Jump to content

PSP of Ipod Touch?


FerryN

Recommended Posts

Hey,

Wat zouden jullie kiezen?

Een PSP of een Touch?

Ik wil het namelijk voornamelijk voor muziek en films gebruiken, maar ook als tijdverdrijf zoals spelletjes.

Daarom twijfel ik erover, want op beide kan dat namelijk en ben al eerder erover aan het twijfelen.

Denk dat ik een PSP alleen spellen als GTA erop zou spelen, omdat de rest ook wel op de consoles zijn die ik heb, maar ik zou ook wel zonder VCS enzo kunnen.

Dus heeft iemand een doorslaggevende antwoord voor me?

Alvast bedankt.

En liever geen fanboyisme hier plz.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zelf gaan voor de iPod. Hij is kleiner, heeft meer geheugen, is op zich wel fijn maar de spelletjes zijn echt heel kort. Die op de PSP, zijn natuurlijk veel langer, maar hij is ook groter. Je krijgt 'm met moeite in je broekzak. Ik weet niet of jij kan en wilt wachten op de PSP Go!, als je dat wel kan, dan zou ik voor die gaan, maar lukt dat echt niet, dan wordt het de iPod.

Link to comment
Delen op andere websites

iTouch

- Muziek, interne boxen en oordopjes.

- Films mooie kwaliteit alleen soms rot met omzetten.

- Je kan games in de store downloaden die je ongeveer kan vergelijken met PSP, alleen de besturing zal soms iets onhandig zijn en niet zullen voelen als een echte handheld. Daarnaast zijn de games erg kort, maar handig voor onderweg om snel te spelen. Voordeel is wel dat de iTouch steeds meer in opkomst is en er veel ontwikkelaars games voor maken. Prijskaartje tussen 2 en 15 euro ongeveer per game, sommige zijn gratis.

- Internet werkt beter dan PSP

- Scherm is kleiner dan PSP

- Veel ruimte vanaf 8 GB

- Naast games, muziek en films vele extra's die je kan downloaden als applicaties. Heel veel keus!

PSP

- Games zijn uitgebreider

- Nadeel is dat je met umd-schijfjes zit

- Groter scherm dan iTouch

- Internet werkt onhandig

- Scherm is kleiner dan PSP

- Opslag probleem, te weinig GB.

Ik zal voor iTouch gaan.

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Op de Go wil ik best wachten, maar vind 250 euro toch iets aan de hoge kant, en vind die Ipod al aan de hoge kant, dus hoger dan die 200 euro wil ik niet gaan.

En Kai, de 2G heeft toch wel speakertjes erin?

Althans, dat dacht ik gelezen te hebben.

Maar ikdenk dat ik voor de Ipod ga, denk dat ik de PSP toch vrij wienig zou gebruiken om er echt op te gamen.

Daarnaast, weet ik niet eens hoe lang de PSP meegaat als ik er muziek mee luister en films erop kijk, maar bij de Ipod is dit 36 uur met muziek en 6 uur met films.

Link to comment
Delen op andere websites

De prijs van de ipod touch zal wel zakken rond de feestdagen of misschien wel eerder, aangezien er elk jaar weer een nieuwe generatie uitkomt. Ik zou persoonlijk voor de ipod touch gaan (heb hem zelf ook), aangezien je er toch redelijk uitgebreide spellen op kan zetten voor een redelijke prijs. Alles ziet er gewoon wat mooier en strakker uit dan bij de psp. Als je echt puur voor het gamen gaat, moet je voor de psp gaan denk ik. Maar wil je ook muziek en films kunnen bekijken (wat op de psp ook prima kan hoor), zou ik toch voor de ipod touch gaan. Je kan ook nog iets met de ipod doen wat alles extra leuk maakt, maar dat is illegaal en ga ik hier dus ook niet vertellen :D

Edit: je hebt het over spelleTJES, dus ik zie dat het niet allemaal super uitgebreid hoeft, in dat geval zou ik voor de Ipod Touch gaan, die is bovendien ook mooi slank. En spellen als The Sims 3 en Need For speed Underground zijn best uitgebreid hoor!

Bewerkt: door GTA4gamer
Link to comment
Delen op andere websites

En Kai, de 2G heeft toch wel speakertjes erin?

Althans, dat dacht ik gelezen te hebben.

Ja sorry, 2G heeft wel speakers. Was even in de war met de 1e Generation. ^_^

Maakt niks hoor :puh:

De prijs van de ipod touch zal wel zakken rond de feestdagen of misschien wel eerder, aangezien er elk jaar weer een nieuwe generatie uitkomt. Ik zou persoonlijk voor de ipod touch gaan (heb hem zelf ook), aangezien je er toch redelijk uitgebreide spellen op kan zetten voor een redelijke prijs. Alles ziet er gewoon wat mooier en strakker uit dan bij de psp. Als je echt puur voor het gamen gaat, moet je voor de psp gaan denk ik. Maar wil je ook muziek en films kunnen bekijken (wat op de psp ook prima kan hoor), zou ik toch voor de ipod touch gaan. Je kan ook nog iets met de ipod doen wat alles extra leuk maakt, maar dat is illegaal en ga ik hier dus ook niet vertellen :D

Edit: je hebt het over spelleTJES, dus ik zie dat het niet allemaal super uitgebreid hoeft, in dat geval zou ik voor de Ipod Touch gaan, die is bovendien ook mooi slank. En spellen als The Sims 3 en Need For speed Underground zijn best uitgebreid hoor!

Eigenlijk zal ik er ook weinig spellen op de PSP spelen omdat de meeste ook gewoon op de consoles/pc zijn en nog eens uitgebreider, enigste die ik echt mis is VCS en LCS.

