Jump to content

opstartprobeempje WinXP Pro

Recommended Posts

Geplaatst:

Bij het opstarten zegt men pc voor het laadscherm van het BIOS: (kort samengevat)

'het bestand pci.sys niet kan worden gevonden of is beschadigd. Dit bestand kan worden in C:/WINDOWS/system32/drivers/'

Ik 'denk' dat ik hier nu met en probleempje zit, niet?

Kan dit bestand niet gewoon teruggezet/verwisselt worden met hetzelfde bestand van een van men andere computers?

Geplaatst:

gebrui de recovery console van je windows cd, dat benstnad is om een of andere reden kwijt geraakt of je ehbt het zef verwijdert

Geplaatst:
gebrui de recovery console van je windows cd, dat benstnad is om een of andere reden kwijt geraakt of je ehbt het zef verwijdert

dat is net het probleem, ik heb die cd niet meer!

Geplaatst:

Ga met de herstelconsole terug naar een tijd dat hij het nog wle deed, het liefst nog een tijdje ervoor.

Geplaatst:
Ga met de herstelconsole terug naar een tijd dat hij het nog wle deed, het liefst nog een tijdje ervoor.

herstelconsole??? meer uitleg gewenst?

Geplaatst:

Niet op wesley letten, die wilt doen wat in zijn sig staat.

Je bent je XP-cd dus kwijt? Dan heb je XP illegaal en kun je oprotten. Groetjes de verkeerd begrepen regels

Dan is het handig om systeemherstel te proberen te gebruiken indien je Windows opstart. Zoniet, heb je pech. Of toch niet? Als je ergens anders een XP installatie hebt, kun je het bestand in %windir%\system32\drivers\pci.sys kopieren en terugzetten. Indien die ene computer ook dezelfde soort harde schijf heeft, kun je je harddisc aansluiten en zo makkelijker kopieren. (Of je moet booten in DOS en vanaf een cd/diskette/usb kopieren naar Windows). Dan zou alles weer moeten lukken.

Als je wel in Veilige modus kunt komen kun je systeemherstel proberen, uiteraard. (Start -> Bureau Accesoiris -> Systeemwerkset -> Systeemherstel. En dan volg je de aanwijzingen op het scherm. Ik kan je niets uitleggen hoe je het doet, ik gebruik complete backups van mijn C schijf)

Geplaatst:
Niet op wesley letten, die wilt doen wat in zijn sig staat.

Je bent je XP-cd dus kwijt? Dan heb je XP illegaal en kun je oprotten. Groetjes de verkeerd begrepen regels

Dan is het handig om systeemherstel te proberen te gebruiken indien je Windows opstart. Zoniet, heb je pech. Of toch niet? Als je ergens anders een XP installatie hebt, kun je het bestand in %windir%\system32\drivers\pci.sys kopieren en terugzetten. Indien die ene computer ook dezelfde soort harde schijf heeft, kun je je harddisc aansluiten en zo makkelijker kopieren. (Of je moet booten in DOS en vanaf een cd/diskette/usb kopieren naar Windows). Dan zou alles weer moeten lukken.

Als je wel in Veilige modus kunt komen kun je systeemherstel proberen, uiteraard. (Start -> Bureau Accesoiris -> Systeemwerkset -> Systeemherstel. En dan volg je de aanwijzingen op het scherm. Ik kan je niets uitleggen hoe je het doet, ik gebruik complete backups van mijn C schijf)

muahahaha, grappenmaker, ik zeg precies hetzelfde, alleen jij doet het wat uitgebreider, so what? Ik probeer ook te helpen, alleen ik kraak geen anderen af zoals jij doet.

Mag ik verder wetne wat je probleem is dat je iedereen zo meot zitten afkraken?

En je hebt xp illegaal als je gene disc hebt? Zolang je xp officieel geregistreert is is hij gewoon legaal hoor.

Maar zoals ik eerder al zie kun je herstelconsoloe gebruiken (Start>Programmas>Bureauaccesoires>Systeemwerkset>systeemherstel)

Kies hier een datum van een maandje terug, je zult na de reboot je AV ena ndere dingen moeten updaten en sommige dingen opnieuw moeten installeren.

