Jump to content

200 euro laptop (tweedehands)

Recommended Posts

Geplaatst:

M'n vader heeft dus een aanbieding gekregen voor een tweedehands laptop, met volgende specs:

Panasonic toughbook 74

Intel® Core™2 Duo Processor P8600 2.4GHz

Intel® GM45 (GMA 4500MHD video controller)

2048MB SDRAM (DDR2)

13" Touchscreen LCD

Full specs >>hier<<.

Dit lijkt me echt een koopje, de laptop kost 206 euro. :Y

Maar is 't ook echt zo'n koopje? :puh: Die processor lijkt me erg goed voor een laptop van 200 euro, en er zit touchscreen op. Alleen weet ik niet hoe dat juist zit... :puh:

Overigens vroeg ik me ook af wat de onboard chip waard is. Welk spel zou ik nog kunnen trekken? :puh:

:cya:

• Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• .Senne

11

• TaartJJ~!

9

• Sprunk

4

• rakker126

4

Geplaatst:

Wtf, dat is zeker nice. Alleen jammer dat dat ding zo lelijk is.

De 4500MHD is leuk voor Windows etc, mijn notebook heeft het ook. Maar spellen zoals Half Life 2 zouden nog moeten draaien.

Geplaatst:

De doorsnee laptop heeft 15"4 inch dacht ik, de iets grotere modellen 17". Mini laptops hebben een 10" scherm, en 13" ligt dus tussen normaal en mini in. Geen probleem voor mij. :puh:

En 't ding is inderdaad niet mooi met dat handvat, en ook niet erg dun fzo. Maar op zich valt 't design best mee, de bovenkant vind ik niet slecht. :)

Half Life 2 is een compleet onbekende voor mij, en dus ook geen referentiepunt. Zou San Andreas bijvoorbeeld kunnen (op low fzo)?

En weet iemand wat meer over 't touchscreen? Want een touchscreen laptop lijkt mij nogal revolutionair, ik ken niemand die dat heeft (behalve m'n neef, die heeft een tablet-laptop van 3000 euro met touchscreen) en voor slechts 200 euro snap ik 't niet. :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Wie wilt gaan gamen op een Intel kaart is echt niet goed snik. Processoren maken ze als de beste, maar grafische kaarten maken kunnen ze voor geen meter. Dus echt "gamen" zal het niet gaan worden. Misschien idd SA, maar met "gamen" bedoel ik dan ook GTA IV, Crysis, CoD, Prototype, en dat soort games. Dat gaat overduidelijk niet lukken.

Voor de rest, prima deal. Lekker snelle Core 2 processor en ook genoeg RAM. Kun je best leuke dingen op doen!

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Inderdaad, maar de Intel GMA 4500MHD is op het moment Intel's grafische topmodel :7

Het is best nog wel tot een aantal dingen in staat, en kan bijv 1080p HD goed afspelen met niet al teveel druk op de Dual Core processor.

Offtopic:

Heb vandaag samen met een vriend onze laptops meegenomen naar school, om daar via LAN Lord of the Rings The Battle For Middle Earth II te spelen.

Allebei onze laptops kunnen het spel aan op "Medium/Normaal" met stabiele framerate. Dat is wel grappig want ik heb een Core 2 Duo @ 2.0GHz i.c.m. 4500MHD, en hij een Pentium Dual-Core @ 1.46GHz i.c.m. NVIDIA 8400M GS.

