Jump to content

Toetsenbord kan geen "|" teken maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hai

Ik zit met een vervelend probleem. Mijn toetsenbord weigert botweg om dit teken: | te maken.

De toetsen werken gewoon goed want ik kan wel & en 1 typen met die toets. De Alt Gr toets werkt ook gewoon goed want @ en # etc. kan ik gewoon typen.

Het probleem is dat ik dat teken regelmatig nodig heb in scripts etc. en ik vind het vrij lastig om het telkens ergens te gaan kopiëren.

Waar-o-waar zit het probleem?

Geplaatst:

Op zich raar dat je zegt dat je "wel de 1 en de & kan typen met die toets". Want zowel op mijn laptop als op mijn PC zitten de 1 en de & niet samen op 1 toets. De 1 doet het met het uitroepteken, de & maak je door Shift en 7 tegelijk in te drukken. Bij mij zit de | boven de backslash......en nu ik er over nadenk: je maakt in je post toch gewoon het | teken????

Geplaatst:

Ik heb een zelfde soort probleem eens gehad, en dat had ik met de "}" (zorgt ook voor grappige situaties met scripten... :D )

Maar als ik het goed heb kwam dat simpelweg omdat mn toetsenbord van binnen erg vuil was, na schoonmaken geen problemen meer mee gehad.

Geplaatst:
Op zich raar dat je zegt dat je "wel de 1 en de & kan typen met die toets". Want zowel op mijn laptop als op mijn PC zitten de 1 en de & niet samen op 1 toets. De 1 doet het met het uitroepteken, de & maak je door Shift en 7 tegelijk in te drukken. Bij mij zit de | boven de backslash......en nu ik er over nadenk: je maakt in je post toch gewoon het | teken????

Hij zegt dat hij het wel kan kopieren en plakken. Alleen dat vind hij lastig om telkens te doen.

Geplaatst:

Waarschijnlijk omdat jouw laptop een Qwerty toetsenbord heeft. ^_^ Zoals je weet (of misschien ook niet) gebruiken we in België het Azerty toetsenbord.

800px-Belgian_keyboard_layout.png

Maar ik heb het probleem inmiddels al opgelost. Die toetsencombinatie gaf een conflict met Daemon Tools. Een andere sneltoets voor het programma instellen heeft het probleem opgelost. :) Nu kan ik zo veel |||||||||||| typen als ik wil.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...