Jump to content

Geluidsboxen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey iedereen!

Ik heb op mijn kamer een scherm staan, namelijk de T260HD met daarop aangesloten mijn Playstation 3 :tu:

Nou is het geluid van de monitor zelf niet heel bijzonder, er zit totaal geen bas in en de kwaliteit is gewoon niet erg goed. Nu ben ik dus van plan om een setje boxen te kopen in de vakantie. Maar het probleem is dat de boxen niet te groot moeten zijn. Mijn TV staat namelijk in m'n boekenkast die niet heel breed is.

Ik zoek dus vooral lage boxjes maar wel met een goede kwaliteit. De basbox (ik weet niet hoe je dat noemt) is geen probleem. Die zet ik gewoon een plank lager. Ik was eerst van plan om een setje Logitech boxjes te kopen die ik ook voor mijn PC heb maar die zijn een beetje hoog...

Kortom: weet iemand twee boxjes met een basbox van goede kwaliteit voor niet al te veel geld. Mijn budget zit zo rond de 30 - 40 euro, dat is niet heel erg veel... maar ik ben ervan overtuigd dat er wel redelijke boxjes voor zijn.

paul007 :cya:

Geplaatst: (bewerkt)
Hoi, als je links en rechts van je TV ruimte hebt, en er achter ofzo, kun je een 2.1 setje kopen, zoals deze http://www.alternate.nl/html/product/Gelui...amp;l2=Speakers dan heb je mooi geluid voor een goede prijs. Het zal niet bioscoop geluid zijn maar als je zo'n kwaliteit wilt zul je meer kwijt zijn.

Dit is precies het setje dat ik voor mijn computer heb. En eigenlijk zijn die boxen niet iets te hoog.. ik heb het geprobeerd maar het is het net niet. Iemand anders nog advies? ^_^

EDIT:

Wat vinden jullie van deze:

http://www.informatique.nl/406044

Dit is de net wat kleinere versie dan de X-230. Denken jullie dat hier ook goed geluid uitkomt en een redelijke goede bas? Ik vind anders die schietgeluiden in games zo dof klinken. Ohw ja. Is het verschil qua bas-geluid erg groot tussen 25 Watt en 32 Watt?

Bewerkt: door paul007
Geplaatst:

*Bump* (Reactie na 6 dagen)

Hey weer,

Ik ben toch van plan om voor dit setje te gaan omdat de X-230 net iets te groot is aan de zijkant van m'n TV:

http://www.informatique.nl/406044

Nou ik las ik ergens een review waarin stond dat de bas een 'overkill' heeft en dat het volume van de bas niet kan veranderen. Ik gebruik mijn TV alleen voor games en films, dus niet voor muziek. Merk ik dan veel van de 'overkill'? Alvast bedankt en als je een ander setje adviseert vertel me dan alsjeblieft welke... ik wil namelijk geen miskoop kopen :Y

Thanks,

paul007

jammer dat de x-230 niet past want ik heb zo ook en vind ze prima. Ik weet niet echt wat ze bedoelen met die overkill, maar ik denk dadt de bass gewoon je boxen overstemd. dat zal jammer zijn want dan kan je nog niks. anders moet je of een stukje van de speaker er afzagen of uit de boekenkast :schater::puh:

Edit: de bass is inderdaad erg hard kijk maar:

Bewerkt: door F1Master007
jammer dat de x-230 niet past want ik heb zo ook en vind ze prima. Ik weet niet echt wat ze bedoelen met die overkill, maar ik denk dadt de bass gewoon je boxen overstemd. dat zal jammer zijn want dan kan je nog niks. anders moet je of een stukje van de speaker er afzagen of uit de boekenkast :schater::puh:

Edit: de bass is inderdaad erg hard kijk maar:

M'n boxen passen eigenlijk wel naast m'n TV maar dat ziet er zo vol uit. Ik post wel een paar foto's dit uur...

De foto's (de kabels moeten nog weg gewerkt worden maar dit zijn ze van m'n pc):

http://www.gtaforum.nl/uploads/monthly_06_...-1246014894.jpg

http://www.gtaforum.nl/uploads/monthly_06_...-1246015045.jpg

Eigenlijk past het wel :duh:

Dit klinkt misschien een beetje dom, maar ik vond het eerst storend toen ik het voor de eerste keer aansloot. :duh:

Geen idee wat ik toen dacht, maar het kan er eigenlijk wel mee door. Wat vinden jullie ervan? :7

paul007

EDIT: Sorry voor de dubbelpost, ik had er niet bij nagedacht om het bericht te bewerken... :cry:

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Ik denk dat het niet pas :puh:

Maar volgensmij kan je hier wel mee doorgaan. Alleen ff de kabels wegwerken en dan heb je toch een goede set want ik heb deze zelf ook en vind ze prima voor een 2.1 set. Bij deze kan je de bass regelen, met het knopje( denk dat je dat al wist).

Geplaatst:
Ik denk dat het niet pas :puh:

Maar volgensmij kan je hier wel mee doorgaan. Alleen ff de kabels wegwerken en dan heb je toch een goede set want ik heb deze zelf ook en vind ze prima voor een 2.1 set. Bij deze kan je de bass regelen, met het knopje( denk dat je dat al wist).

Yup.. daarom dat is ook de reden waarom ik toch niet voor de X-210 gaan. Want daar kan je de bas niet veranderen. En ze passen wel, alleen op de foto lijkt het net of ze klem zitten, maar de boxjes zitten niet iets achter het scherm dus vandaar. En inderdaad de kabels gaan achter m'n kust dus daar merk je ook niks meer van.

Bedankt voor je hulp! :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...