Doppeyy Geplaatst: 24 juni 2009 Rapport Geplaatst: 24 juni 2009 (bewerkt) Is er een makkelijke line voor een zin te laten zien als texdraw als je in een bepaald gebied komt ? en als je weer uit dat gebied komt dat de texdraw weer weg gaat ? (En de texdraw rechtsonderin komt.) alvast bedankt voor het helpen gr Dopey Bewerkt: 24 juni 2009 door Doppeyy Reageren
Big Boss Geplaatst: 24 juni 2009 Rapport Geplaatst: 24 juni 2009 Misschien zoek je naar EnableZoneNames of naar deze include. Reageren
Doppeyy Geplaatst: 24 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juni 2009 Misschien zoek je naar EnableZoneNames of naar deze include. nee ik heb in Las Venturas een eigen zone gemaakt en ik wil dat als je daar in loopt dat je dan rechtsonderin bijvoorbeeld ziet : DDC Gangzone Reageren
Remi-X Geplaatst: 24 juni 2009 Rapport Geplaatst: 24 juni 2009 (bewerkt) Plaats dit ergens in je script, mijn voorkeur gaat naar helemaal onderaan: stock IsPlayerInArea(playerid, Float:MinX, Float:MinY, Float:MaxX, Float:MaxY) { new Float:X, Float:Y, Float:Z; GetPlayerPos(playerid, X, Y, Z); if(X >= MinX && Y >= MinY && X <= MaxX && Y <= MaxY) { return true; // De speler is IN het gebied } else { return false; // De speler is NIET in het gebied } } Dan, kan je simpel, op elke moment dat je wilt, checken of de speler in het gebied is. In dit geval gaan we het timen, om elke keer te kijken of de speler al de zone betreed. forward ZoneCheck(); //We gaan een nieuwe callback maken OnGameModeInit() //Of OnFilterScriptInit { SetTimer("ZoneCheck", 1000, true); // Een timer die elke seconde onze nieuwe callback doorloopt } public ZoneCheck() // Onze nieuwe callback { for(new i=0; i < MAX_PLAYERS; i++) // We doorlopen alle PlayerID's. 'playerid' heet nu 'i' { if(IsPlayerConnected(i)) // Is de PlayerID online? { if(IsPlayerInArea(i, MinX, MinY, MaxX, MaxY) == true) /*Onze nieuwe functie, is de speler in het gebied? We hopen hier van wel. Je kunt op alle paramters, behalve 'i' dezelfde coordinaten als GangZoneCreate gebruiken.*/ { //Doe hier wat je wilt als de speler in de zone is. //Ik denk dat je een tekst wilt instellen zodra je in de zone bent. TextDrawSetString(TextDrawNaam, "Je bent in de eerste zone!"); } else // De speler is dus niet in de zone { //Doe weer wat je wilt, ik ga uit van een lege TextDraw, dat je niks in beeld hebt. TextDrawSetString(" "); // Een lege textdraw, niks te zien dus. Laat de spatie wel staan. } } } } Het is een lang script, en niet mogelijk in 1 enkel lijntje. Maar toch kan het niet makkelijker dan dit EDIT: Beter uitgelijnde versie Bewerkt: 24 juni 2009 door Remi-X Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.