Remcconen Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 (bewerkt) Het systeem: - Wat is het maximale budget dat ik wil uitgeven? Maximaal 800euro? Of meer moet echt nodig zijn. - Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? Beeldscherm, muis, toetsenbord, boxen. - Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? Gamen, Photoshop, Forums bezoeken - Ben je van plan te gaan overclocken? Overclocken? Is dat nodig? - Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, extra usb poorten, verlichting en venster in de behuizing,...)? Een leuke case is wel leuk. Randapparatuur: - Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, ...) Nee - Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) Geen :$ - Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit? Volgens mij een 23" De (web)shop: - Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd? Nee, Nee - Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? Het liefst een webshop, zodat ik niet 10x verzendkosten heb. Remcconen PS: Zit ik hier goed? Ik kon niets vinden. Bewerkt: 22 juni 2009 door Remcconen Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 (bewerkt) Je zou misschien nog willen wachten met het aankopen van een OS tot Windows 7 uit is, en nu Windows 7 Release Candidate erop zetten. Klik Moet je er nog wel een kast & DVD-drive bij zoeken naar eigen smaak, en later evt. Windows 7. Bewerkt: 20 juni 2009 door TaartJJ~! Reageren
gta master 1 Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Toevallig heb ik net voor de lol een PC samen gesteld voor €864,-. Dus wat over je budget. Hij heeft niet zo'n leuke case, maar daar kijk je ook niet naar als je gamet (tenzij jij heel raar gamet, maar ik kijk gewoon naar het scherm ) Here it is: Met een I7 920 (@ 2.66GHz) een HD 4870 1GB 6 GB DDR3 1 TB harde schijf Let op, er is geen OS bij.. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Hier heb je een PC van 864 Euro, maar het is wel een goede. AM3 Phenom II. HD 4870X2. 4GB DDR3. Mooie kast. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 (bewerkt) Aangezien lezen voor het halve forum zo moeilijk is( ), stel ik Remcconen voor om Windows 7(de Beta), te downloaden en te branden op een schijfje en die voorlopig te gebruiken. Bewerkt: 20 juni 2009 door MegaPilot Reageren
Djmaddox Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Aangezien lezen voor het halve forum zo moeilijk is( ), stel ik Remcconen voor om Windows 7(de Beta), te downloaden en te branden en die voorlopig te gebruiken. En hoezo dat? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Hij wil een OS erbij en allebei doen jullie dat niet...Vooral gta master z'n PC is om te lachen, 64 euro boven budget en zonder OS, als Remcconen toevallig 264 euro extra kan schijten, dan is het goed.. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 (bewerkt) Hij wil een OS erbij en allebei doen jullie dat niet...Vooral gta master z'n PC is om te lachen, 64 euro boven budget en zonder OS, als Remcconen toevallig 264 euro extra kan schijten, dan is het goed.. Die ik had samengesteld is ook 64 euro boven budget. Maar ik dacht, hij download wel ff een OSje of gebruikt de gene die hij nu heeft. Bewerkt: 20 juni 2009 door Djmaddox Reageren
.Senne Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Zij hadden al in gedachten om Windows 7 Beta erop te zetten misschien? Die kost helemaal niets, en kan je ook niet kopen voor zover ik weet. Dus moeilijk aan een lijstje toe te voegen van azerty ofzo. En dan blijft 't totaal ook op 864 of weet ik veel hoeveel, dus nu zeg jij gewoon 'tzelfde als hun, alleen zonder pc erbij. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Hij wil een OS erbij en allebei doen jullie dat niet...Vooral gta master z'n PC is om te lachen, 64 euro boven budget en zonder OS, als Remcconen toevallig 264 euro extra kan schijten, dan is het goed.. Mijn OS is altijd gratis Daarnaast had ik zomaar een PC samengesteldmet als budget in mn hoofd rond de 850 €, zonder OS meegeteld. Ik poste hem hier maar, omdat hij ongeveer aan de eisen voldeed... @DJmaddox PRECIES de zelfde prijs , bij mij is de CPU en het geheugen beter, bij jou de videokaart... Reageren
Galiorix Geplaatst: 21 juni 2009 Rapport Geplaatst: 21 juni 2009 PRECIES de zelfde prijs , bij mij is de CPU en het geheugen beter, bij jou de videokaart... Misschien, maar als de persoon in kwestie alleen maar gamet en geen grote 3D afbeeldingen gaat renderen maakt het op het CPU gebied dus geen reet uit. Daarnaast is het verschil tussen dual channel DDR2 of DDR3 en DDR3 in triple channel nauwelijks te merken, het voordeel van DDR3 merk je pas bij het overklokken. En de PC die jij samengesteld hebt, heeft een waardeloze kast met waarschijnlijk een slechte airflow en dan gaat je hardware net zo snel weer naar de klote.. Reageren
Remcconen Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juni 2009 Mooie PCs. Een OS is niet perse nodig. Ik kan die ik nu heb eigenlijk ook wel gebruiken. :$ Iets over het budget geeft niet. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 23 juni 2009 Rapport Geplaatst: 23 juni 2009 PRECIES de zelfde prijs , bij mij is de CPU en het geheugen beter, bij jou de videokaart... Misschien, maar als de persoon in kwestie alleen maar gamet en geen grote 3D afbeeldingen gaat renderen maakt het op het CPU gebied dus geen reet uit. Daarnaast is het verschil tussen dual channel DDR2 of DDR3 en DDR3 in triple channel nauwelijks te merken, het voordeel van DDR3 merk je pas bij het overklokken. En de PC die jij samengesteld hebt, heeft een waardeloze kast met waarschijnlijk een slechte airflow en dan gaat je hardware net zo snel weer naar de klote.. Dat is pas als je gaat overclocken Reageren
Galiorix Geplaatst: 23 juni 2009 Rapport Geplaatst: 23 juni 2009 Dat is pas als je gaat overclocken Hoef niet hoor. Ik had eerst een Medion computer en daar werd het zo warm in dat de videokaart kapot is gegaan én de hardeschijf. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 29 juni 2009 Rapport Geplaatst: 29 juni 2009 Dat is pas als je gaat overclocken Hoef niet hoor. Ik had eerst een Medion computer en daar werd het zo warm in dat de videokaart kapot is gegaan én de hardeschijf. Dan was misschien de koeling van je PC kapot? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.