Limbolander Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 En heb je je core clock en shader clock aan elkaar gelinkt? Zo ja, zet link uit met EVGA Precision, en schuif enkel de core clock omhoog. Misschien werkt dat wel. En hoe bedoel je, dat kwam eruit? Dat snap ik niet. Ja. Ik zette dus mijn memory slider op 2000 om te kijken wat er zou staan als ik op "Test" zou klikken. Dus ik klikte op test en toen werd mijn hele beeld zo vaag met die kleuren. oftewel dat kan je kaart niet aan Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 (bewerkt) Met die RivaTuner staat er bij mij standaard een driehoekje met uitroepteken bij de memory clock van mijn grafische kaart. Hoort dit, of betekend het iets speciaals? Edit: ik ben erachter: het betekend dat je core to hoog of te laag geklokt is. Dat brengt mij bij een echt probleem: zodra ik hem zo hoog zet dat dat waarschuwingsding verdwijnt en hem dan test dan krijg ik vreemde streepjes over het scherm. Wat is het probleem volgens jullie? Bewerkt: 21 juni 2009 door KillerZero86 Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 (bewerkt) Ik heb om mijn kamer nog een oude pentium III @ 800mhz staan. En aangezien ik in de zomervakantie een nieuwe krijg dacht ik dat ik die oude wel even te kunnen overclocken. Is dat prut ding te oud om te kunnen overcloacken! Via de bios kan ik nergens komen. Rot ding. Het enigste wat mij wel lukte kwa overcloacken was mijn psp. Maar die kan je gewoon in het M33 recovery menu overcloacken. Bewerkt: 21 juni 2009 door Flashingdemon666 Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 Ik heb om mijn kamer nog een oude pentium III @ 800mhz staan. En aangezien ik in de zomervakantie een nieuwe krijg dacht ik dat ik die oude wel even te kunnen overclocken. Is dat prut ding te oud om te kunnen overcloacken! Via de bios kan ik nergens komen. Rot ding. Het enigste wat mij wel lukte kwa overcloacken was mijn psp. Maar die kan je gewoon in het M33 recovery menu overcloacken. En nu komt het aller ergste: sommige spellen zetten de processor snelheid ook op 333Mhz. Dus je bent niet aan het overklokken, je bent gewoon iets aan het doen wat zo hoort. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 21 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 Ik heb om mijn kamer nog een oude pentium III @ 800mhz staan. En aangezien ik in de zomervakantie een nieuwe krijg dacht ik dat ik die oude wel even te kunnen overclocken. Is dat prut ding te oud om te kunnen overcloacken! Via de bios kan ik nergens komen. Rot ding. Het enigste wat mij wel lukte kwa overcloacken was mijn psp. Maar die kan je gewoon in het M33 recovery menu overcloacken. Help ik kan niet overklokken! Je hebt waarschijnlijk een PC van een OEM fabrikant (Merk) zoals ASUS Packerd Bell en dergelijke. OEM fabrikanten zorgen ervoor dat het niet mogelijk is om hun processoren te overklokken, omdat ze liever geen gezeik hebben over kapotte processoren door het overklokken. Je kan dus niet overklokken. Reageren
wesley123 Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 Okee, akn iemand uitleggen waarom mijn HD2600XT op geen enkele manier overclockbaar is? Het lukte gister wel, met RBE, maar dat werd echt een ramp, ik kreeg in normale modus alleen nog maar gestreept en flitsend beeld en na een paar minuten schakelde hij zichzelf uit(wss te warm wat behoorlijk raar is aangezien de videokaart volgens SIW idle nog geen 20 graden is), ben ruim 4 uur bezig geweest om de bios met die tool terug te flashen en het te herstellen. Die tool ga ik dus niet meer gebruiken, tenzij iemand mij duidelijk uit kan leggen hoe het werkt, en hoe ik veilig zonder problemen kan overclocken. Ik had via die tool de shader clock van 850 naar 875 gezet en de memory van 1150 naar 1200, dat zorgde voor flinke problemen, maar met andere tools gebeurt er niks of crasht mijn pc, heel raar. Kan iemand mij helpen? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 21 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 Lijkt me overduidelijk dat jouw exemplaar niet overklokt wil worden. Reageren