Geplaatst:

Ik dacht dat ik ergens al had gezet dat ik er niet hardcore op wil gamen ofzo, daarvoor heb ik wel mijn andere desktop pc. :puh: Maar ik vroeg me gewoon af wat die grafische kaart voorstelt. Dat GTA IV er niet op draaide kon ik me nu ook wel inbeelden en had ik ook zeker verwacht hoor. :puh:

Maar er moeten toch wat spellen opstaan voor als ik m'n laptop ergens mee heb en me verveel. Dus als 't san andreas en misschien nog TrackMania United Forever draait op low, ben ik blij. :D

Geplaatst:

SA en TrackMania United Forever zullen er denk ik best redelijk op draaien. Moet eigenlijk geen probleem zijn. :N

Geplaatst:
Alles wat op jouw NVIDIA 7300 draaide zal hier ook op draaien :)

Echt? Daar draaide Call Of Duty nog speelbaar op met alles op low (samen met 2.14 ghz dual core), en 't zag er niet eens slecht uit. :puh:

Maar als SA en TM het er al goed op doen ben ik tevreden. ^_^

Geplaatst:

2 dingen:

1) TrackMania en GTA SA zullen daar zeker op medium op kunnen want op mijn pc kan TM op high en men pc heeft maar 512 mega ram en 128 mega vram maar wel 2.6 Ghz processor (Intel Pentium 4 ^_^ )

2) denken jullie misschien dat nVidea enzo al hun videokaarten zelf maken? NEE DUS, kleine labs doen dat voor hun, waaronder ook Intel. nVidea is gewoon een naam en logo die ze erop plakken om het beter te kunnen laten verkopen: ALLEMAAL VERKOOPSTRUKJES!!! die videokaart zal bijvoorbeeld ook maar middelmatige tot bijna goede prestaties leveren, aangezien Intel ook maar instaat voor de middelmatige nVidea kaarten.

Geplaatst:
2 dingen:

1) TrackMania en GTA SA zullen daar zeker op medium op kunnen want op mijn pc kan TM op high en men pc heeft maar 512 mega ram en 128 mega vram maar wel 2.6 Ghz processor (Intel Pentium 4 ^_^ )

2) denken jullie misschien dat nVidea enzo al hun videokaarten zelf maken? NEE DUS, kleine labs doen dat voor hun, waaronder ook Intel. nVidea is gewoon een naam en logo die ze erop plakken om het beter te kunnen laten verkopen: ALLEMAAL VERKOOPSTRUKJES!!! die videokaart zal bijvoorbeeld ook maar middelmatige tot bijna goede prestaties leveren, aangezien Intel ook maar instaat voor de middelmatige nVidea kaarten.

1. WTH is mega ram? :?

2. Je vind Intel een 'klein lab'?

Geplaatst: (bewerkt)
2 dingen:

1. Wat zijn mega rams?

2. Hoeveel "mega ram" je videokaart heeft maakt geen bal uit, het gaat om de chip en welke kloksnelheden deze heeft. Een 4500MHD heeft 128MB dedicated geheugen, en kan tot 1792MB van het systeemgeheugen gebruiken.

3. NVIDIA en ATi ontwerpen hun chips, oftewel de GPU's. Die zijn dus wel degelijk door hun ontwikkeld, en de naam is zeker geen verkooppraatje..

4. Intel maakt geen grafische kaarten voor NVIDIA of ATi.

5. Het klopt dat NVIDIA en ATi hun videokaarten niet zelf maken, zoals ik hierboven al zei ontwerpen en ontwikkelen hun het hart van de videokaart. De videokaart zelf word door zakenpartners gemaakt zoals XFX, ASUS, MSI en ga maar door.

6. Het zijn geen verkoopstrucjes, op een ASUS/XFX/MSI of andere zakenpartner van NVIDIA/ATI kaart zit een NVIDIA of ATi chip, dit is niet bedoelt om het beter te laten verkopen. :bonk:

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst:

Jullie kunnen met een beetje creatief denken toch wel begrijpen wat hij met mega ram bedoelt hé. Het staat natuurlijk voor Mega Byte, oftewel MB. Hij schrijft geen egyptisch hoor, dit is best te snappen. :Y

Hij zal denk ik in de war zijn met AMD/ATI. Want AMD maakt de ATI chips, en verkoop ze onder de naam ATI. AMD en ATI zijn een paar jaar terug namelijk sefuseerd, maar AMD wilde de naam ATI behouden. Maar als je echt denk dat Intel de nVidia kaarten maakt, wil ik wel een bron/bewijs zien. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...