Jump to content

Activision Zonder PS3.

Recommended Posts

Geplaatst:

Op vele game/nieuwssites staat het bericht dat Activision heeft laten weten misschien geen PS3 games meer uit te gaan geven.

Nieuws | 19 juni 2009 - De grote pief bij Activision, Bobby Kotick, hamert al een tijdje op het feit dat er nog steeds geen PlayStation 3 prijsverlaging is aangekondigd. Dit keer heeft hij echter de opzienbarende uitspraak gedaan dat Activision hierdoor misschien genoodzaakt is te stoppen met het uitgeven van spellen op de PlayStation 3. Kotick:

"They have to cut the price, because if they don't, the attach rates [the number of games each console owner buys] are likely to slow. If we are being realistic, we might have to stop supporting Sony"

Normaliter zou je zeggen dat het niet uitgeven van games op de consoles van Sony natuurlijk alleen maar tot verlies zal leiden. Kotick benadrukt echter dat ze Sony vorig jaar nog 500 miljoen dollar aan royalties betaald hebben. Met dat bedrag in het achterhoofd is de opmerking van Kotick zo onlogisch nog niet.

"I'm getting concerned about Sony; the PlayStation 3 is losing a bit of momentum and they don't make it easy for me to support the platform. It's expensive to develop for the console, and the Wii and the Xbox are just selling better. Games generate a better return on invested capital on the Xbox than on the PlayStation."

Zelf denken wij dat het vooralsnog grote praatjes zijn van Kotick, maar zou hij daadwerkelijk daad bij woord zetten, dan zou dat een flinke domper zijn voor PlayStation-bezitters. Zo komt Activision binnenkort alleen al met Modern Warfare 2, Tony Hawk: RIDE, Guitar Hero 5 en DJ Hero.

BRON (dit zomaar een van de sites waar ik het heb gezien, het staat namelijk om ongeveer elke gamenieuwssite)

Mijn mening: Ik hoop echt dat ze dit niet gaan doen, want anders zou ik het wel héél jammer vinden dat ik Modern Warfare 2 niet zou kunnen spelen. (ik heb namelijk een PS3 en een pc die de game toch niet aanka, denk ik) Maar als het echt zo ver zou komen, ga ik voor titels als Operation Flashpoint: Dragon Rising en MAG.

Jouw mening: Post hem in dit topic :)

Stanboy96 :cya:

Geplaatst:

Ik las het op een ander forum ook al, maar het is Sony's eigen schuld, PS3 verkoopt minder door de hoge prijs, en daardoor zijn er minder PS3 gamers, daarnaast moet Sony ook de PS3 ontwikkelaars vriendelijker maken.

En las ook dat dit ook misschien voor de PSp zou gelden.

Geplaatst:

Als ze het zouden doen, zou het erg slechte service zijn van Activision. En geloof me, als ze op 70/80% van een PS3 game zijn, gaan ze er niet opeens mee stoppen :puh:

Geplaatst:
Als ze het zouden doen, zou het erg slechte service zijn van Activision. En geloof me, als ze op 70/80% van een PS3 game zijn, gaan ze er niet opeens mee stoppen :puh:

Ja idd. ik hoop dat ze MW2 dan wel nog gewoon uitgeven, als ze dit gaan doen, maarja, liever niet natuurliijk.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...