Jump to content

Beste GTA


Grand Theft Auto TOM

GTA  

287 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke GTA vindt jij de beste?

    • Grand Theft Auto
      1
    • Grand Theft Auto: London 1969 en 1961
      2
    • Grand Theft Auto 2
      7
    • Grand Theft Auto III
      5
    • Grand Theft Auto: Vice City
      53
    • Grand Theft Auto: San Andreas
      127
    • Grand Theft Auto: Liberty City Stories
      4
    • Grand Theft Auto: Vice City Stories
      3
    • Grand Theft Auto IV
      58
    • Grand Theft Auto IV: The Lost And Damned
      4
    • Grand Theft Auto: The Ballad of Gay Tony
      21
    • Grand Theft Auto: Chinatown Wars
      1
    • Grand Theft Auto V
      2


Recommended Posts

  • 2 weken later...
  • Reacties 157
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • myron.b

    7

  • Guardian1980

    6

  • Grand Theft Auto TOM

    3

  • Bassieboy35

    3

GTA IV:

ik heb SA op mijn pc, maar zonder controller en ben dus niet echt fan van besturing, als ik het op de xbox of ps2 had zal ik waarscheinlijk voor SA gekozen.

GTA IV heeft ook nog mooie graphics en schade is veel beter dan voorheen. ook de explosies zijn veel vetter!

Link to comment
Delen op andere websites

Van de eerste era GTA was GTA 2 het beste.

Van het III era vind ik de sfeer het beste in Vice City, maar de mogelijkheden in San Andreas zijn toch mooier, dus SA het beste.

En in het nextgen era zal GTA V GTA IV vast overtreffen, dus daar zeg ik nog even niks over! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik terug kijk op de games die heb gespeeld steekt Vice City er toch boven uit. Vooral door het sterke verhaal en de geweldige sfeer.

San Andreas had de mogelijkheden, maar was ook een spel die veel irritatie opwekte door de grote stukken niemandsland waar weinig te beleven was.

GTA 3 was een mijlpaal, maar stiekem hebben ze toch ook een goede sfeer en verhaallijn weten neer te zetten.

GTA IV onderscheid zich alleen door de graphics, voor de rest is het misschien wel de slechtste GTA tot nu toe. Het had een matige verhaallijn, veel irritaties door bellende vrienden, auto's die als boten aanvoelden etc. De stad zag er mooi uit maar mist de echte New Yorkse sfeer. De 2 uitbreidingen hebben het nog een beetje recht kunnen trekken.

Ik zeg dus:

Vice City

SA

Gta 3

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Helaas kan je er maar één kiezen. Mijn keus gaat zelf uit naar GTA SA welke ik momenteel in mijn bezit heb EN GTA 2, deze heb ik vroeger erg lang gespeeld (dit was mijn eerste GTA), ik weet nog dat je toen dat stroompistol had, wat altijd erg leuk was.

SA is wel tot nu toe, de mooiste versie, maar GTA V wordt nog mooier!! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk vind ik elke GTA's die ik tot nu toe serieus heb gespeeld erg leuk, elk heeft zijn voor- en nadelen. Toch springen er een aantal uit.

San Andreas was mijn eerste GTA die ik echt serieus gespeeld heb, ik was toen een jaar of 12. Omdat ik nogal faalde destijds (en nu nog steeds, maar minder :puh: ) heb ik veel gecheat en heeft het uitspelen van het spel me de nodige frustraties opgeleverd.

Voordelen van het spel waren het customizen van je character, de vele minigames, de grote map (en zijn mysteries) en om uiteraard niet te vergeten: de geweldige doch simpele storyline.

Er hingen dus ook een aantal nadelen aan, zoals de belabberde physics (of het ontbreken van de RAGE-engine), het irritante verkeer en peds, en de toch wel redelijk vele bugs en glitches.

Toen ik GTA IV in handen kreeg, was mijn eerste indruk uiteraard vele malen beter dan SA. Logisch, want het eerste wat je ziet zijn de graphics, en die zijn ten opzichte van SA geweldig verbeterd. Toen ik de storyline verder ging spelen viel mij op dat de missies wel enigszins eentonig werden, maar niet echt saai; het bleef op een of andere manier leuk om te spelen.

