Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik probeer wat auto's en motors enzo te modden, maar ik heb een probleem:

Op het grootste deel van de auto komt gewoon wat er in "carcols" staat, daardoor kan je daar geen logo's enzo erop zetten.

Hoe verhelp ik dit?

Dus dat hij op meer plekken in de TXD file kijkt ipv in carcols

Geplaatst:
Hiervoor moet je een texture op de auto mappen met 3DS Max of Gmax (gratis). Dit is een stuk lastiger dan alleen textures vervangen. Kijk eens in de Master Tutorial List voor wat tutorials over 3DS/G/Max en mapping.

daar staat volgens mij niks in over het kleuren van auto's?

is er eigenlijk niet gewoon een doorzichtige kleur? :7

Geplaatst:

Nee, er staat inderdaad niet een precieze uitleg, en er is ook geen doorzichtige kleur. Wat zou je ermee willen bereiken? Je moet in de MTL kijken naar tutorials over 3DS Max, modelling, mapping. Leer textures mappen, leer modden, dan kan je het misschien maken.

Geplaatst:

Nou, ik probeer bijvoorbeeld een golfkarretje te modden.

ik wil bliksem op het dak.

maar als ik op het dak bliksem doe, dan komt er geen bliksem op omdat bij de carcols staat dat hij daar helemaal blauw is bijvoorbeeld :N

en ik wil wel graag bliksem op het dak.

Snap je?

Geplaatst: (bewerkt)

Ja ik snapte van het begin al wat je wilde doen en wat het probleem was :7 Ik probeerde je uit te leggen dat je een texture moet toewijzen aan het dak in 3DS Max of Gmax. Je kan niet de carcols "onzichtbaar" maken en BAM er staat een bliksempatroon. Daarom zei ik, kijk in de Master Tutorial List voor wat tutorials over 3DS max, zodat je weet hoe het werkt en dan kan je zelf je texture op het dak mappen.

edit: Eeuj, wat doe ik nu moeilijk. Ik heb hier een tijd geleden een tutorial over gemaakt :7 Kan je hier vinden.

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:
Ja ik snapte van het begin al wat je wilde doen en wat het probleem was :7 Ik probeerde je uit te leggen dat je een texture moet toewijzen aan het dak in 3DS Max of Gmax. Je kan niet de carcols "onzichtbaar" maken en BAM er staat een bliksempatroon. Daarom zei ik, kijk in de Master Tutorial List voor wat tutorials over 3DS max, zodat je weet hoe het werkt en dan kan je zelf je texture op het dak mappen.

edit: Eeuj, wat doe ik nu moeilijk. Ik heb hier een tijd geleden een tutorial over gemaakt :7 Kan je hier vinden.

Dankje, ik ga het morgen uitproberen

Geplaatst:

het is wel aardig gelukt (ik doe het met GMax)

maar nadat ik het opgeslagen staat de file niet waar ik hem opgeslagen heb :N

hoe kan dat?

Geplaatst:

Dat is vreemd. Heb je wel rechten om te schrijven, en probeer het gewoon eens naar je desktop te schrijven. Zet in de naam van de dff gewoon "ik.dff", dus met de extensie.

Geplaatst:
Dat is vreemd. Heb je wel rechten om te schrijven,

Hoe bedoel je?

en probeer het gewoon eens naar je desktop te schrijven. Zet in de naam van de dff gewoon "ik.dff", dus met de extensie.

Dan zie ik hem ook niet :N

Maar ik krijg geen foutmelding ofzo, het programma doet gewoon alsof het gelukt is :duh:

Geplaatst:

Bump :7

PS: kan iemand even de dff en txd file uploaden van een mtb met een nieuwe paintjob (maakt niet uit wat voor, gaat erom dat ik hem dan kan veranderen) waarbij de vorm van de fiets niet veranderd is?

Dan kan ik even doorgaan met modden tot ik een antwoord heb :tu:

Geplaatst: (bewerkt)
Dit kan je het best hier vragen :)

maar dat is alleen voor originele files, ik zoek een file met een paintjob :Y

EDIT: wil jij het anders niet even doen? (alleen een plaatje op de fiets plakken :engel: )

Bewerkt: door hippiebus

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...