat aan hebt, en succes.

Ik kan niet wachten om je resultaat te zien ;)

Link to comment
Delen op andere websites

@ Hierboven: ik zou die link van Fraps maar snel verwijderen. ik zie 'the pirate bay' en 'fraps registered version' staan als ik m'n cursor op de link houd. Over warez mag je niet praten op gtaforum, laat staan ernaar linken.

Daar komt dan nog eens bij dat de ingame editor inderdaad een bepaald aantal vorige beelden opneemt. Maar dit staat niet vast op 40 seconden, je kan soms ook wel eens filmpjes van meer dan een minuut opnemen.

@ Taartje: da's wel een feit. :puh: Ik ga van 40 naar 20 FPS als ik met fraps begin te filmen. Maar meestal neem ik een filmpje op met de ingame editor, bewerk ik het een beetje en dan film ik het bekomen filmpje met fraps, om de simpele reden dat het renderen van video's door GTA IV zelf zo ontzettend sloom gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

allemaal leuk dit maar ik zoek meer iets als hypercame en die iets waarmee ik dat kan bewerken

Iedereen probeert je te helpen :7

Er wordt toch Fraps genoemd?

Die neemt het spel op en is speciaal voor games gemaakt.

Bewerkt: door Dieko
Link to comment
Delen op andere websites

allemaal leuk dit maar ik zoek meer iets als hypercame en die iets waarmee ik dat kan bewerken

Iedereen probeert je te helpen :7

Er wordt toch Fraps genoemd?

Die neemt het spel op en is speciaal voor games gemaakt.

ok maar heeft iemand dan ook een link naar zo'n frap

en is dat hypercame ofz00w

want dies wel goed heb ik gehoord

Link to comment
Delen op andere websites

Download Fraps.

Dit is wel slechts een trial versie, voor de volledige versie zal je moeten betalen, het kost slechts 37$.

ok ty maar is dit hetzelfde als hypercame of zelfs beter?

Wat zeur je over HyperCam? Iedereen zegt toch dat je Fraps moet gebruiken?

EDIT: Oh en BTW @kidage: Dat HyperCam is helemaal niet gratis, want ik zie daar ergens 'Purchase' staan, wat betekent dat het een trial is en dat je dus een watermerk ziet (dat is zo bij HyperCam).

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Download Fraps.

Dit is wel slechts een trial versie, voor de volledige versie zal je moeten betalen, het kost slechts 37$.

ok ty maar is dit hetzelfde als hypercame of zelfs beter?

Wat zeur je over HyperCam? Iedereen zegt toch dat je Fraps moet gebruiken?

EDIT: Oh en BTW @kidage: Dat HyperCam is helemaal niet gratis, want ik zie daar ergens 'Purchase' staan, wat betekent dat het een trial is en dat je dus een watermerk ziet (dat is zo bij HyperCam).

Ja , maar als je Fraps trial hebt heb je ook watermerk bovenana.

Link to comment
Delen op andere websites

Hypercam is veul slechter dan Fraps IMO. Het heeft geweldig slechte kwaliteit, en filmt zo weinig Frames dat 't beeld geweldig stottert.Het maakt ook je beeld zwaar laggen in-game.

Dus download de trial van Fraps waarmee je filmpjes van 1 minuut kan opnemen (of op een andere manier onbeperkt). Daarmee kan je dus je screen opnemen.

Om te bewerken gebruik je Windows movie maker, dat staat standaard op elke Windows PC.

Al vind ik de video-editor toch de beste manier. Maar goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...