Jump to content

Casemod: FerryN

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb 2 pc's, en eentje heb ik een hartstikke lelijke kast voor, toen dacht ik aan iets, namelijk aan mijn oude X360, ik wist dat het ging omdat op youtube er ook een filmpje opstaat, dus een geniaal idee vond ik, alles gepast, en me moederbord paste er net in.

Ik blij dus, alsvast denken hoe ik alles wou gaan doen en wat ik er allemaal in wou hebben.

De troep dat ik in me case wil hebben is een:

Intel Celeron 2.4ghz.

512mb geheugen.

Onboard 64mb kaart.

300W voeding.

Afvragen, voeding erin duwen, of een externe voeding ervan maken, was van plan om hem erin te maken, dus de voeding uit een gehaald, en gekeken zodat ik hem op zijn kleinst kreeg, en of ik er een cd/dvd speler erin zou stoppen, en het belangrijkste, hoe ik de koeling zou gaan doen.

En ik was al begonnen met kijken waar ik bv. de stekkergat voor de voeding zou plaatsen, geschikte plek gevonden(de plek waar de stroomstekker voor de x360 normaal ook moet komen).

Toen kijken of ik zo'n kleine x360 hdd case kon krijgen, en een IDE 2.5 inch schijf.

Maar toen kwam mijn ergste vrees, ik keek hier in de hardware sectie, en bleek dat Galiorix ook met zoiets bezig was, en nu vraag ik me af, zal ik hiermee doorgaan(als Galiorix het niet erg vind) of toch voor iets uniekers gaan?

Want heb gekeken of er een PS3 case te koop staan, maar dit veel zwaar tegen, en ik wil niet een Xbox case gebruiken.

Maargoed, me andere casemod(waarmee ik hierna ga beginnen als dit doorgaat) is een Antec Sanata II.

Ik wil hier een sidewindows inmaken, en een 120mm gat voor me videokaart, zodat die meer lucht krijgt.

Specs:

Amd 6000+ X2 proc.

Nvidia GTX 260 Maxcore OC versie

2x 500gb S-ata schijven.

Asus Crosshair mobo.

4 gb geheugen.

600W Voeding.

Ik wil namelijk ervoor zorgen dat me videokaart meer koeling krijgt, hij word nu ongeveer 43 graden, maar wil het liefste zo koel mogelijk.

Iemand verder nog wat tips voor me?

Greetz

Geplaatst:

43 graden idle zeker, wat onder full load dan? dat is verder geeneens zo warm hoor. Beste wat je kan doen is gewoon een goede kast doen met een goede airflow, bijv kasten van coolermaster hebben over het algemeen een erg goede airflow omdat ze aan de voorkant helemaal open zijn.

Geplaatst:
Misschien een XBOX gebruiken? Niet de 360, maar een oude XBOX?

Als je het topic goed gelezen had, zag je dat hij geen Xbox case gaat gebruiken...

Geplaatst:

Als je het topic goed gelezen had, zag je dat hij geen Xbox case gaat gebruiken...

Dacht dat hij daarmee een xbox360 case bedoelde.

Geplaatst: (bewerkt)

neem een paar 8inch speed silent fans en een fan controller (1 of 2 ) die diverse coolling kan laten draaien op plekken waar het nodig is anders word het ook nog een herrie ding als je geen silent fans neemt en als je voor de extreme wilt neem je een 20 inch fan en agh heb je tegen wordig nog wel een floppy nodig , ik heb die er al jaren niet meer in zitten stop op die plek een hd of voeding controller in van coolermaster

en je kan ook de fan op videocard veranderen met een grotere die op past van zalman ofzo

allen met dit moet voorzichting doen

of een extra coolermaster cooldrive 4,5,6

of een extra coolermaster musketeer 2

maarja je kan er een hoop in proppen als je casing het toelaat

iik heb een coolermaster wavemaster 1 (heb dit nog me oude modding site staan pc modding site of users

voor de modding en ik zelf ben nu

overgestapt naar een coolermaster 101 stacker cassing veel meer ruimte zo ik teminste nog eve mee groeien

dan steeds een nieuwe cassing

Bewerkt: door Medal_Crusader
Geplaatst:
43 graden idle zeker, wat onder full load dan? dat is verder geeneens zo warm hoor. Beste wat je kan doen is gewoon een goede kast doen met een goede airflow, bijv kasten van coolermaster hebben over het algemeen een erg goede airflow omdat ze aan de voorkant helemaal open zijn.

Ja, mijn Antec is voor helemaal dicht gebouwd, het is niet echt een gamerscase, maar meer eentje die zo stil mogelijk bedoeld is, maar de mijne is verre weg van stil door mijn cpu cooler die 100% draait.

Dacht dat mijn videokaart eerst rond de 70 a 80 werd onder Far Cry 2 op alles hoog(inc. Directx 10) met een resolutie van 1280x1024.

Hij mag wel wat warmer worden, maar hoe cooler hoe beter :puh: .

De gewone Xbox is zo ass ugly :7 , met die rimpels aan de zijkant enzo, qua ruimte zou ie wel weer goed zijn.

Jep, en zou je het erg vinden eigenlijk als ik dat plannetje alsnog zou doen?

neem een paar 8inch speed silent fans en een fan controller (1 of 2 ) die diverse coolling kan laten draaien op plekken waar het nodig is anders word het ook nog een herrie ding als je geen silent fans neemt en als je voor de extreme wilt neem je een 20 inch fan en agh heb je tegen wordig nog wel een floppy nodig , ik heb die er al jaren niet meer in zitten stop op die plek een hd of voeding controller in van coolermaster

en je kan ook de fan op videocard veranderen met een grotere die op past van zalman ofzo

allen met dit moet voorzichting doen

of een extra coolermaster cooldrive 4,5,6

of een extra coolermaster musketeer 2

maarja je kan er een hoop in proppen als je casing het toelaat

iik heb een coolermaster wavemaster 1 (heb dit nog me oude modding site staan pc modding site of users

voor de modding en ik zelf ben nu

overgestapt naar een coolermaster 101 stacker cassing veel meer ruimte zo ik teminste nog eve mee groeien

dan steeds een nieuwe cassing

Heh, ik begrijp de helft er niet eens van om eerlijk te zijn.

Daarnaast, ik die kast nog een beetje civilized houden, dus niet huge ass fans erop, dat is ook een reden dat ik een fan controller wil, dat gezoem de godganse tijd is best irritant.

Enigste fan die erg zoemt bij mij is de CPU fan, maar die is 3 pins, dus ondersteunt niet fan controller vanaf de moederbord, dus moet ik daarvoor een fan controller hebben.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...