Je zult dit in safe mode moeten doen(aangezien je normale windows neit wilt starten), bij het starten net naar het bioss cherm, druk daar F8 ene paar keer in en selecteer hier Veilige modus, voer hierin systeemherstel uit zoals beschreven.

Geplaatst: (bewerkt)

hmmm, op 'start' kijken zal moeilijk gaan denk ik, aangezien de pc dat foutbericht geeft voordat de bios zelfs maar gestart is, het verdwenen/corrupte bestand is toevallig wel een systeem opstartbestand

en ik heb ook al geprobeerd op te starten met een paar Linux (ubuntu) live CD's, maar dat lukte ook niet

ps: ik kijk es naar de naam van het bestand ... ide.sys ... mijn pc werkt nog met parallelle aansluitingen voor cd-schrijver en harde schijf

Bewerkt: door Mr. Psycho
Geplaatst:

Voordat de bios gestart is zo'n error geven? dat is onmogelijk aangezien de bios alleen maar zijn eigen dat aleest.

Het eerste scherm dat je ziet(waarik tests worden gedaan of waar je het logo vna de pc fabrikant ziet) is de bios, nadat dit scherm is verdwenen druk je op F8 en kun je veilige modus selecteren.

Geplaatst: (bewerkt)
Nou ikt ik heb de vista cd toch ook niet maar mijn pc draait wel en niet illegaal dus je moet niet vooroordelen

Dat was een sarcastische hint naar mensen die vaak antwoorden: "Disc kwijt? Illegaal, oprotten"

muahahaha, grappenmaker, ik zeg precies hetzelfde, alleen jij doet het wat uitgebreider, so what? Ik probeer ook te helpen, alleen ik kraak geen anderen af zoals jij doet.

Mag ik verder wetne wat je probleem is dat je iedereen zo meot zitten afkraken?

Nee, maar ik begin mij te ergeren aan mensen die niet volledig uitleggen. Ik legde vroeger ook kort en bondig uit, maar HET HELE ANTWOORD ZAT ERIN.

En je hebt xp illegaal als je gene disc hebt? Zolang je xp officieel geregistreert is is hij gewoon legaal hoor.

Cursus Sarcasme

Maar zoals ik eerder al zie kun je herstelconsoloe gebruiken (Start>Programmas>Bureauaccesoires>Systeemwerkset>systeemherstel)

Kies hier een datum van een maandje terug, je zult na de reboot je AV ena ndere dingen moeten updaten en sommige dingen opnieuw moeten installeren.

Je zult dit in safe mode moeten doen(aangezien je normale windows neit wilt starten), bij het starten net naar het bioss cherm, druk daar F8 ene paar keer in en selecteer hier Veilige modus, voer hierin systeemherstel uit zoals beschreven.

Je hebt mijn post gewoon in je eigen woorden gezet. Ik heb jouw oplossing uit zitten leggen, stap voor stap, duidelijk. En F8 is niet altijd veilige modus. En als je had gegoogled had je gemerkt dat je met deze error niet kunt booten.

Ontopic/Offflame:

Je verwart hopelijk de BIOS met het Windows scherm. :puh: Maar maak eens een foto, kunnen we ook precies zien wat de foutmelding is, en als je teveel tijd hebt en graag risico's neemt, probeer de hardeschijffix. :puh:

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

@ hierboven: nee hoor, ik zie dat scherm met de error voordat ik de bios zag

ik heb eventjes gemorreld met de kabeltjes van de hdd en hem aan een andere plug op het moederbord aangesloten, en nu toont hij wel het bios, maar wanneer hij normaal de 'testboot' zou moeten starten (een kort onzichtbaar testje in het bios of het OS wel goed opstart.

Ik heb nu ook es geprobeerd om te booten met Linux (Ubuntu Linux 9.04 Desktop Edition) live CD om het corrupte bestandje te wisselen met een volledig dezelfde computer (identiek hetzelfde!!!) maar ik kon niet op 2 van de 3 partities op men harde schijf (wat ik vroeger wel kom met linux cd)

Geplaatst:

Dat scherm KUN je neit zien voordat het bioss cherm komt, waarom? Dat komt omdat dan nis van de harde schijf gelezen word, alleen van de chip waar de bios op geschreven staat.

Wat versta jij uds uberhuapt onder het bios scherm? het scherm waar windows xp op staat of bij vista een groen balkje is gene bios.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...