Jump to content

laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

Je kan altijd eens het merk van een laptop die je op 't oog hebt contacteren, om wat info te vragen. Al betwijfel ik of ze je willen helpen daarmee.

Maar me dunkt dat het OS dat bij je laptop zit niet compleet wordt verrekend zoals je 't apart zou kopen. Ik denk eerder dat de laptop producenten overeenkomsten hebben met microsoft, en dat het OS bij een laptop inderdaad maar 50 euro bedraagt fzo, en niet de volledige prijs van een Vista in de winkel.

Geplaatst:
Maar me dunkt dat het OS dat bij je laptop zit niet compleet wordt verrekend zoals je 't apart zou kopen. Ik denk eerder dat de laptop producenten overeenkomsten hebben met microsoft, en dat het OS bij een laptop inderdaad maar 50 euro bedraagt fzo, en niet de volledige prijs van een Vista in de winkel.

Laat dat nou ok nét de gedachte zijn achter OEM software. ^_^

Geplaatst:
Sorry maar mag ik vragen wat OEM is?

Original equipment manufacturer. OEM software is altijd goedkoper dan de consumenten versie, maar er zijn wel speciale voorwaarden aan verbonden.

Geplaatst:

Je kan een laptop op bijv. xxodd.nl kopen, kan je ze zelf 'samenstellen' en OS een of uitvinken. De kwaliteit van deze laptops weet ik niet precies omdat ik niet veel over hoor in mijn omgeving. Klik

Geplaatst:

Zelf vind ik het ook irritant dat je bij het zoeken naar een laptop er altijd eentje tegenkomt met een OS erop. Zelf heb ik gewoon XP liggen en zou ik die erop willen zeggen. Scheelt toch weer een hoop euro's als je het zonder koopt.

Er zijn wel bepaalde laptops, maar meestal zijn dit BTO (Build To Order) laptops. Deze kun je gedeeltelijk samenstellen en in de meeste gevallen kies je zelf een OS erbij. Ook kun je dan kiezen zonder OS.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...