Limbolander Geplaatst: 22 juli 2009 Rapport Geplaatst: 22 juli 2009 (bewerkt) bumpje! cpu-z 1.52 is nu uit, laat nu ook vcore etc zien bij het online valideren dus post je validatie! Verder is er nu ook een tabblad "graphics"wat je grafische kaart info laat zien. Bewerkt: 22 juli 2009 door Scrtz Reageren
.Senne Geplaatst: 22 juli 2009 Rapport Geplaatst: 22 juli 2009 Bij mij lijkt na het overclocken van mijn graka het video-renderen in GTA IV veul sneller te gaan. Ik had bij 't renderen letterlijk één FPS, nu heb ik er tussen de 5 en 10. xD Reageren
wesley123 Geplaatst: 22 juli 2009 Rapport Geplaatst: 22 juli 2009 dat akn ook wel kloppen ja, zoiets eist veel kracht. Ik heb het verder wel getroffen met mijn pc, de cpu kan niet verder dan 3.14GHz(nu kan dat niet eens meer, bij de kleinste overclock krijg ik BSoD's) terwijl als ik de VCore naar bijvoorbeeld 1 verlaag hij nog steeds stabiel loopt. Mijn videokaart is verder niet overclockbaar door een ongefixte bug in de bios, als die er nou eens niet in zat had ik met een 3d party tool veel verder kunnen overclocken, elke overclock met zo'n tool veroorzaakt een crash. Reageren
Limbolander Geplaatst: 22 juli 2009 Rapport Geplaatst: 22 juli 2009 dat akn ook wel kloppen ja, zoiets eist veel kracht.Ik heb het verder wel getroffen met mijn pc, de cpu kan niet verder dan 3.14GHz(nu kan dat niet eens meer, bij de kleinste overclock krijg ik BSoD's) terwijl als ik de VCore naar bijvoorbeeld 1 verlaag hij nog steeds stabiel loopt. Mijn videokaart is verder niet overclockbaar door een ongefixte bug in de bios, als die er nou eens niet in zat had ik met een 3d party tool veel verder kunnen overclocken, elke overclock met zo'n tool veroorzaakt een crash. je vcore moet je ook juist verhogen ipv verlagen.. wil je het stabiel houden op hogere clocks.. Verder zijn er genoeg BIOSen te vinden op het internet, waaronder op www.techpowerup.com waar echt wel wat te vinden is voor je bios. Reageren
wesley123 Geplaatst: 22 juli 2009 Rapport Geplaatst: 22 juli 2009 ja er zijn daa ridd biossen te vinden, maar geen biossen emt even hoge clocks, en vna andere merken etc. Maar de VCore staat standaar dop de hoogste VCore, dat is 1.4, op die spanning kom ik met de clocks neit hoger dan 3.14GHz, toen ik die temperatuurproblemen had had ik de vcore ook verlaagt, ik verlaagde hem naar 1.2, op dat punt was mijn pc nog steeds stabiel, terwijl ik op ene hogere VCore qua clocks neit hoger kon. Verder ga ik dan amar eens een andere bios proberen, kijken of die wel overclockbaar is. Reageren
Galiorix Geplaatst: 22 juli 2009 Rapport Geplaatst: 22 juli 2009 Ik denk dat je gewoon een slechte batch hebt getroffen met je CPU, veel zul je daar dus niet mee opschieten. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juli 2009 Klopt, met een CPU kan van alles mis zijn dat ze niet hoger willen. Sommige mensen kunnen met een bepaalde CPU een hele hoge overklok behalen, terwijl anderen (zoals jij) niet veel hoger komen dan de standaardsnelheden. Reageren
wesley123 Geplaatst: 24 juli 2009 Rapport Geplaatst: 24 juli 2009 geweldig, heb ik weer hoor heb ff andere bios gedownload(ander merk), hij laat mij de bios niet flashen, er is een 'checksum mismatch'. Reageren
Limbolander Geplaatst: 25 juli 2009 Rapport Geplaatst: 25 juli 2009 geweldig, heb ik weer hoor heb ff andere bios gedownload(ander merk), hij laat mij de bios niet flashen, er is een 'checksum mismatch'. als je ander merk doet moet je ook via dos flashen, maar wel backuppen, je oude bios dan, oftewel via een usb stick doen. wil je het perse via windows doen zul je dus inderdaad van het zelfde merk een bios moeten pakken. Reageren
wesley123 Geplaatst: 25 juli 2009 Rapport Geplaatst: 25 juli 2009 voor hetzelfde merk zijn er geen andere biossen. hoe gaat dat flashen dan precies in zijn werk? ik zou echt neit weten hoe ik dat moet doen, ik kan dna vna een ander merk nemen en dan met RBE terugzetten als MSI, dan krijg ik ook geen problemen met andere vendors enzo, want dat is dan wel mijn grootste zorg. Reageren
Limbolander Geplaatst: 25 juli 2009 Rapport Geplaatst: 25 juli 2009 google erna er zijn gewoon tutorials voor.. Reageren
onbekendeIV Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 mijn pc is beveiligd tegen overclocken van de cpu is er toch een manier om het toch voor elkaar te krijgen?? Reageren
BV_1993 Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Als ik de klokking in de BIOS aanpas blijft CPU-Z zeggen dat mijn cpu op standaard klokking staat Reageren
Galiorix Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik krijg binnenkort mijn DFI Lanparty NF4-DR ULTRA moederbord binnen. Op de een of andere manier was het geluid van mijn andere moederbord gestorven (niet dat dat zo'n ramp is, de onboard chip was sowieso een ramp) en hij geeft nu geen geluid meer, dus dat was een goed excuus om een nieuw moederbord te kopen. Aangezien het een OEM bord van Medion was, waren alle overclock opties eruit gehaald en aangezien ik toch wel eens wat wil experimenteren met overclocken, ga ik mijn trouwe X2 4200+ overclocken. De cooler die er nu op zit is nog van Medion, het is in ieder geval een beter exemplaar als de boxed versie, aangezien deze in ieder geval heatpipes heeft. Reageren
wesley123 Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 verwacht niet heel ver te kunnen gaan, athlons zijn over het algemeen waardeloos met overclocken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.