wesley123 Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Hallo, ik heb een serieus probleem met de bios van mijn videokaart. Ik zag hier dus iets staan over een tool genaamt Radeon bios editor en heb hem gedownload. De bios laden enzo ging helemaal goed, de bios flashen ook, dat gaf hij iig aan, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Het apparaat word nu niet gevonden, de tool vind hem ook niet meer, ik heb de originele bios zoals hij eruit kwam opgeslagen, alleen ik kan hem nu niet terugzetten omdat de videokaart niet meer word gevonden. Ik heb alleen de clock speeds veranderd en daarna geflasht. Ik zit nu in de veilige modus, waar mijn pc nog wel werkt, hij draait zeker op mijn videokaart omdat de on board chip uit staat, dus hij doet het nog gewoon, in normale modus komt er geen fatsoenlijk beeld, na het laden en het inlog scherm moet komen blijft hij eerst zwart waarna het inlog scherm niet word weergegeven zoals hij hoort, maar het zijn allemaal horizontale strepen. Het gaat hier om een HD2600XT van MSI Nu is mijn vraag, hoe kan ik de bios weer naar het origineel terug zetten zodat mijn pc weer normaal kan draaien? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Waarom ging je überhaupt je BIOS flashen? De BIOS van een PC/Videokaart moet je niet flashen zolang het niet noodzakelijk is. Je zou de oude bios er weer op kunnen zetten Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 (bewerkt) Nou, ik las over een tool waarmee je de bios kon ophalen, clocks veranderen en weer terugzetten, maar dat terugzetten ging fout(de tool zei dat het gelukt was). Ik heb de drivers compleet verwijdert en kan nu gelukkig weer in normale modus normaal internetten enzo, heb via dezelfde tool de originele bios teruggezet, volgens de tool gelukt. Heb drivers en CCC weer geinstalleert en ga zo rebooten. De flash tools hebben geen beschrijving dus hoe die werken moet ik maar gokken. Als dit niet werkt zal ik verder moeten gaan met ms dos enzo, en zo gaan flashen, daarvoor heb ik gelukkig nog een hele dag met visite, dus mijn pa's pc is te gebruiken om daar alles van te downloaden. zal dan een tut zoeken en alles wat je nodig hebt. En als at niet lukt word het ene monteur bellen, of mogelijk zelfs nieuwe videokaart(deze lijkt echt iets tegen veranderingen te hebben, kan zlefs met CCC de clocks niet veranderen) EDIT: Gelukkig, hij doet het weer. Hoe ik het heb gedaan: In safemode de drivers de-installeren, dan gewoon opstarten, bios flashen met de tool waarmee je het verneukt hebt(klinkt stom), drivers installeren, rebooten en dan de resolutie opnieuw instellen. Bewerkt: 20 juni 2009 door wesley123 Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 Oké, mooi dat hih het weer doet Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.