En ik wil me Touch/PSP toch wel in de vakantie hebben, handig voor tussendoor enzo :puh:

Ik weet nu bijna zeker dat ik voor de Touch ga :D

Ipod Touch is besteld :D

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou kiezen voor de PSP:

- De PSP heeft toch zoveel functies: Skype, internet,... De meeste functies zoals deze kunnen alleen uitgevoerd worden als je draadloos internet hebt. Je kunt de PSP uitbreiden met een memory stick. Ook vele games zijn een groot voordeel. Ook de GO-Cam is een must-have. Functies zoals video, foto, game,... zijn echt onmisbaar.

- De Ipod Touch heeft ook video en foto-functie. Maar je kunt er geen foto's mee nemen. 1 groot voordeel is dat er Ipod Touch' zijn met 80 GB. opslagruimte. Dit is dus een aanrader voor echte muziekgoeroe's. De keuze is aan jou: Veel muziek en video's of PSP met veel meer functies

Veel succes met kiezen!

Link to comment
Delen op andere websites

Fanboy

Hangt ervan af in welke situatie, specifiek voor games is de PSP natuurlijk beter, maar de ipod touch zit daar niet eens zo gek ver vandaan!

Qua muziek pwnt de ipod de psp in alle kanten, dus in verhouding is ipod eigenlijk beter _O_

en goedkoper :dans:_O_

@ hierboven IPOD TOUCH MET 80 GB?? het maximale is 32 gb :7

Je bent in de war met de ipod classic van 80 gb, en die heb je ook nog met 120 gb !

@ hier beneden klopt wel een beetje :$

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

Qua muziek pwnt de ipod de psp in alle kanten, dus in verhouding is ipod eigenlijk beter _O_

en goedkoper :dans:_O_

Wie is er hier de fanboy? :7 Als jij een muziekfanaat bent, is de Touch beter, maar als gamefanaat is PSP veeel beter..

Overigens zuigt de Classic echt wel hard, een klein minischermpje en een harde schijf van 120 GB, daar betaal ik geen 200 euro voor, da's gewoon pure geldverspilling. Films kijken is echt wel onmogelijk op zoiets kleins..:puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

hey ik heb een psp(de eerste), als je hem voor muziek gaat gebruiken is hij echt nutteloos want je moet bij je psp dus een SD kaartje kopen en de accu van de psp gaat super snel leeg. voor de games hoef je het ook niet te doen want er komt geen enkel goed spel uit. ik gebruik mijn psp alleen nog op vakantie en dan vind ik er na een uur al niks meer aan.

de ipod touch daarentegen is voor muziek en films echt het beste wat je kunt krijgen(heb een paar vrienden die de iphone en ipod touch hebben), de games zijn wel aardig voor ff in de trein. ik ga zelf ook een ipod touch kopen maar ik wacht tot september want de kans is echt heel groot dat er dan een 3de generatie uitkomt. en als dat niet zo is dan heb ik pech maar ik ga nog 3 weken naar Indonesië en dan wou ik hem toch al niet meenemen dus zo langs is 2 maanden dan niet.

Link to comment
Delen op andere websites

hey ik heb een psp(de eerste), als je hem voor muziek gaat gebruiken is hij echt nutteloos want je moet bij je psp dus een SD kaartje kopen en de accu van de psp gaat super snel leeg. voor de games hoef je het ook niet te doen want er komt geen enkel goed spel uit. ik gebruik mijn psp alleen nog op vakantie en dan vind ik er na een uur al niks meer aan.

de ipod touch daarentegen is voor muziek en films echt het beste wat je kunt krijgen(heb een paar vrienden die de iphone en ipod touch hebben), de games zijn wel aardig voor ff in de trein. ik ga zelf ook een ipod touch kopen maar ik wacht tot september want de kans is echt heel groot dat er dan een 3de generatie uitkomt. en als dat niet zo is dan heb ik pech maar ik ga nog 3 weken naar Indonesië en dan wou ik hem toch al niet meenemen dus zo langs is 2 maanden dan niet.

Correctie: geen SD-kaart, maar een memort stick

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor de Touch gegaan, waarom?

Omdat ik waarschijnlijk een PSP vrij weinig ga gebruiken voor games, want hier gaan we niet erg vaak op vakantie of dergelijke, en mochten we met de camper weggaan, kan ik de laptop nog gebruiken, daarnaast kan ik ook Skype installeren op me iTouch en etc.

Games zijn er ook vrij veel op de iTouch, het zijn geen spellen die je uren kan spelen, maar een iTouch is ook geschikt voor in de klas te gamen, mijn leraar heeft zelfs met me iTouch gespeeld :puh:.

Voor mij was het de goede keus, heel misschien dat er toch nog een PSP komt, maar die kans is vrij klein omdat ik me pc ook nog wil upgraden :puh:.

Maar ik kreeg het gevoel ook dat de PSP een beetje Sony's aanhangertje is, vrij wienig goeie titels enzo, en voor die paar games zie ik het niet zitten eigenlijk.

En de iTouch past heel gemakkelijk in me broekzak, en ik kan met me zus een account delen dus sommige dingen heb ik gratis :puh:.

En thuis hebben we een draadloze router dus ik kan ook op me iTouch internetten en msn'en :puh:.

Daarnaast, heel veel spellen op de iTouch zijn vrij klein, meeste GB's dat ik heb verbruikt is aan films, en neem aan dat je geen 20 films erop gaat zetten.

Ik heb van de 7 gig dat ik kan gebruiken nog 3,6 gig over, en dat met 4 films erop en meer dan 38 spellen en iets van 50 liedjes.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...