Jump to content

Algemeen Overklok topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

bumpje! cpu-z 1.52 is nu uit, laat nu ook vcore etc zien bij het online valideren dus post je validatie! Verder is er nu ook een tabblad "graphics"wat je grafische kaart info laat zien.

611412.png

Bewerkt: door Scrtz
  • Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

51

• TaartJJ~!

46

• Galiorix

40

• Sprunk

36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Bij mij lijkt na het overclocken van mijn graka het video-renderen in GTA IV veul sneller te gaan. Ik had bij 't renderen letterlijk één FPS, nu heb ik er tussen de 5 en 10. xD

Geplaatst:

dat akn ook wel kloppen ja, zoiets eist veel kracht.

Ik heb het verder wel getroffen met mijn pc, de cpu kan niet verder dan 3.14GHz(nu kan dat niet eens meer, bij de kleinste overclock krijg ik BSoD's) terwijl als ik de VCore naar bijvoorbeeld 1 verlaag hij nog steeds stabiel loopt. Mijn videokaart is verder niet overclockbaar door een ongefixte bug in de bios, als die er nou eens niet in zat had ik met een 3d party tool veel verder kunnen overclocken, elke overclock met zo'n tool veroorzaakt een crash.

Geplaatst:
dat akn ook wel kloppen ja, zoiets eist veel kracht.

Ik heb het verder wel getroffen met mijn pc, de cpu kan niet verder dan 3.14GHz(nu kan dat niet eens meer, bij de kleinste overclock krijg ik BSoD's) terwijl als ik de VCore naar bijvoorbeeld 1 verlaag hij nog steeds stabiel loopt. Mijn videokaart is verder niet overclockbaar door een ongefixte bug in de bios, als die er nou eens niet in zat had ik met een 3d party tool veel verder kunnen overclocken, elke overclock met zo'n tool veroorzaakt een crash.

je vcore moet je ook juist verhogen ipv verlagen.. wil je het stabiel houden op hogere clocks..

Verder zijn er genoeg BIOSen te vinden op het internet, waaronder op www.techpowerup.com waar echt wel wat te vinden is voor je bios.

Geplaatst:

ja er zijn daa ridd biossen te vinden, maar geen biossen emt even hoge clocks, en vna andere merken etc.

Maar de VCore staat standaar dop de hoogste VCore, dat is 1.4, op die spanning kom ik met de clocks neit hoger dan 3.14GHz, toen ik die temperatuurproblemen had had ik de vcore ook verlaagt, ik verlaagde hem naar 1.2, op dat punt was mijn pc nog steeds stabiel, terwijl ik op ene hogere VCore qua clocks neit hoger kon.

Verder ga ik dan amar eens een andere bios proberen, kijken of die wel overclockbaar is.

Geplaatst:

Ik denk dat je gewoon een slechte batch hebt getroffen met je CPU, veel zul je daar dus niet mee opschieten.

Geplaatst:

Klopt, met een CPU kan van alles mis zijn dat ze niet hoger willen. Sommige mensen kunnen met een bepaalde CPU een hele hoge overklok behalen, terwijl anderen (zoals jij) niet veel hoger komen dan de standaardsnelheden.

Geplaatst:

geweldig, heb ik weer hoor :puh:

heb ff andere bios gedownload(ander merk), hij laat mij de bios niet flashen, er is een 'checksum mismatch'.

Geplaatst:
geweldig, heb ik weer hoor :puh:

heb ff andere bios gedownload(ander merk), hij laat mij de bios niet flashen, er is een 'checksum mismatch'.

als je ander merk doet moet je ook via dos flashen, maar wel backuppen, je oude bios dan, oftewel via een usb stick doen.

wil je het perse via windows doen zul je dus inderdaad van het zelfde merk een bios moeten pakken.

Geplaatst:

voor hetzelfde merk zijn er geen andere biossen.

hoe gaat dat flashen dan precies in zijn werk? ik zou echt neit weten hoe ik dat moet doen, ik kan dna vna een ander merk nemen en dan met RBE terugzetten als MSI, dan krijg ik ook geen problemen met andere vendors enzo, want dat is dan wel mijn grootste zorg.

• 2 weken later...
Geplaatst:

mijn pc is beveiligd tegen overclocken van de cpu is er toch een manier om het toch voor elkaar te krijgen??

Geplaatst:

Ik krijg binnenkort mijn DFI Lanparty NF4-DR ULTRA moederbord binnen. Op de een of andere manier was het geluid van mijn andere moederbord gestorven (niet dat dat zo'n ramp is, de onboard chip was sowieso een ramp) en hij geeft nu geen geluid meer, dus dat was een goed excuus om een nieuw moederbord te kopen. Aangezien het een OEM bord van Medion was, waren alle overclock opties eruit gehaald en aangezien ik toch wel eens wat wil experimenteren met overclocken, ga ik mijn trouwe X2 4200+ overclocken. De cooler die er nu op zit is nog van Medion, het is in ieder geval een beter exemplaar als de boxed versie, aangezien deze in ieder geval heatpipes heeft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...