Voordelen waren dus de geweldige graphics, de RAGE-engine (en dus de verbeterde physics), de vele details, de leuke missies, de leuke characters, de geweldige manier van rijden, etc.

Nadelen zijn de toch eentonige missies, het beperkt customizen van je character, het ontbreken van de mogelijkheid om te vliegen, en het feit dat je geen safe-houses kon kopen.

Verder vond ik de storyline erg uitgebreid en realistisch, maar ik kreeg niet echt zo'n gevoel bij de storyline als ik kreeg bij SA. Bij SA 'hoorde' ik echt bij de Groves, maar bij IV kreeg ik niet echt zo'n gevoel.

Dat ene missende stukje kreeg ik toen ik The Lost and the Damned speelde. Het had eigenlijk alles wat GTA IV een geweldig spel maakte (wereld, details, RAGE, auto's, wapens), en veegde de minpunten grotendeels weg door de storyline eigenlijk relatief simpel te houden, en de missies spectaculair en lang te maken. Ik kreeg weer het gevoel van 'het horen bij iets' toen ik dit spel speelde.

Verder vulde TLAD het wapenpakket aan met prachtige wapens als de automatic 9mm, de assault shotgun, de combat shotgun en de grenade launcher.

Oftewel: als TLAD er niet was geweest had ik IV het leukst gevonden, maar aangezien TLAD GTA IV perfect aanvulde en daardoor veel beter maakte heb ik op TLAD gestemd.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Lastige keuze. GTA Vice City heb ik me goed mee vermaakt als jochie, maar GTA 2 ook. Bij GTA 2 altijd onder zo'n rooster gaan zitten, en dan de agenten op elkaar laten schieten, heb ik me uren mee vermaakt met m'n PS1 :D GTA Vice City is ook zo geweldig, die sfeer en die muziek vooral. Echt 80's. GTA San Andreas hetzelfde verhaal. Start 'm nog regelmatig op om even met wat vliegtuigen te klooien. En dan nog GTA IV: mooie stad, goede besturing (wel wat lomp), goed verhaal en leuke missies. TLAD vond ik niet zo veel aan en van TBOGT vind ik ongeveer hetzelfde als IV zelf. Eigenlijk kan ik niet kiezen, maar een game uit 2004 die ik nog regelmatig even speel, moet gewoon wel enorm goed zijn. Daarom kies ik toch maar voor GTA SA 0_0

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV.

Ik heb bijna alle GTA's gespeeld en met deze heb ik echt mij het meeste geamuseerd. San Andreas heb ik in 2010 gekocht en het speelt gewoon niet zo lekker als IV.

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij blijft GTA San Andreas toch wel de beste GTA

Ik had destijds GTA San Andreas gekocht voor de 'oude' Xbox

Het leuke aan deze game vond ik vooral de 2 player multiplayer, wat ik erg vaak met vrienden deed (in 2005 gekocht)

We vonden het vooral altijd leuk om veel geld te pakken wat op straat kwam te liggen nadat je mensen had omgelegd :puh:

Buiten de multiplayer vond ik de storyline ook het beste, hier zat een echt verhaal in vond ik, wraak nemen vanwege je moeders dood

Op de tweede plaats komt bij mij GTA IV, simpelweg vanwege de multiplayer en de realiteit

Toch vond ik de multiplayer met vrienden altijd nog leuker dan een grote multiplayer met onbekenden :)

Tsjah, als ik aan de tijd terug denk (7,5 jaar geleden) , wat hadden wij toen een lol :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Kiezen voor één Grand Theft Auto die de beste is, is als kiezen tussen je vader en je moeder. Het is voor mij dan ook onmogelijk om te kiezen. Degene waar het allemaal mee begon is San Andreas, hier heb ik dan dus ook heel veel goede herrieneringen bij. Maar Grand Theft Auto IV was voor mij ook echt een topper. Kiezen tussen die twee is dan dus ook onmogelijk voor mij. Maar wie weet, Grand Theft Auto V kan ook nog in dat rijtje komen, of misschien vind ik hem zelfs beter als beide en heb ik dan eindelijk een favoriete Grand Theft Auto game.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...