Jump to content

autorijden


shespider

Recommended Posts

Hey,

Dit nieuwe auto physics grapje is allemaal heel leuk enzo, maar van rijden kan ik nu niks... Ik ga de hele tijd door de bocht, m'n auto maakt 10 saltos als ik over een hobbel heen ga, en mn achtervolgingen gaan totaal mis. Ik speel GTA op de pc. Heeft iemand tips voor goed autorijden?

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Dit nieuwe auto physics grapje is allemaal heel leuk enzo, maar van rijden kan ik nu niks... Ik ga de hele tijd door de bocht, m'n auto maakt 10 saltos als ik over een hobbel heen ga, en mn achtervolgingen gaan totaal mis. Ik speel GTA op de pc. Heeft iemand tips voor goed autorijden?

ik rem altijd in de bocht, anders krijg je wat jij nu hebt;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Dit nieuwe auto physics grapje is allemaal heel leuk enzo, maar van rijden kan ik nu niks... Ik ga de hele tijd door de bocht, m'n auto maakt 10 saltos als ik over een hobbel heen ga, en mn achtervolgingen gaan totaal mis. Ik speel GTA op de pc. Heeft iemand tips voor goed autorijden?

dat is gewoon realistich,als je met 140 over een hobbel ga lijkt het me logies dat je outo niet zo heel blijft. :7 gewoon wat zachter rijden.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

Dit had ik in het begin ook hoor.

Het went wel na een tijd.

Voor een bocht altijd remmen en dan als je in de bocht gaan je gas loslaten of eventueel bijremmen. ;)

als je geremd heb en dan naar links of rechts stuurt:terwijl je dat doet moet je gas geven dat is het beste en het snelst.jer kan dan wel een beetje slippen maar dan moet je gewoon beetje bijsturen ^_^

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

-Helemaal rechts(bij bocht naar links) gaan rijden(evt op de stoep), zo'n 15 meter voor de bocht gaan remmen*, insturen, zo dicht mogelijk bij de binnenkant van de bocht blijven(in dit geval dus links)(eventueel tussen een gebouw en lantaarnpalen op de hoek door, da's het snelste), als je in het midden van de bocht bent weer gas gaan geven, bij RWD auto's kun je het beste dan niet gelijk plank gas te geven, maar even gas en dan gas los en daarna weer gas, op die manier spin je niet en houden je achterwielen vrijwel de hele bocht grip.

*geen handrem, deze kun je in IV alleen gebruiken als je rechtdoor gaat en snel stil wilt staan, doe je het voor een bocht, zullen je remmende wielen bijna geen grip terugkrijgen in de bocht, vooral niet als je met een achterwiel aangedreven auto rijdt. Eenmaal met handrem de bocht in = je blijft de hele bocht slippen, je wielen krijgen dan bijna geen grip meer terug.

-Verder niet tegen stoeprandjes(die evenwijdig met de auto zijn) aanschuiven met de buitenste zijkant van de auto(dus bij bocht naar rechts niet met de linkerkant een stoeprand raken) want anders heb je kans dat de zij/onderkant de rand raakt, en dan vlieg je inderdaad over de kop.

-Niet te hard door bochten gaan, veel niet-sportauto's hebben de neiging om op 2 wielen te gaan, zelfs met een Sentinel is mij dat gelukt tijdens een race... :(

Zoek maar eens op internet op hoe in de racewereld gereden wordt, je moet op tijd remmen en insturen.

Oja, als je toch de lucht in vliegt/over de kop gaat, probeer de controls te gebruiken in de lucht. Met W en S kun je je auto een salto laten maken, a en d een schroef enzo. Op deze manier kun je dus je auto als je ondersteboven vliegt/schuift, weer op z'n wielen krijgen voor je stil ligt :)

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Het autorijden is nu eenmaal realistischer gemaakt, dat merk je wanneer je met een echte auto rijdt. :puh: In san andreas geraakte je aan 100 per uur door een bocht van 90 graden.

Maar inderdaad, nooit handrem gebruiken. En ook nooit vol in gewone rem gaan, rustig en geleidelijk afremmen. Dan geraak je wel door de bochten. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga altijd met een SuperGT met handrem door de bocht, geeft wel vette effecten. En als je het goed doet valt de overstuur wel mee. Gewoon veel oefenen met 1 soort auto

De auto's zijn niet meer zoals in de vorige gta's. Waar ze elk hetzelfde waren qua handeling.

Nu zijn de auto's allemaal verschillend qua rijstijl en met 1 soort auto oefenen zal dus niet goed komen.

Je leert het gewoon doorheen het spel. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is waar, je kunt doorheen het spel niet met dezelfde auto rijden op een praktische manier

(als je dat dan wel kunt chappeau hoor) maar in zowat elke missie en met de tijd zal je dus

leren omgaan met de physics van die auto of motor wat realisme in de game brengt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga altijd vol gas een bocht in; Insturen, handrem, drift en er weer lekker uitkomen.

Moet je wel effe voor oefenen.

Ik doe het soms ook maar dan is men drift soms niet volledig.

Last van overstuur?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga altijd vol gas een bocht in; Insturen, handrem, drift en er weer lekker uitkomen.

Moet je wel effe voor oefenen.

Ik doe het soms ook maar dan is men drift soms niet volledig.

Last van overstuur?

neen de drift stopt te vroeg :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...