Jump to content

RAM Probleem.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hello,

Ik heb zojuist 2x2GB Patriot 800Mhz RAM Aangeschaft. Maar als ik in CPU-Z Naar memory ga, staat er dat hij op 387.5Mhz draait. Weet iemand hoe ik hem op 800Mhz kan laten draaien?

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

in je bios instellen, zet de memory clock op 400MHz ipv van Auto.

Dat klopt trouwesn wel wat er staat, die dingne draaien gewoon op 400MHz, maar ze zijn double pumped ofzo en daarom word dat aangegeven.

DDR=Double Data Rate, or word dus in feite 2 keer zoveel data verwerkt per klokslag als RAM

in je bios instellen, zet de memory clock op 400MHz ipv van Auto.

Dat klopt trouwesn wel wat er staat, die dingne draaien gewoon op 400MHz, maar ze zijn double pumped ofzo en daarom word dat aangegeven.

DDR=Double Data Rate, or word dus in feite 2 keer zoveel data verwerkt per klokslag als RAM

Waarom niet op 800?(RAM is iets waar ik weinig van af weet)

EDIT: Oja, als ik bij CPU-Z Naar SPD ga en dan Slot #3, dan staat dit er:

MODULE SIZE: 2048MBytes

MAX BANDWIDTH: PC2-6400 (400 MHZ)

Hetzelfde bij Slot #4.

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Dat is normaal, en ram moet je altijd X2 doen om de eigelijke snelheid te zien.

Dit betekend waarschijnlijk dat de kloksnelheden van je CPU ook lager zijn dan normaal, aangezien het RAM standaard met de bus & cpu meeklokt.

Geplaatst:
Dat is normaal, en ram moet je altijd X2 doen om de eigelijke snelheid te zien.

Dit betekend waarschijnlijk dat de kloksnelheden van je CPU ook lager zijn dan normaal, aangezien het RAM standaard met de bus & cpu meeklokt.

Maar mijn RAM Draait dus eigenlijk op 800Mhz? En is mijn CPU Slomer dan normaal?

Geplaatst:

Kijk eens zou ik zeggen, waarschijnlijk staat je bus lager ingestelt ^^.

je geheugen draait op 387.5x2 = 775MHz.

Geplaatst:
Kijk eens zou ik zeggen, waarschijnlijk staat je bus lager ingestelt ^^.

je geheugen draait op 387.5x2 = 775MHz.

Dus eigenlijk draait het op de goede snelheid.

en @ slome CPU, In CPU Z staat dat hij op 3100Mhz draait.

Welke CPU? een 6000+ hoort op 3000MHz te draaien.

Kijk: Het volgende geeft mijn laptop af en toe aan, de bus wil nog wel is met ca 10MHz zakken...

post-76288-1245592279_thumb.jpg

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst:
Toen ik mijn CPU aanschafte draaide hij ook al op 3,1Ghz. Weet ook niet waarom. :7

Weetje zeker dat het geen 6400+ is? Die draait op 3.2GHz. Dat hij bij jou op 3.1GHz draait zou de lagere memoryclock/bus kunnen verklaren.

Geplaatst:

waarschijnlijk heb je je proc overgeclockt? dan gaat die 1 op 1 draaien met je geheugen, aangezien je FSB van je proccesor dan nogsteeds lager is draait je geheugen iets slomer, en met DDR2 gebruik je idd een multiplier van 2. dus als er 400mhz staat in CPU-z doe je dat dus x2 = 800mhz.

Geplaatst:
Toen ik mijn CPU aanschafte draaide hij ook al op 3,1Ghz. Weet ook niet waarom. :7

Weetje zeker dat het geen 6400+ is? Die draait op 3.2GHz. Dat hij bij jou op 3.1GHz draait zou de lagere memoryclock/bus kunnen verklaren.

Het is een 6000+, ik ben er zeker van.

NAME: AMD ATHLON 64 X2 6000+

CODENAME: BRISBANE.

Geplaatst:

Dat hoeft niet altijd accuraat te zijn :D

Weet nog wel dat een programma , ik geloof CoreTemp mijn CPU aan zag als een Q9200 wanneer ik hem overklokte naar 2.4GHz.

Geplaatst:
Dat hoeft niet altijd accuraat te zijn :D

Wat bedoel je daarmee?

Het is en blijft software, het kan dus verkeerd uitgelezen worden, maar CPU-z/GPU-z zijn in het algemeen wel degelijke en vertrouwbare programma's.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...