Stubling Geplaatst: 15 juni 2009 Rapport Geplaatst: 15 juni 2009 (bewerkt) Lang keek ik er naar uit. Ik kon eindelijk van mijn gespaarde centen, die ik de afgelopen tijd met werken verdiend had, een compleet Playstation 3 pakket kopen. Achteraf ben ik er helemaal blij mee, maar één ding zit me nog steeds niet lekker. Ongeveer 4 à 5 weken geleden was ik naar de Mediamarkt gegaan om even rond te kijken. Ik kwam vanuit Rotterdam waar ik studeer en was met de trein weer richting mijn woonplaats Utrecht gegaan. Ik bleek die dag helemaal voor niets naar mijn studie te zijn gegaan, want ik kreeg daar te horen dat er geen les was. Op dat moment baalde ik daarvan, omdat het heen-en-weer reizen minstens 3 uur van mijn dag in beslag neemt. Eenmaal terug in Utrecht was het nog vroeg. Het was ongeveer 11 uur en ineens bedacht ik me dat ik al heel lang een Playstation 3 wilde kopen. Ik had het geld ervoor dus ik vond het een goede reden om even langs de Mediamarkt te gaan. De Mediamarkt was nog maar net open en het was op dat moment. Ik heb daar uitgebreid staan kijken wat de winkel allemaal te bieden had. Uiteindelijk heb ik een Playstation 3 gekocht met allerlei andere accessoires en diverse spellen. Toen ik eenmaal al mijn keuzes had gemaakt, ging ik naar een medewerker. Hij heeft alle gekochte spullen toen op één bon gezet. Daarna kon ik bij de kassa gaan afrekenen. Ongeveer een half uur later kwam ik thuis aan. Mijn ouders hadden net een nieuwe plasma-tv gekocht en dat was ook één van de redenen waarom ik een playstation 3 gekocht had. Ik sloot de console aan op de televisie, zette de instellingen (video, audio) goed en kon uiteindelijk aan de slag. Ik had 4 spellen gekocht: Fifa09, Gta IV, Call of Duty en Condemned 2. Het zijn 4 heel verschillende spellen wat dus voor een beetje afwisseling zorgt. Na 2 spellen al gespeeld te hebben, wilde ik even kijken wat Condemned 2 te bieden had. Ik vond het een enorm leuk spel. Een dag later ging ik verder, maar nu gebeurde er iets geks. Het spel reageerde niet meer goed op de bewegingen van de controller. Ik haalde de disk eruit en zag geen vuil of een kras. Ik ben vervolgens gaan kijken of dit bij de andere spellen ook zo was, maar bij alle andere spellen was niets vreemds te merken en ze deden het prima. Ik heb nog eens geprobeerd om Condemned 2 te spelen, maar weer reageerde het spel niet goed. De volgende dag ben ik met de bon naar de Mediamarkt gegaan om aan een medewerker te vragen of het spel geruild kon worden. Na heel even wachten kwam de medewerker terug en had de disk bekeken en zei dat doordat er een heel klein krasje te vinden is, dat ze het spel helaas niet meer mogen ruilen. Hij wees naar het krasje, maar ik zag vrijwel niets. Het was duidelijk dat we het niet met elkaar eens waren. Verschillende mensen die dit ook wel eens hebben ervaren gaven mij als tip om het spel naar de winkel op te sturen. Zij zeiden dat de mediamarkt het probleem hoort op te lossen. Uiteindelijk heb ik het spel naar de Mediamarkt opgestuurd in de hoop dat ik een nieuwe zou krijgen. Ik heb een kopie van de bon erbij gedaan, zodat ze het bewijs zien. 4 weken later kreeg ik nog steeds niets te horen. Ik belde naar de Mediamarkt, maar krijg geen duidelijkheid. Ook krijg ik niet eens te horen of ze het spel hebben ontvangen. Voor mij is niet duidelijk welke garantie ik bij de Mediamarkt heb. Nu is het dus de vraag of ik het spel ooit nog in goede staat zal terugkrijgen. Hebben hier meer mensen ervaring mee gehad? Bewerkt: 15 juni 2009 door Stubling Reageren
Kloep Geplaatst: 15 juni 2009 Rapport Geplaatst: 15 juni 2009 Eerst vraag ik mij even dit af. Waarom heb je dat spel opgestuurd terwijl er in de winkel al was gezegd dat je geen garantie meer kreeg en dat je contact op moest nemen met de fabrikant? Dan de garantie die je hebt. Volgens mij is het zo, dat als de schade (dus dat krasje) je eigen schuld is, word er geen garantie verleend. Zodra jij kan aantonen dat je PS3 de schade heeft aangebracht, kun je je garantie krijgen bij Sony, niet bij de Mediamarkt. Succes ermee verder. Reageren
.Stan Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Enne, heb je al wat gehoord van MediaMarkt of heb je al een andere oplossing? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.