Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hey

ik heb een model in sketchup gemaakt

die exporteer ik als een .3ds

de jpg's die hij dan mee exporteert maak ik bmp's van

de .3ds importeer ik in z modeller en ik klik op die rode bol (material editor)

en dan vink ik PrimaryTexture aan en klik ik op Load Map en voeg ik alle bmp's toe met Add en klik ik op OK en dan Aplly changes > OK

en dan expoteer ik hem als een .dff

en als ik dan de txd builder open en op dff check klik en zoek de dff op die ik net met z modeller heb gemaakt

herkent hij 0 textuurs van de 0 :(

kan iemand mij helpen ?:unsure:

voordat je het vraagt. ja, ik heb hem getextuurd in sketchip

EDIT:

de titel heet texturen in 3ds maxz modeller

maar ik bedoel texturen in z modeller ;)

Bewerkt: door McDude
Geplaatst:

Het is beter om in Sketchup al bmp's aan te wijzen aan het object. De z-modeler kan geen JPG's lezen!

Geplaatst:
Het is beter om in Sketchup al bmp's aan te wijzen aan het object. De z-modeler kan geen JPG's lezen!

het is niet beter, het is zelfs verplicht, het programma werkt zo.

X-Y-Z coordinaat getextured met x.JPG

op het moment dat jij dat in Z-modeller inporteert gaat Z-modelelr vragen om JPG´s die hij niet aan kan..., je moet er dus voorzorgen dat sketchup altijd als BMP exporteert... later veranderen heeft geen zin.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...