wesley123 Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 (bewerkt) mij ook, maar waarom niet? zelfs in CCC kan ik de clocks niet veranderen, terwijl de maximale clock hoger ligt dan waar hij op staat EDIT: vond iets over een 'defecte' bios, die voorkwam in Sapphire HD2600XT's, ik heb een MSI maar dezelfde problemen, hier ligt wss de oorzaak. http://www.vgaforum.com/showthread.php?t=14771 Bewerkt: 21 juni 2009 door wesley123 Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 26 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juni 2009 mij ook, maar waarom niet? zelfs in CCC kan ik de clocks niet veranderen, terwijl de maximale clock hoger ligt dan waar hij op staatEDIT: vond iets over een 'defecte' bios, die voorkwam in Sapphire HD2600XT's, ik heb een MSI maar dezelfde problemen, hier ligt wss de oorzaak. http://www.vgaforum.com/showthread.php?t=14771 Je had toch laatst een probleem met het de BIOS van jouw HD2600XT?+? Reageren
F1Master007 Geplaatst: 26 juni 2009 Rapport Geplaatst: 26 juni 2009 mij ook, maar waarom niet? zelfs in CCC kan ik de clocks niet veranderen, terwijl de maximale clock hoger ligt dan waar hij op staatEDIT: vond iets over een 'defecte' bios, die voorkwam in Sapphire HD2600XT's, ik heb een MSI maar dezelfde problemen, hier ligt wss de oorzaak. http://www.vgaforum.com/showthread.php?t=14771 Je had toch laatst een probleem met het de BIOS van jouw HD2600XT?+? Is daar geen driver update voor? Reageren
wesley123 Geplaatst: 26 juni 2009 Rapport Geplaatst: 26 juni 2009 mij ook, maar waarom niet? zelfs in CCC kan ik de clocks niet veranderen, terwijl de maximale clock hoger ligt dan waar hij op staatEDIT: vond iets over een 'defecte' bios, die voorkwam in Sapphire HD2600XT's, ik heb een MSI maar dezelfde problemen, hier ligt wss de oorzaak. http://www.vgaforum.com/showthread.php?t=14771 Je had toch laatst een probleem met het de BIOS van jouw HD2600XT?+? ja idd, maar ik las dus over die 'defecte' bios(zelfde kuren als ik), maar geen bios update gevonden. @F1Master: er is een groot verschil tussen een driver en bios. Reageren
Limbolander Geplaatst: 26 juni 2009 Rapport Geplaatst: 26 juni 2009 zoek op techpowerup site wesley, staan heel wat vBIOS'en op. Reageren
wesley123 Geplaatst: 27 juni 2009 Rapport Geplaatst: 27 juni 2009 (bewerkt) bedankt, zal ff kijken. maakt hiervoor evt het merk uit? dus dat ik ene sapphire download ipv een msi? EDIT: ff gekeken, er zijn wel andere biossen, alleen die hebben dezelfde limieten en zijn lager geklokt dan die ik nu hebt, dus dat levert nog niks op. Bewerkt: 27 juni 2009 door wesley123 Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 juni 2009 Rapport Geplaatst: 27 juni 2009 Ligt eraan je kunt het iig proberen, moet je wel zeker backups maken en via DOS gewoon flashen dus via bootable USB stick bijvoorbeeld Reageren
wesley123 Geplaatst: 27 juni 2009 Rapport Geplaatst: 27 juni 2009 dan moet ik wel eerst te weten komen hoe ik een bootable usb stick enzo meot maken. Een bios van een ander merk zal ook niks opleveren, aangezien de limieten even hoog zijn. Net heb ik met RBE de clocks naar de limieten gezet en hij draait nu gewoon goed, ik kan kijken of ik de limieten kan verhogen zonder problemen, maar als het dan fout gaat is het een pain in the ass om het te fixen(laatste keer duurde het 3/4 uur) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.