McDude Geplaatst: 22 mei 2005 Rapport Geplaatst: 22 mei 2005 (bewerkt) hey ik heb een model in sketchup gemaakt die exporteer ik als een .3ds de jpg's die hij dan mee exporteert maak ik bmp's van de .3ds importeer ik in z modeller en ik klik op die rode bol (material editor) en dan vink ik PrimaryTexture aan en klik ik op Load Map en voeg ik alle bmp's toe met Add en klik ik op OK en dan Aplly changes > OK en dan expoteer ik hem als een .dff en als ik dan de txd builder open en op dff check klik en zoek de dff op die ik net met z modeller heb gemaakt herkent hij 0 textuurs van de 0 kan iemand mij helpen ?:unsure: voordat je het vraagt. ja, ik heb hem getextuurd in sketchip EDIT: de titel heet texturen in 3ds maxz modeller maar ik bedoel texturen in z modeller Bewerkt: 22 mei 2005 door McDude Reageren
Wauzie Geplaatst: 22 mei 2005 Rapport Geplaatst: 22 mei 2005 Het is beter om in Sketchup al bmp's aan te wijzen aan het object. De z-modeler kan geen JPG's lezen! Reageren
Bradley H. Geplaatst: 22 mei 2005 Rapport Geplaatst: 22 mei 2005 Het is beter om in Sketchup al bmp's aan te wijzen aan het object. De z-modeler kan geen JPG's lezen! het is niet beter, het is zelfs verplicht, het programma werkt zo. X-Y-Z coordinaat getextured met x.JPG op het moment dat jij dat in Z-modeller inporteert gaat Z-modelelr vragen om JPG´s die hij niet aan kan..., je moet er dus voorzorgen dat sketchup altijd als BMP exporteert... later veranderen heeft geen zin. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.