Jump to content

oude kast, nieuwe hardware


Donald-Duck

Recommended Posts

Hallo iedereen, ik ben hard aan het sparen voor een nieuwe pc, maar ik had het idee om alvast een kast te kopen. Ik had in gedachten om zo´n grote oude kast te kopen en die in alle rust en tijd mooi te maken, maar ik had hier een paar vragen over.

1. Past nieuwe hardware in een oude kast. Hierbij bedoel ik vooral het moederbord.

2. Kun je gewoon autolak gebruiken. Mijn vader heeft een autobedrijf en hij spuit ook auto´s dus dan kan hij de kast zo meespuiten. Maar kan deze zulke lak tegen de warmte.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo iedereen, ik ben hard aan het sparen voor een nieuwe pc, maar ik had het idee om alvast een kast te kopen. Ik had in gedachten om zo´n grote oude kast te kopen en die in alle rust en tijd mooi te maken, maar ik had hier een paar vragen over.

1. Past nieuwe hardware in een oude kast. Hierbij bedoel ik vooral het moederbord.

2. Kun je gewoon autolak gebruiken. Mijn vader heeft een autobedrijf en hij spuit ook auto´s dus dan kan hij de kast zo meespuiten. Maar kan deze zulke lak tegen de warmte.

1:

Ligt eraan hoe groot het Mobo is dat je wilt kopen, Als je mobo ATX is moet de kast een ATX layout ondersteunen. Als je Mobo een mATX is, moet je een kast met een mATX layout.

2:

Ik heb mijn kast metallic black gespoten met autoverf en het ziet er bij mij wel goed uit. En hij kan denk ik wel tegen de warmte want sommige auto's staan toch de hele dag in de zon en smelten ook niet. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo iedereen, ik ben hard aan het sparen voor een nieuwe pc, maar ik had het idee om alvast een kast te kopen. Ik had in gedachten om zo´n grote oude kast te kopen en die in alle rust en tijd mooi te maken, maar ik had hier een paar vragen over.

1. Past nieuwe hardware in een oude kast. Hierbij bedoel ik vooral het moederbord.

2. Kun je gewoon autolak gebruiken. Mijn vader heeft een autobedrijf en hij spuit ook auto´s dus dan kan hij de kast zo meespuiten. Maar kan deze zulke lak tegen de warmte.

Als ik even logisch nadenk op vraag twee, dan kom ik op volgend antwoord:

Een pc-kast wordt niet zo heel veel warmer dan kamertemperatuur, misschien maximum 30 graden. Een auto die in de blakende zon gaat, wordt dus veel warmer dan een pc-case. Me dunkt dat die verf gewoon houdt, en dus een perfect alternatief is voor speciale spuitbussen en andere.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, dat is dus duidelijk, ik dacht ik vraag het toch maar even na. Maar is er een verschil tussen de prestaties van de moederborden. Bijv. dat Atx beter is voor games ofzo, of is het alleen de bevestiging. Ik heb zelf een micro ATX, wat denk ik gewoon een µATX is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, dat is dus duidelijk, ik dacht ik vraag het toch maar even na. Maar is er een verschil tussen de prestaties van de moederborden. Bijv. dat Atx beter is voor games ofzo, of is het alleen de bevestiging. Ik heb zelf een micro ATX, wat denk ik gewoon een µATX is.

Klopt, ik weet niet hoe ik dat tekentje doe. :puh:

Maar ik heb zelf een ATX en een M-ATX, en op de M-ATX zitten maar 2 geheugenslotjes en op de ATX van mij 4. En op mijn ATX zitten meer PCI poorten. Dus eigenlijk kan je meer op een ATX prikken. :puh:

>>> Door Thundercover: Reactie op verwijderd bericht weggehaald.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Thundercover: Reactie op verwijderd bericht weggehaald.<<<

Klopt, ik weet niet hoe ik dat tekentje doe. :puh:

Maar ik heb zelf een ATX en een M-ATX, en op de M-ATX zitten maar 2 geheugenslotjes en op de ATX van mij 4. En op mijn ATX zitten meer PCI poorten. Dus eigenlijk kan je meer op een ATX prikken. :puh:

EDIT: LOL @ HIERBOVEN!!

Ok, dan zal ik rekening houden met het kopen van de kast.

Link to comment
Delen op andere websites

Oja, ik moet er nog bij vermelden dat (bijna) alle kasten van nu ATX en M-ATX ondersteunen.

>>> Door Thundercover: Reactie op verwijderd bericht weggehaald.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

ja, als het moederbord er nou toch niet in past, zou je dan ook op een andere manier het moederbord er in kunnen plaatsen? Bijvoorbeeld door er een gaatje bij te boren

en een voeding, past die ook altijd?

en nog een vraagje, de usb poorten voorop, moet je die vervangen zodat het een usb 2.0 word?

Bewerkt: door Donald-Duck
Link to comment
Delen op andere websites

ja, als het moederbord er nou toch niet in past, zou je dan ook op een andere manier het moederbord er in kunnen plaatsen? Bijvoorbeeld door er een gaatje bij te boren

en een voeding, past die ook altijd?

en nog een vraagje, de usb poorten voorop, moet je die vervangen zodat het een usb 2.0 word?

Meeste nieuwe moederborden hebben ongeveer 6 USB 2.0 poorten aan de achterkant, je gaat mij niet vertellen dat je zulke grote apperaten vooraan je PC wilt hangen dat ze USB 2.0 nodig hebben om hun bandbreedte kwijt te kunnen :D

Link to comment
Delen op andere websites

nee, maar ipod en usb stick zijn soms wel handig, maar anders koop ik gewoon een usb hub, ik weet namelijk niet of deze wel usb 2.0 nodig hebben

Bewerkt: door Donald-Duck
Link to comment
Delen op andere websites

Het kan, dat wel, maar of het echt handig en stevig is, is weer een ander verhaal. Beter is om gewoon even te kijken welke formaten in die case passen. Tegenwoordig worden ATX, uATX, ITX BTX nog het meest gebruikt. BTX is geloof ik alleen nog van Dell of liggende PC's, maar het lijkt me niet dat je zo'n case neemt.

En wat beweerd word dat zowat elke kast ATX en uATX onderstuend is flawekul. Er zijn zat kasten alleen voor ATX of alleen voor uATX. Daar moet je echt op letten bij het aanschaffen van je case! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...