Jump to content

help ik heb een flip/repair


brianQ

Recommended Posts

	if(strcmp(cmdtext, "/flip", true) == 0)
{
	if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
	{
		new currentveh;
		new Float:angle;
		currentveh = GetPlayerVehicleID(playerid);
		GetVehicleZAngle(currentveh, angle);
		SetVehicleZAngle(currentveh, angle);
		SetVehicleHealth(currentveh, 1000.0);
		SendClientMessage(playerid, KLEUR, "Your vehicle is flipped and repaired!");
	}
	else
	{
		SendClientMessage(playerid, KLEUR, "You're not in a vehicle!");
	}
	return 1;
}

Alstu :)

Link to comment
Delen op andere websites

GetVehicleZAngle(currentveh, angle);
SetVehicleZAngle(currentveh, angle);

Lol, dat heeft toch geen nut :7. Verander dat in:

SetVehicleZAngle(currentveh, 270.0);

en verwijder de new Float:angle;

;)

Bewerkt: door David22
Link to comment
Delen op andere websites

Nou David, als jij denkt dat mijn script niet werkt, zal dat je flink tegenvallen. Je hebt volgens mij wel eens mijn flip command in mijn server gebruikt? Dit is hem ;)

Ik denk dat juist jouw flip juist niet lekker gaat werken, dan ga je altijd 1 richting op staan, volgens mij het westen bij jouw hoek :{ Dat lijkt me niet de bedoeling :schater: Die van mij houd je auto recht, met de punt waar het naar wees ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Nou David, als jij denkt dat mijn script niet werkt, zal dat je flink tegenvallen. Je hebt volgens mij wel eens mijn flip command in mijn server gebruikt? Dit is hem ;)

Ik denk dat juist jouw flip juist niet lekker gaat werken, dan ga je altijd 1 richting op staan, volgens mij het westen bij jouw hoek :{ Dat lijkt me niet de bedoeling :schater: Die van mij houd je auto recht, met de punt waar het naar wees ;)

Nee Remi. SetVehicleZAngle draait een auto van boven naar beneden (dak - wielen). De functie waar jij mee door de war bent, is SetPlayerFacingAngle. Geloof je me niet, kijk dan eens naar deze pagina op de SA-MP wiki. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Fail.

De X rotatie as, gaat volgens mij door de deur van de auto. De Y Rotatie as volgend mij door de bumpers. De Z rotatie as door het dak. Dus als je hem draait op de Z, zal de richting waar de auto naar wijst verplaatst worden. Bij jouw geval, word dat het westen.

Bij mijn geval, kijk ik waar de auto naar wijst, is dat op 213.4 graden, dan behoud hij dat, en zet hij opnieuw de Z rotatie. Zodra SetVehicleZAngle word gebruikt, worden ook de X en Y rotatie op 0 gezet, waardoor mijn script dus werkt :)

EDIT: Getest en mijn script werkt echt ;) Waarschijnlijk een foutje op de wiki.

En owja, owned :)

En ik heb even de wiki aangepast ;)

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Fail.

De X rotatie as, gaat volgens mij door de deur van de auto. De Y Rotatie as volgend mij door de bumpers. De Z rotatie as door het dak. Dus als je hem draait op de Z, zal de richting waar de auto naar wijst verplaatst worden. Bij jouw geval, word dat het westen.

Bij mijn geval, kijk ik waar de auto naar wijst, is dat op 213.4 graden, dan behoud hij dat, en zet hij opnieuw de Z rotatie. Zodra SetVehicleZAngle word gebruikt, worden ook de X en Y rotatie op 0 gezet, waardoor mijn script dus werkt :)

EDIT: Getest en mijn script werkt echt ;) Waarschijnlijk een foutje op de wiki.

En owja, owned :)

Damn. Je hebt gelijk. Let maar niet op mijn posts dus :puh:. Ik ging uit van de wiki, en daar staat dus een fout op. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Fail.

De X rotatie as, gaat volgens mij door de deur van de auto. De Y Rotatie as volgend mij door de bumpers. De Z rotatie as door het dak. Dus als je hem draait op de Z, zal de richting waar de auto naar wijst verplaatst worden. Bij jouw geval, word dat het westen.

Bij mijn geval, kijk ik waar de auto naar wijst, is dat op 213.4 graden, dan behoud hij dat, en zet hij opnieuw de Z rotatie. Zodra SetVehicleZAngle word gebruikt, worden ook de X en Y rotatie op 0 gezet, waardoor mijn script dus werkt :)

EDIT: Getest en mijn script werkt echt ;) Waarschijnlijk een foutje op de wiki.

En owja, owned :)

Damn. Je hebt gelijk. Let maar niet op mijn posts dus :puh:. Ik ging uit van de wiki, en daar staat dus een fout op. :7

nou ik zal je vertellen bij die eerste code kreeg ik 26 errors of ik doe iets fouts en toen dee ik die tweede tip en kreeg ik er twee :N

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je mijn script wel in OnPlayerCommandText gezet? En laat in het vervolg je errors zien, zonder kunnen we er ook niks mee ;)

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\pawno\my server.pwn(111) : error 017: undefined symbol "KLEUR"

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\pawno\my server.pwn(115) : error 017: undefined symbol "KLEUR"

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

2 Errors.

:duh: zo mschn kun je er nu wat mee

Link to comment
Delen op andere websites

Zet bovenaan:

#define KLEUR 0xFFCCCCFF

zelde errors!:(:duh:

Dan doe je iets fout. Zet deze define wel onder je includes!

heb ik en er gebeurdt hetzelfde:duh:

Post je code kan, ik kan toch niet ruiken wat er in je script staat? :7

(pawn.pastebin.com)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...